תראו לי אחד שלא אוהב מבצעים והנחות... כולנו אוהבים לקבל הנחה על מחיר המוצר ו/או השירות שאנו מקבלים.
הנחה זו גורמת לנו סיפוק ותחושה טובה שאכן גם קיבלנו את המוצר/שירות וגם לא יצאנו פראיירים, תופעה המנוצלת היטב על-ידי הסוחרים, אשר לעיתים מתמחרים גבוה במקצת את מוצריהם ולוקחים כבר בחשבון את "המשא-ומתן עם הלקוח".
אולם ישנן חברות אשר לוקחות תופעה זו לקיצון ומראש מתמחרות את המוצרים שלהם באופן מוגזם וקיצוני וממחיר לא הגיוני זה נותנות הנחות מופקעות כיד הדמיון המזרחי הפרוע ביותר. הנחות אלו משתכללות עם השנים, אולם לרגע נדמה שלאחרונה הם אפילו התעלו על עצמם... ובכן במה המדובר?
גבוה ומגוזם השבוע יצאה רשת המשביר לצרכן במבצע יצירתי במיוחד "כל המשביר בחצי המחיר וגם מוצר חמישי במתנה".
חצי מחיר ממה בדיוק? ממחיר השוק או ממחיר דמיוני ומופקע? מדוע לרכוש כל כך הרבה פריטים ורק אז לקבל מתנה? והמתנה על חשבון מי בדיוק? אולי על חשבון התמחור הראשוני הגבוה והמוגזם?
ואני שואל - האין גבול לתמחור הגבוה והלא סביר של מוצרי המשביר לצרכן (ולא רק)? מדוע נאלצים הלקוחות' בעיקר של רשתות האופנה' להמתין עד לסוף העונה על-מנת לרכוש את המוצרים במחיר סביר יותר.
מדוע לא לתמחר את המוצרים במחירים הגיוניים לאורך כל השנה כדוגמת הרשת האנגלית המצליחה ביותר בשם פיירמרק (PRIMARK) ולתת הנחות על מוצרים שרוצים להאיץ את קצב מכירתם בלבד?