ישראל מלאה במרכזי קניות ובקניונים, אשר שולטים ביד רמה בפעילות הנדל"ן המסחרי בארץ.
מרכזי קניות אלה הוקמו בסערה במהלך עשרים השנים האחרונות ונדמה שהם ממשיכים לשכפל עצמם בכוח האינרציה.
מגוון החנויות במרכזים אלה פחות או יותר דומה למעט עסקים קטנים, אשר מספרם הולך ומתמעט בגלל דרישות כספיות הולכות וגדלות של בעלי הנכסים, דבר המביא לחד גוניות ולשעמום.
סגירת מרכזים שעמום זה מביא לירידה בפעילות המרכזים ולצורך מתמיד בחידושים וברעיונות שיווקיים מרעננים, מנגד חל גידול מתמיד בפעילות דרך האינטרנט ובנגישות שלו לקהלים חדשים ההולכים וגדלים עם התבגרות הנוער.
הציבור הישראלי פתוח לחדשנות ורגיש למחירים ולכן ערוץ הקניות הישירות תפור בשבילו. לזה הוסיפו את העדר החדשנות של המרכזים המסחריים... וקיבלתם את הצפי בשנים הקרובות בשוק המסחרי בארץ והוא צמצום שטחי התצוגה וסגירת מרכזים מסחריים, אשר לא יספקו את חוויית הקניה ואת החנייה המתאימה והנוחה ללקוחות.
הראשונים להיפגע הם רשתות האופנה, אשר כבר כעת סופגות הפסדים בגלל עלויות שכירות גבוהות וירידה בפעילות, אשר תלך ותעמיק עם גידול קניות הבגדים ואביזרי האופנה באינטרנט.
ישנם גם עסקים שמרוויחים מהמצב ואלא בעיקר חנויות הרחוב הקטנות, אשר לאט-לאט מחזירות עטרה ליושנה ועם הרבה סבלנות, השקעה במגוון ובחלון הראווה, מתחילות לעניין את הלקוחות, אשר עייפו משעמום המגוון של המרכזים הגדולים.