X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי - האחראית להאזנות לצורכי מודיעין - ניצלה את המלחמה בעירק ואת המאבק בטרור כדי לבנות מערכת מעקב גלובלית 70 מסמכים מתארים כיצד נעשה הדבר
▪  ▪  ▪
"לעשות מה שנכון"

במסמכים חדשים שפורסמו לאחרונה, נחשף כיצד הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) - האחראית להאזנות - השתמשה במלחמה בעירק כדי לפתח את התשתית למערכת המעקב העולמית שלה. פרטים על-אודות מערכת המעקב נודעו ברבים, עם חשיפת המסמכים של אדוארד סנודן, לשעבר עובד הסוכנות.
המסמכים, הנקראים WARgrams, מלמדים כיצד הסוכנות ביקשה מעובדיה "מידה חסרת תקדים של שיתוף פעולה", כדי לפתח ולהקים את מערכת המעקב העולמית. המסמכים גם חושפים כיצד הסוכנות שינתה את סדר העדיפויות שלה, מתפקיד סיפוק מודיעין לכוחות הלוחמים לתפקיד מובילת איסוף מודיעין למלחמה בטרור.
כ-70 מסמכים נשלחו, כאשר הראשון שבהם נשלח זמן מה לפני מלחמת המפרץ השנייה. ראש הסוכנות דאז, מייקל היידן (ראש ה-CIA בשנים 2009-2006), כותב, כי הפעילות בעירק היא "התקפה אינטנסיבית לזמן קצר, שנועדה למנוע את יכולת העירקים להגיב". לפי היידן, המפתח להצלחה להתקפה מסוג זה הוא מודיעין מתקדם ביותר.
במסמכים מפורטים מספר נושאים, ביניהם השימוש של הסוכנות בצפנים בשדה הקרב, הסיקור התקשורתי של המלחמה בארה"ב, תוכנית בריאות הנפש הזמינה לעובדי הסוכנות ועוד. באחד המסמכים, כותב היידן ששיתוף הפעולה בין הסיגינט (מודיעין אותות) ואבטחת מידע הוא מדהים.
במסמך אחר כותב היידן על הרעיון להקים מרכז מבצעים של הסוכנות בעירק. מדובר במרכזי מבצעים הפועלים 24/7 והאחראים לפעילות הסיגינט השוטפת. מטרת רעיון זה, שמעולם לא נדון בפומבי, היה לספק מודיעין סיגינטי לכלל הכוחות הפועלים בעירק. ככל הידוע, המרכז לא הוקם.
במסמך מספר 58 כותב היידן, כי מטרת-העל של הסוכנות היא מלחמה בטרור, בדגש על מנהיגות ארגון אל-קאעידה. מאחר שפעילות זו תתבסס על מודיעין, הסוכנות תהיה חלק בלתי נפרד מהלחימה. לאור זאת, כותב היידן, הוא דורש חדשנות ושיתוף פעולה חסר תקדים מצד עובדי הסוכנות. במסמך זה נראה, כי היידן עובר מסיפוק מודיעין לשדה הקרב, למעקב כלל-עולמי כאשר לדבריו יש לחסל את האיום הבינלאומי של אל-קאעידה.
במסמך מספר 61, מכשיר היידן את הקרקע למעקב בתוך ארה"ב. במסמך זה, שכותרתו היא "התמודדות עם האיום הנוכחי על המולדת", כותב היידן שישנה סבירות גבוהה לפיגוע של אל-קאעידה בארה"ב לפני הבחירות לנשיאות בנובמבר 2004. לדבריו, מתקנים ואזרחים אמריקנים הם מטרות ברחבי העולם, והאיום באותה עת על ארה"ב עצמה הוא אמיתי. היידן כותב שהמטרה היא לעשות עכשיו מה שנכון, כדי להגן על תושבי ארה"ב.

תאריך:  08/09/2016   |   עודכן:  08/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסמכים מגלים: כך פרחה ה-NSA
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זה לא "ניצלה את המלחמה..."
בן הארץ  |  8/09/16 11:44
2
אתה מתחיל להבין את הגלובליזם
רון ה.  |  8/09/16 14:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שפק ליסק
אימת האינקוויזיציה הולכת ודואכת וצאצאי האנוסים ברחבי העולם מחפשים את שורשיהם היהודיים ומקימים קהילות ברחבי העולם
ד"ר אורי מלר
מדוע קרני השמש מסוכנות לעיניים? מי רגיש אליהן במיוחד? איזה תופעות עלולות להיגרם לעיניים בימי הקיץ עקב החשיפה לשמש, היובש והשחייה בבריכה? שימו עין: התשובות בפנים
חלי ממן
כמו תמיד, גם בגלידה - הכי טוב זה להכין בבית    כך אנחנו יודעים מה הרכיבים, כמה מהם הוספנו ומתי הכנו
רבקה שפק ליסק
ב-1496 נחתם הסכם נשואים בין בית המלוכה הספרדי והפורטוגזי בו סוכם שיורש העצר הפורטוגזי ישא את בתם של פרננדו (הוא פרדיננד) ואיזבלה מלכי ספרד לאישה. הסכם הנשואים כלל התחייבות של מלך פורטוגל לגרש את היהודים ממלכתו
איתמר לוין
אילנה דיין ואנשיה טוענים שתחקיר "עובדה" לפני תשעה חודשים בישר את זיכויו של נסים חדד. מה שהם לא מספרים, זה שבית המשפט העליון דחה במפורש את הטענות שהועלו בתחקיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il