X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מי שמביט בציורי הילדות של שפרה חרלף מרגיש שהוא קורא סיפור, אין זה ציור בלבד, זו צלילה לעולם של אסוציאציות וזיכרונות ילדות
▪  ▪  ▪
חתונה לא נשכחת [צילום: תפארת חקק]
שפרה חרלף [צילום: תפארת חקק]

לשפרה חרלף היו במשך השנים כמה תערוכות שקצרו תשואות, שבחים, אהדה של המבקרים. היא זוכה לאהדה בקרב יוצרים בציוריה, ובאירועי תרבות מוצגים לא פעם הציורים באולם האירוע. כמחווה לאמנות שלה, נכתב מאמר זה.
שפרה חרלף היא ציירת שמציירת עשרות שנים - וכבר עברה מזמן את גיל השמונים.
התערוכות שלה מלמדות על הדרך, על מסלול החיים, על הרצון שלה כציירת לנסות להבין כיצד לבטא את השקפה עולמה, כיצד לשרטט את הפשר של עולם הילדות, של שכונת המעיין, הבית שבו גדלה בארץ ישראל הישנה והטובה.
לאורך התקופות הציגה שפרה תערוכות שונות. ראינו אותה בתחילת הדרך מציירת בעיפרון, בפחם, - ואחרי זה עקבנו אחרי ציוריה בשמן, במים, בגואש, בפנדה ובאקריליק. בין לבין קלטנו ציורים שלה שהיו רישומי נופים תוך כדי טיולים בארץ ובחו"ל.

תערוכות היחיד של שפרה חרלף
שגרה פלאית [צילום: תפארת חקק]

התמימות שהיתה
תרצו יש כאן סיפור חיים של עַם, סיפורה של הציונות, התמימות שהיתה, החלומות שהיו - ואיפה אנו היום. היא רואה את הכול בציוריה.

יש בציוריה הדרמטיים של שפרה הרבה מוחשיות וחושניות - אך התמונה תמיד מקרינה משהו ערטילאי ומופשט מעבר לכל - ערכים, תחושות של גן עדן אבוד, מסע בעקבות הנפש
▪  ▪  ▪

תערוכות היחיד שלה חשפו ארבע תקופות וארבעה כיווני יצירה, ושבתה את לבי תערוכת היחיד שלה - ששמה אמר הכול - "הזמן שהיה". יש כאן סוג של סימן, של קריאת כיוון: לא הזמן הוא החולף, אנחנו החולפים.
מי שמביט בציורי הילדות של שפרה חרלף מרגיש שהוא קורא סיפור, אין זה ציור בלבד, זו צלילה לעולם של אסוציאציות וזיכרונות ילדות. התמימות והטוהר הנשקפים מכל פיסה של עולמה האמנותי: יש בכך דרך של הקניית ערכים, דרך של ביטוי בלתי אמצעי. היא מציגה את המציאות דרך עיניים של ילדה שחזרה לעולם האבוד.
הדמויות בציוריה מתקשרות זו עם זו, בית החולים, גן הילדים, ושדרת העצים, וגם הספסל. הכל חוזר לחיים כמו בסרט אילם. השילוב בין סיפור לציור הופך להיות סוג של דו- שיח בין מדיות שונות. אפשר לומר - שאצל שפרה חרלף - השפה בכלל היא נושא הציורים, וזה סוג של רפלקציה: היא מתבוננת בדרך התקשורת עם עולמה ועם הצופים בציוריה.
הן בספרות והן באמנות בכלל, בציור ובשאר ענפי האמנות, אנו האמנים יוצרים ביטויים חזותיים או מילוליים, ביטויים המשקפים תקוות, השקפות, ערכים. יצירה היא דרך לחשוף רגשות, לבטא קשת רחבה של מבעי ערכים אנושיים.על הקשר בין ספרות לציור כתב והגדיר היטב - ליאונרדו דה וינצ'י בספרו 'ספר הציור':" אם תקרא לציור שירה אילמת, יוכל הצייר לכנות את השירה ציור עיוור. ראה נא מי הוא בעל המום הקשה ביותר, העיוור או האילם"?
ככל שצוללים לעולם התמונות המדהים של שפרה חרלף, אנו חשים, שאנו מדפדפים בספר, קוראים סיפורי חיים- שכן שתי המדיות, הן הספרות והן הציור- באות לבטא חיים, ממשות, במוחש ובמופשט. אנו מביטים בציוריה של שפרה ורואים מילים ואותיות מעבר לקווים, סיפור חיים שלם. תרצו יש כאן סיפור חיים של עַם, סיפורה של הציונות, התמימות שהיתה, החלומות שהיו - ואיפה אנו היום. היא רואה את הכול בציוריה.
יש בציוריה הדרמטיים של שפרה הרבה מוחשיות וחושניות - אך התמונה תמיד מקרינה משהו ערטילאי ומופשט מעבר לכל - ערכים, תחושות של גן עדן אבוד, מסע בעקבות הנפש. וזה שובה את הלב.
בשנים האחרונות אנו עדים לציורים שמנסים לשלב ריאליסטי ופנטסטי. אתה רואה פיסת מציאות ובעצם מגלה שם מוזיקה פנימית של חלום, מקצב מדהים של צבעים גועשים ודינאמיים.
כפי שאנו מצפים משיר להתכתב עם שירים שקדמו לו ודורות שקדמו לו, אנו מצפים זאת מציורים. שפרה חרלף מתכתבת עם דורות, עם ציורים, עם סיפורים, עם זכרונות וקודם כל עם עולמה הפנימי - והיא עושה זאת בתום ובטוהר. וזה העיקר!
שפרה חרלף באה אלינו בציוריה מן העולם שחלף. ואנו רואים במגוון ציוריה, רוח פנימית שלוחשת לנו: בכל פינה בעולם יש נשמה צבעונית מעבר לרובד החיצוני, והנה גם היער שנראה חשוך ואפל, גונז בתוכו שפע של צבעים. הציורים שלפניכם אומרים הכול.

תאריך:  14/08/2016   |   עודכן:  14/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בלפור חקק
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עולם הילדות ועולם החלומות של שפרה חרלף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
קומדיה סאטירה חברתית מושחזת על החברה הגרמנית בימינו, שכתב לוץ היבנר, עלתה בהצלחה ב 2010 והפכה גם לסרט מצליח, אותה תרגם אורי שני, וביימה חגית רכבי ניקולבסקי בקצב שסוחף את הצופים לקלחת כיום של המעמד הבינוני הגבוה בגרמניה (המזרחית לשעבר). כי מה שקורה שם - קורה גם כאן. על כל התהפוכות בסולם הערכים שם וכאן
יואב יצחק
חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים חתמו על הסכם למתן חסינות לאלון חסן בפרשת רונאל פישר, אך לא השכילו לחייבו ומראש בהסכמה להסרת חיסיון עורך-דין לקוח ביחסיו עם בא-כוחו דאז עו"ד פישר    עכשיו הם תקועים, בשל עמידתו של פישר על זכויותיו: לחקור בחקירה נגדית את עד המדינה, הוא אלון חסן, בדבר מכלול היחסים שהיו ביניהם, כולל מידע שהובא למשרדו של פישר העלול להעלות חשדות חמורים נגד חסן ו/או נגד בא-כוחו בני כץ
הרצל חקק
זו אנתולוגיה של המין שהוגדר כ'מין חלש' וכאן הוא עומד על דעתו שאינו רק צלע מן האדם. הוא מזַמן לנו מפגש עם הזהות הנשית במורכבותה. השירים חושפים צורך לספר על זה, לספר על הפנים הרבות שיֵש לאשה
יואב יצחק
רו"ח חן ברדיצ'ב ועו"ד שולי גולדבלט שכרו - בלא היתר בית המשפט - את שירותיו של עו"ד בועז בן-צור לטיפול בענייניו הפרטיים של פרדי רובינסון. על-חשבון הנושים, כמובן, להם הוא חייב כ-100 מיליון דולר    ברדיצ'ב וגולדבלט מטעים ומרמים את בית המשפט ואת הנושים    השופט חגי ברנר בפניו מתברר תיק הפירוק של רובינסון לא ידע על מינוי בן-צור. השאלה כיצד ינהג עתה כשהוא יודע
אלעזר לוין
ארבעת היזמים שרכשו את בית סולל בונה בירושלים לפני 33 שנים כבר נפטרו - האחרון בשבוע שעבר - ורק היורשים יראו את המגדלים שיבנו על המגרש    סיפור על הביורוקרטיה הישראלית "במיטבה" הבנוי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il