X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
סניגוריו של שלום דומרני מכרו ל-ynet בלוף על שחרורו הקרוב ממעצר וניסו לחזור עליו בבית המשפט העליון אלא שזה לא עבד ולקוחם יישאר במעצר עד תום ההליכים נגדו
▪  ▪  ▪
דומרני. ידיעה כוזבת [צילום: מן הטלוויזיה]

לפני בדיוק חודשיים, על היום, הכריז ynet: "בדרך הביתה: שלום דומרני צפוי להשתחרר ממעצר". כותרת המשנה לא הותירה מקום לספקות: "בחודש שעבר נקבע מעצר עד תום ההליכים לראש ארגון הפשע, שמואשם בשורת ניסיונות רצח ושידול לרצח. אבל פרקליטיו ערערו לעליון שקבע: המסוכנות לא מובהקת ויש לחפש לו ולאנשיו חלופות מעצר. המשמעות: משפטו של העבריין הבכיר יתקיים בזמן שהוא בביתו".
הייתה בעיה קטנה אחת עם הכותרות הללו: הן לא היו נכונות. כל מה שקבע השופט סלים ג'ובראן הוא, שעל בית המשפט המחוזי לשקול חלופות מעצר ולהחליט האם די בהן כדי לאיין את מסוכנותו של דומרני. אבל לא היה כל מקום לספק מי השתיל ב-ynet את הידיעה המוטעית, שלא לומר הכוזבת.
באמצע הידיעה הופיעו תמונותיהם של חמשת הסניגורים: ליה פלוס, משה יוחאי, רועי אטיאס, דוד יפתח ואביגדור פלדמן. הראשונה אפילו הגיבה בשם הצוות: "צוות ההגנה סבור שהחלטת בית המשפט העליון, הקובעת כי יש לשחרר את דומרני לחלופה בשל חולשה ראייתית משמעותית, היא החלטה ראויה שיש בה להראות שהחוק החל במדינת ישראל שווה לכל אדם באשר הוא אדם".
בדבריה של פלוס לא הייתה אפילו מילה אחת של אמת. בית המשפט העליון לא החליט לשחרר את דומרני, אלא הורה למחוזי לבחון חלופות. בית המשפט העליון לא קבע שקיימת חולשה ראייתית, אלא שיש לבדוק האם ניתן לאיין את המסוכנות בדרכים אחרות פרט למעצר עד תום ההליכים.
להוליך שולל את התקשורת זה דבר חמור בפני עצמו, אך כעת מתברר שהסניגורים ניסו להוליך שולל אפילו את בית המשפט העליון. לאחר שבית המשפט המחוזי בבאר שבע שב וקבע שדומרני וכנופייתו ייעצרו עד תום ההליכים, הם ערערו לעליון. השופט חנן מלצר אומר (יום ב', 22.8.16) מה הייתה טענתם העיקרית:
"בית המשפט המחוזי הנכבד נתן משקל רב מדי לעברם הפלילי ולמסוכנות הנשקפת מהם, בשים לב לעבירות הנשק המיוחסות להם, וזאת על-אף החלטתו של כב' השופט ס' ג'ובראן, אשר קבע, לשיטתם, כי בנסיבות המקרה המסוכנות הנשקפת מהעוררים, אינה 'כה מובהקת, עד אשר לא תיתכן כלל חלופת מעצר אשר תאיין את מסוכנותם'... החלטתו של בית המשפט המחוזי הנכבד, איננה עולה בקנה אחד ואף סותרת, לשיטתם, את החלטתו של השופט ס' גובראן בעניינם".
עד כאן - טענות ההגנה. מלצר דחה את הערעור, שלח את דומרני למעצר עד תום ההליכים, והתייחס בין היתר לטענה זו: "לא מצאתי ממש בטענה לפיה החלטתו של בית המשפט המחוזי, מושא ערר זה, סותרת את החלטתו של בית משפט זה (כב' השופט ס' ג'ובראן)... קריאה של ההחלטה הנ"ל מעלה כי כל שנתבקש מבית המשפט המחוזי היה לבחון את האפשרות לשחרר את העוררים לחלופת מעצר, וזאת מבלי שנקבעו מסמרות בדבר, ותוך הותרת שיקול הדעת הבלעדי בעניין לבית המשפט המחוזי".
במילים פשוטות: אחרי שמכרו בלוף לתקשורת, ניסו הסניגורים למכור את אותו בלוף לבית המשפט העליון. למרבה המזל, חנן מלצר איננו עיתונאי ב-ynet, אלא קורא את הדברים ומבין אותם כפשוטם, ולא לפי מה שמספרים לו כזבנים.
ואגב - מלצר גם מצביע על הכזב שבדבריה של פלוס ל-ynet: "על אף טענות שהתקבלו באשר לחולשה ראייתית מסוימת לעבירות
הניסיון לרצח ולניסיון השידול לרצח שמיוחסות לעורר 1 [דומרני], ולעבירת ניסיון לרצח שמיוחסת לעורר 2 [שלומי באסה] - אין למעשה מחלוקת על קיומן של ראיות לכאורה בעוצמות שונות לגבי הנטען כנגדם, והעוררים אף מסכימים לקיומה של עילת מעצר. הוויכוח נטוש אפוא סביב השאלה האם ניתן לאיין או להפיג את מסוכנותם של העוררים באמצעי שפגיעתו פחותה ממעצר מאחורי סורג ובריח".
על ההחלטה הזו, נכון לעכשיו, לא תקראו ב-ynet. מעניין למה.

תאריך:  22/08/2016   |   עודכן:  26/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דומרני, השקר ו-ynet
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
אין איש במדינה שמאמין לעיתונים
חניבעל  |  22/08/16 19:04
 
- {{{להאמין רק לפינטו ויואב יצחק
תפארת מדינת ישראל  |  23/08/16 00:18
 
- למרבה הצער
שוחר-שלום  |  24/08/16 17:52
2
למה וואינט משתפים פעולה? ל"ת
ירושלמית  |  22/08/16 20:43
3
מקומה של ליה פלוס בכלא
שלמה המגיב  |  22/08/16 21:24
4
לחבורה יש להוסיף ציון אמיר, שב
טמבור  |  22/08/16 22:03
5
עיתונאים מטומטמים ועו"ד שקרנית
אהוד פרלסמן  |  23/08/16 03:32
6
אתה זה שמטעה
דינה2  |  24/08/16 13:41
7
תיקון טעות יסודית אחת
דרור5  |  24/08/16 14:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנינא פורת
שהגוף היחיד שיכול היה להתמודד עם הקשיים באותה עת הייתה ההסתדרות הכללית וזרוע הביצוע שלה "חברת סולל בונה". סקירה קצרה זו בהמשך, תוכיח זאת. סיפורה של ההסתדרות ששיקמה ובנתה עיר עולים חדשה במדבר
יורם דורי
סיור במקום נותן טעימות של מורשת ושל היסטוריה המחדירות במטייל קיתונות של אהבה למקום, למורשת ולהיסטוריה של עמנו בעת החדשה. המבנים העתיקים והספורים שמאחוריהם משרים סוג של אוירה רומנטית-לפחות אצלי
אלי אלון
האתר ההיסטורי חאן זרעוניה בבנימינה הפך לבית דירות פרטי של עשירים הוא הועבר בהסכם חכירה בחסות המדינה לזאב ושולה מוזס מבעלי ידיעות אחרונות לשעבר. איך נכס היסטורי מסוג זה מגיע בחסות המדינה לידיים פרטיות ולא לנחלת הכלל
ראובן לייב
טעמו של המטבח הקליפורני, שזה אך הגיע לארץ, לא ערב ביותר לחיכינו. מסעדת "סנטה רוזה" החדשה, שבצפון תל אביב, האמורה לייצג אותו כאן אצלנו, לא גרמה לנו לצאת מגדרנו
איתמר לוין
המשנה לנשיאה אליקים רובינשטיין תופס את המקום הראשון זו השנה השלישית ברציפות    יורם דנציגר במגמת עלייה מתמדת    סלים ג'ובראן חזר לצמרת אחרי שהיה יו"ר ועדת הבחירות המרכזית    במקומות האחרונים: אורי שהם, ענת ברון וחנן מלצר - הסוגר את הרשימה שלוש שנים    81% מפסקי הדין של שהם - "אני מסכים"    ברון כתבה הכי מעט חוות דעת עיקריות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il