X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
החורשה ליד דרך נמיר בתל אביב [צילום: אלי אלון]
"החורשה הסודית" בתל אביב
מאחורי מבנה מחלקה התברואה של עריית תל אביב ברחוב דרך נמיר מול חניון "חנה וסע" ארלוזורוב, מסתתרת על שטח של כ-15 דונם חורשת פרא "טבעית". למרות מיקומה במקום כה מרכזי רק מעטים יחסית מכירים את החורשה ויודעים כלל על קיומה

אלפים רבים עוברים מדי יום ברחוב דרך נמיר, בתל אביב. מן הסתם מבטם של חלק מהם "נתקל" במבנה סוג של צריף ארוך הצמוד לכביש דרך נמיר מול פינת הרחובות רב אלוף יעקב דורי ודרך נמיר. בצריף זה שוכן משרד של מחלקת התברואה של עיריית תל אביב.
לא רבים יודעים כי מאחורי הצריף מסתתרת חורשת פרא "טבעית" המשתרעת על שטח גדול יחסית של כ-15 דונם אם לא יותר. החורשה נמצאת למעשה מול הכניסה הצפונית של חניון "חנה וסע" ארלוזורוב, ממש בלב -מרכז החיים התחבורתיים של תל אביב ומפליא שלמרות מיקומה במקום כה מרכזי, רק מעטים יחסית מכירים את החורשה ויודעים כלל על קיומה.
לא יהיה זה מוגזם לכנות אותה בשם "החורשה הסודית" בגלל היותה נחבאת נסתרת משהו ולא מוכרת. החורשה גובלת בדרומה ברחוב אלוף יעקב דורי במזרחה - ברחוב פנחס ספיר, בצפונה ברחובות אלכסנדר אוריה בוסקוביץ' וניסים אלוני ובמערבה ברחוב דרך. נמיר לאורך רחוב יעקב דורי היא מוקפת בעצי פיקוס תאילנדי. במרכז החורשה עובר ואדי/נחל שמן הסתם בימי גשמים מתמלא מים. בחורשה, עצי אקליפטוס, עצי שיטה, צמחי קיקיון, שיחי פרא מסוגים שונים. מספר חורשות פרא מסוג זה ובגודל כזה בתל אביב, הולך ומתמעט.
סיירתי בימים אלה בשטח החורשה וצילמתי בכל פינה. החורשה לא מגודרת בגדר ואין בה שלטים של "שטח פרטי" וכיוצא בזה. אני לא יודע מיהם בעלי השטח בה נמצאת החורשה. עושה רושם שמדובר בשטח ציבורי אבל לך תדע אם העירייה או בעלי הקרקע לא מכרו כבר את השטח "הירוק" למטרת מגדלים גורדי שחקים וכיוצא באלה. או שמיעדים בתוכניות הבנייה והמתאר העירונית בעריית תל אביב להקים על השטח החורשה "הירוק" מגדלי דירות או משרדים. (בסביבה החורשה יש די והותר מגדלים מסוג זה)
למה החורשה מוזנחת ומלוכלכת?
מקומם לראות כי בחורשה שוכנים ריכוזי לכלוך ואשפה וגם קוצים לא חסר והיא הפכה לסוג של מזבלה קטנה. בעיקר אמורים הדברים לגבי אזור הוואדי שעובר בתחומה וניתן לראות זאת היטב בצילומים שצילמתי במקום.
על-פי מצב הלכלוך וכמות הלכלוך נראה כי הוא מצוי במקום תקופה ארוכה ונערם-הצטבר עם הזמן. המעניין ומקומם במיוחד בסיפור הוא כי הלכלוך הרב שהצטבר בחורשה נמצא כ-50 מטר בלבד מצריף משרדי מחלקת התברואה של עיריית תל אביב וסביר מאוד להניח כי עובדי מחלקת התברואה רואים אותו מחלונות ורחבת הצריף.
ניסיתי לברר מי הם בעלי שטח החורשה ומי אחראי לחורשה ולא הצלחתי. בכל מקרה אם השטח שייך לעיריית תל אביב כמובן שעליה לנקות את המקום וזה פשוט מאוד כי עובדי תברואה של העירייה מגיעים כל בוקר למקום ומימנו יוצאים לעבודתם בעיר. אם השטח לא שייך לעירייה אלא לאנשים פרטיים צריך כמובן לפנות אליהם.
איפה הגופים ה"ירוקים" בסיפור החורשה?
לחורשה פוטנציאל רב להפוך לשמורת טבע אטרקטיבית מטוילת ומבוקרת (מלשון ביקור) אליה יגיעו תושבים רבים ליהנות מהטבע שהולך ונעלם מאזור המרכז. ייתכן שבעלי דירות היוקרה הגרים במגדלי הדירות ממול לחורשה לא יתלהבו מהציבור ה"עממי" שיבא לבקר בחורשה אבל אין להירתע מבעלי ממון כוח וקשרים ויש לפעול להנגשת החורשה לציבור, לנקות המקום, לנכש את הקוצים להכשיר כבישי גישה אבל במקביל לשמור על צביונה "הפראי" של החורשה. אם יש תוכניות עתידית להקים במקום הריאה הירוקה הזו מגדלי בטון למיניהן יש כמובן לפעול לבטלן. על ובכירי ואנשי "הגופים "הירוקים" וכן על שוחרי טבע ונוף ירוק להגיע לחורשה לסייר בה, להתרשם להביא דבר קיומה למודעות הציבור הרחב ולארגן עצרת מחאה נגד הזנחתה של החורשה וקריאה ולפעול לשמירת המקום כמקום ירוק פתוח לציבור הרחב.

[צילום: אלי אלון]
[צילום: אלי אלון]
תאריך:  05/07/2016   |   עודכן:  05/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"החורשה הסודית" בתל אביב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אוווופס! עכשיו הלך על החורשה.. ל"ת
רחובותית  |  7/07/16 11:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנינא פורת
הסגנון האדריכלי, הברוטליזם, יובא מאירופה על-ידי אדריכלים ישראלים לעיר המדברית. בביקור הבא שלכם בעיר, עצרו רגע ליד המבנים, התרשמו שנית מהאומץ והחדשנות שגילו האדריכלים, שרצו לבטא את האמת האישית שלהם, המתורגמת למבנה ציבורי בעיר המדברית באמצעות הברוטליזם
איתמר לוין
בשנה השישית של "שיפוט מהיר" נמשכת העלייה בציוניהם של השופטים הנסקרים. לצד זאת, הבעיה הגדולה הייתה ונותרה הצפת מקצוע עריכת הדין - אך השופטים חייבים להשתמש בכלים שבידיהם כדי לטפל בהשלכות הנקודתיות שלה
רועי אורן
המקרה של טל פוגל ואסף איילון מלמד שבישראל קיימים קולות אחרים המחכים לפריצה הגדולה ויש לתת להם הזדמנות הוגנת
צילה שיר-אל
ייתכן שתשקיעו אנרגיה רבה בניסיון להזיז דברים, אך כתגובה תחושו בהאטה ולכן, במידה ואתם חשים בה, עדיף לכם לזרום איתה ולא לנסות לדחוף היכן שאתם נתקלים במכשול
יובל לובנשטיין
חצי מחיר ממה בדיוק? ממחיר השוק או ממחיר דמיוני ומופקע? מדוע לרכוש כל כך הרבה פריטים ורק אז לקבל מתנה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il