X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אילנה דיין ואנשיה טוענים שתחקיר "עובדה" לפני תשעה חודשים בישר את זיכויו של נסים חדד. מה שהם לא מספרים, זה שבית המשפט העליון דחה במפורש את הטענות שהועלו בתחקיר
▪  ▪  ▪
דיין. למה לקלקל את הקרדיט [צילום: משה שי, פלאש 90]
עוד שלוש הערות
1. משרד הבריאות נמנע מלהגיב על תחקיר "עובדה", ובכך עשה טעות ענקית. את מה שאמר זייצב במשפט - היה צריך המשרד להביא לידיעתם של אילנה דיין ואנשיה. ואז, או שהם היו יורדים מהתחקיר, או שהיו מתגלים כרודפי סנסציות חסרי מעצורים.
2. עיתונאי נוסף שהעלה ספקות באשמתו של חדד היה רביב דרוקר. הוא עשה זאת בצורה מתונה ואחראית, והצביע על כמה מהנקודות שהביאו לזיכויו של חדד מחמת הספק - גם אם לא על העיקריות שבהן.
3. הסיפור הגדול בתיק הזה הוא מחדלי החקירה הקשים, שעשתה המשטרה בליווי הפרקליטות. בית המשפט העליון קובע, כי החוקרים היו נעולים על חדד ולא היו מוכנים לבחון שום ראיות אחרות. אלו הן אמירות חמורות וקשות, שבכל מקום נורמלי היו מביאות לשליחתם הביתה של כל הנוגעים בדבר. אל תדאגו: זה לא יקרה אצלנו.

"צפו בכתבה שבישרה את הזיכוי של חדד" - מציע אתר מאקו לגולשיו, ומפנה אותם לתחקיר של "עובדה" מדצמבר שעבר. "התחקיר של עמרי אסנהיים ששודר ב'עובדה' חשף לראשונה: מסמכים הוסתרו גם מהשופטים וגם מהסנגורים", נאמר בכותרת. כל הכבוד. חוץ מבעיה קטנה אחת: התחקיר של "עובדה" נדחה בידי בית המשפט העליון באותו פסק דין עצמו.
תזכורת קצרה. חדד הואשם בביצוע מעשה סדום בתינוק בן 18 חודשים, בנה של בת-זוגו. בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע אותו וגזר עליו 17 שנות מאסר (אגב: מה שלא הפריע לצוות "עובדה" להראות את בית המשפט בפתח תקוה). העליון הפך את פסק הדין. השופטים סלים ג'ובראן ומני מזוז זיכו אותו מחמת הספק (השופט יצחק עמית סבר שיש לדחות את ערעורו) והורו לשחררו מיידית.
כעת נחזור לדצמבר 2015. התחקיר של אסנהיים עסק במסמך אחד ויחיד (למרות שהכותרת מדברת על "מסמכים", אבל לא נהיה קטנוניים): טיוטת חוות הדעת של הפתולוג ד"ר קונסטנטין זייצב. לדעתו של זייצב, הפצע בפי הטבעת של התינוק נגרם מהחדרת איבר מין. מטבע הדברים, זו הייתה אחת הראיות החזקות נגד חדד. אסנהיים חשף מסמך עליו נוספו תיקונים ושינויים בכתב ידו של פרופ' יהודה היס, שהיה אז מנהל המכון לרפואה משפטית. היס לא בדק את התינוק ולא נכח בבדיקה, הדגיש אסנהיים, ולכן מדובר בלא פחות מאשר בידוי ראיות מכוון שנועד להרשיע את חדד.
אין ספק: חמור ביותר. סניגוריו של חדד ביקשו מבית המשפט העליון לקבל ראיות נוספות, ובהן אותו מסמך. הבקשה נדחתה, וזה מה שהיה לג'ובראן לומר בנוגע למסמך זה:
"לאחר שבחנתי את המסמכים שצירופם התבקש, דומני כי אין בחומר זה כדי להוכיח את טענות הזיוף והבידוי המועלות על-ידי ההגנה. אכן, במסמך שצירופו התבקש, מופיעות הערות שונות בכתב ידו של פרופ' היס על טיוטת חוות דעתו של ד"ר זייצב - ובין היתר הוסף בכתב יד הנתון בדבר קוטר הרחבת פי הטבעת של הפעוט. עם זאת, בחינת הערותיו של פרופ' היס בכתב יד מגלה כי רובם המכריע של התיקונים וההערות הוא שינויים סגנוניים ושינויי עריכה.
"סבורני כי ההסבר שניתן על-ידי ד"ר זייצב בתגובה לשאלתה של באת-כוח המשיבה, לפיו התיקונים נעשו בנוכחותו של ד"ר זייצב ומפיו, הוא הסבר המניח את הדעת. שיטת העבודה במסגרתה גורם בכיר יותר עובר על חוות דעתו של גורם זוטר, ומעיר לו הערות על חוות דעתו בכתב יד, היא שיטת עבודה מקובלת במערכות היררכיות. משכך, אינני סבור כי יש בחומר הראיות אשר צירופו מבוקש במסגרת הבקשה השנייה כדי לתמוך בטענת הזיוף ובידוי הראיות המועלית על-ידי ההגנה.
"זאת ועוד, מקובלת עלי עמדת המשיבה כי סוגיית קוטר ההרחבה של פי הטבעת היא סוגיה שולית יחסית, אשר אין בה להשליך על התוצאה במקרה שלפנינו. כפי שאראה בהמשך, בין כלל המומחים הרפואיים קיימת תמימות דעים כי עצם כלשהו אכן הוחדר אל פי הטבעת של הפעוט, וגרם לו לקרעים שהתגלו. המחלוקת ביניהם נוגעת לשאלה מהי זהות העצם הזה. בנסיבות אלה, דומני כי אין נפקות ראייתית ממשית לקוטר ההרחבה בפי הטבעת. אף בשל כך, אין בידי להיעתר לבקשה השנייה, ככל שהיא נוגעת לחוות דעתו של ד"ר זייצב".
בעברית פשוטה: לא בידוי ולא בטיח. היס וזייצב ניסחו יחדיו את חוות הדעת הסופית, ותו לא. הפרט שנראה ל"עובדה" כה דרמטי, בנוגע לפגיעה בפי הטבעת, הוא שולי יחסית ואינו זה שיכריע את התיק. אלא שאת זה - לא תקראו באתר מאקו, ואפילו רמז לכך לא תמצאו שם. כי למה לקלקל קרדיט עם משהו קטן כמו האמת?

תאריך:  07/09/2016   |   עודכן:  07/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדה ועובדות
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
תוכנית בידור
אורי פ  |  7/09/16 13:44
2
איתמר לוין היקר לא הבנתי כלום
צבר וותיק  |  7/09/16 14:38
3
תלמד לפרגן שמוק
קוסביצקי  |  7/09/16 14:39
 
- בלי קשר לתוכן
אא-אא  |  8/09/16 12:17
4
פשוט מזעזע. תינוק קטנטן נפגע
כבר אין חמלה  |  7/09/16 18:56
5
מה הקשר בין אילנה דיין לעובדות
סב  |  7/09/16 21:05
6
פרשת הקצין הדרוזי דרייפוס ל"ת
אילנה אסטרהזי  |  7/09/16 22:10
7
ד"ר אמת לשעתה ממשיכה לשטות
גלית3  |  8/09/16 07:49
8
אילנה דיין: עלבון לענף התקשורת
פסח  |  9/09/16 11:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנינא פורת
התנהלותו של דה מלאך אפיינה את חלוצי שנות הארבעים בנגב: סקרנות כלפי החי והצומח בסביבתם הקרובה, לימודם באופן מדעי וניסיון להפיק מכך תועלת
ליטל פיינגרץ
העדשים עשירות בסיבים תזונתיים, עשירות בחלבון ודלות מאוד בשומן    צבעי העדשים השונים דומים בערכם התזונתי, אך נבדלים זה מזה במרקם ובמשך הבישול
לבנת כהן
על-פי מחקרים, רק מעט אנשים יכולים לתפקד היטב בפחות משמונה שעות שינה ללילה    חוסר שינה מספק עלול לסכן את העובדים במספר דרכים
שירי דותן
כל הורה היה רוצה לדעת איך הוא יכול לגרום לילד שלו להצליח בלימודים    להלן שש עצות מועילות ליום לימודים בריא ומוצלח
איתמר לוין
הרב שלמה דיכובסקי, מחשובי הדיינים בדור האחרון, מדבר על שיקוליו של פוסק ההלכה, על הפער שבין מציאות עובדתית לבין זו שנראית בעין וגם על פרשת עבודות הרכבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il