X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בתים ודירות קבלן הם מוצרי הנדל"ן הנמכרים ביותר בישראל. עבור הרוכשים בית זוהי כנראה העסקה הגדולה והחשובה ביותר שיבצעו אי-פעם ולכן כדאי מאוד להשקיע זמן ומאמץ בבחינה כוללת של העסקה ולא פחות בבדיקה מדוקדקת של השורות הקטנות בהסכם
▪  ▪  ▪
לשים לב לאותיות הקטנות [צילום: יח"צ]

בישראל על-פי הנתונים הסטטיסטיים המעודכנים ברבע הראשון של 2016 הוחל בבנייתן של כ-11,810 דירות חדשות, מתוכן כ-28% דירות נבנות בבניינים בני 1-2 דירות כלומר בתים בודדים ובתים דו-משפחתיים, מספר הדירות בבנייה פעילה הסתכם בסוף מרס 2016 ב-101 אלף דירות לערך, והיה הגבוה ביותר מאז סוף ספטמבר 1997. במחוז צפון בולטת מאוד חלוקת בניה שונה משאר המחוזות כך שיותר ממחצית התחלות הבנייה הם במבנים של 1 או 2 דירות.
נניח שאתם נמנים על אלו שייהנו מהדירות המוצעות ובשעה טובה החלטתם שאתם מעוניינים לרכוש בית חדש מקבלן או בפרויקט בניה מרוכזת. משמעות בחירה זו היא שאתם רוכשים בית או דירה "מוכנים". קיים תכנון ספציפי לבחירה בין דגמים וגדלים שונים. ברור שחסכתם לעצמכם הרבה כאב ראש בהשוואה לבנייה פרטית בשיטת בנה ביתך, בה המעורבות בתהליך הבנייה ובחירת הספקים היא גדולה. אולם בכל זאת אתם עומדים בפני צמתים רבים של קבלת החלטות חשובות הן בצד התכנוני והאסתטי והן בצד התקציבי. כדאי להסתייע בטיפים חשובים של "עשה" ו "אל תעשה".
בהצגת הבית המוצע לרכישה הקבלן יציג תוכניות ומפרט. על-פי התוכניות המוצגות יש לבדוק האם החלוקה הפנימית של החללים מתאימה למשפחה שלכם ולהרגלים היומיומיים שלכם. ואם לא, האם ניתן להתאים את החדרים למה שנכון עבורכם. כולל במערך חדרי הרחצה והשירות. אם תדעו לדרוש זאת לפני החתימה על החוזה תוכלו לערוך שינויים בחלוקה הפנימית ללא תוספת תשלום כחלק מהמיקוח שלפני הרכישה. תוכנית שינויים "שינויי דיירים" כוללת תכנון מחיצות פנימיות נקודות מים וחשמל הנמכות גבס ואלמנטים דקורטיביים. במסלול זה של שינויי דיירים ניתן להגיע לבית איכותי הולם ופונקציונאלי כאחד.
במקביל יש לעיין היטב בכל סעיפי המפרט הטכני המלווה את ההסכם. במפרט כלולים הפריטים שהקבלן מתקין והם ללא תוספת תשלום. במפרט עם סטנדרט גבוה יכולים להיות כלולים פריטים שעלותם גבוהה יחסית לדוגמה תריסים חשמליים לכל הפתחים. או מערכת חימום תת-רצפתית באזורים קרים. ניתן במהלך המשא-ומתן על הסכם הרכישה לשדרג פריטים בסטנדרט נמוך לדוגמה אסלה מדגם מונובלוק לפריטים יוקרתיים יותר כמו לדוגמה אסלה תלויה ומיכל הדחה סמוי.ושוב ללא תוספת במחיר.
בכל מקרה כדאי שיהיה מסמך מלווה להסכם: "מחירון שינויי דיירים", כך שבמידה שנערכו שינויים המחיר נקבע על-פי המחירון לפי כמות השינויים הנמדדת בשטח. היתרון הוא שיש סדר והיגיון במתן המחירים והמחיר אינו מופקע. במידה שאין מחירון כזה ניתן להיצמד למחירונים סטנדרטיים הקיימים בשוק ניתן לרכוש אותם בעלות חד-פעמית.
בפרויקטים מסודרים הקבלן מאפשר לדיירים להתרשם מחומרי הבנייה המוצעים בבניה עוד לפני חתימת החוזה. כדאי מאוד לבדוק את החומרים המוצעים כמו למשל את חומרי הריצוף והחיפוי הכלים הסניטריים, כך שניתן לתכנן מראש אילו חומרים משדרגים ומה העלות הצפויה לשדרוג. בנוסף ככל שמקדימים בבחירתם של החומרים לבנייה המשך ההחלטות ובחירות כמו למשל חומרי המטבח והריהוט הוא ברור מהיר וטבעי יותר.
אין להסתמך רק על תוכניות החשמל והתאורה שהקבלן מציע, יש לבדוק בהתאמה לתוכנית הריהוט שלכם בכל חדר היכן ימוקמו השקעים לחשמל לתקשורת ולתאורה. יש לשים לב בפרט שתוכנית החשמל בהתאמה מלאה לתכנון המטבח שלכם. כדאי לתת דגש על תאורה טובה ומספיקה כיוון שרובנו בעיקר בבית בשעות הערב.
בתים ודירות קבלן הם מוצרי הנדל"ן הנמכרים ביותר בישראל. עבור הרוכשים בית זוהי כנראה העסקה הגדולה והחשובה ביותר שיבצעו אי-פעם ולכן כדאי מאוד להשקיע זמן ומאמץ בבחינה כוללת של העסקה ולא פחות בבדיקה מדוקדקת של השורות הקטנות בהסכם. התייעצות עם איש מקצוע הבקיא בתחום יכולה לחסוך הרבה טעויות ובד בבד למצות את הפוטנציאל של החלל ולשדרג את התוצאה הן בהיבט תכנון יעיל המותאם אישית והן בהיבט קונספט העיצוב הכולל. בהצלחה.

הכותבת היא אדריכלית ומעצבת פנים.
תאריך:  06/09/2016   |   עודכן:  06/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כלים לצרכן ברכישת דירה או בית מקבלן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שופטת התעבורה רות וקסמן צריכה להתמודד עם נאשמים שאינם דוברי עברית ועם עורכי דין שלא טורחים להתייצב, ועושה זאת ביעילות לצד הקפדה נכונה על הנהלים וזכויות הנאשמים
בלפור חקק
הקשרים שנרקמו אז ביני ובין נדיה כהן, הביאו לכך שלאחר אחד המפגשים של הוועדה המלווה הצטרפה אליי נדיה לבקר את אמי סעידה חקק    אמי פתחה לה בקפה
שרה אהרונוביץ קרפנוס
קפאתי לפתע על מקומי: עיני נחו על השמנמן הצהבהב הנח לו בעצלות לתפארת בקופסה!!! האתרוג!! אורו עיני ובריצת אמוק הגעתי עדיו, הוצאתיו מקופסתו, הרחתי ושאפתי לקרבי ניחוחותיו ונשמתי לרווחה
אלי אלון
"חמישיית גלבוע" שהוקמה על-ידי המלחין המיתולוגי נחום היימן הייתה בשנות ה-60 פופולרית למדי וליוותה להקות וזמרים יידועי-שם כמו חוה אלברשטיין, הגבעטרון ועוד    עם השנים נשכחה כמעט לגמרי    כתבה זו באה לספר את סיפורה של "חמישיית גלבוע" - סיפור שרבים לא יודעים ולא מכירים
ליטל פיינגרץ
מדוע חשוב לשמור על הרגלי תזונה נכונה בבני הנוער? מהן ההשלכות של דיאטה בגיל ההתבגרות? ומה באשר לסוגי המזון השונים והשפעתם על אקנה (פצעי בגרות)?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il