X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
במהלך ההיסטוריה במקומות רבים התנהלו מאבקים לזכויות לנשים מעמד האישה עבר סדרת תהפוכות ששיפרו את היכולת והאפשרות לקיים משפחה לצד קריירה עצמאית, אבל עדיין הנושא כרוך במאמצים גדולים ויש עוד לאן לשאוף
▪  ▪  ▪
נשים מעיזות [צילום: ג'נס מייר/AP]

זה התחיל ב-28 לפבואר 1909 בארה"ב, בעקבות הצהרה של המפלגה הסוציאליסטית באמריקה, לציין את שביתת איגוד פועלות הנשים שהתקיימה ב-1908. לא שנשים לא ניסו לפני כן למרוד בהפלייתן בחברה. קחו למשל את מגילת אסתר המספרת על ושתי המלכה המתמרדת ואסתר הנבונה שמשפיעה על החלטות המלך. כך גם האי לסבוס, בים התיכון, שנוהל ביד רמה על-ידי נשים.
במהלך ההיסטוריה במקומות רבים התנהלו מאבקים לזכויות לנשים. מעמד האישה עבר סדרת תהפוכות ששיפרו את היכולת והאפשרות לקיים משפחה לצד קריירה עצמאית, אבל עדיין הנושא כרוך במאמצים גדולים ויש עוד לאן לשאוף.
היום ברור יותר שנשים אינן "נופלות" מגברים ביכולתן להגיע להישגים בכל תחומי הדעת ומעוררות השראה לנשים אחרות, לקום ולפעול כדי לממש את רצונן ולעסוק גם בתחומים שבעבר היו נחלתם של הגברים בלבד.
שיפור? כן / מספיק? לא
נשים מעיזות ופוצחות בקריירה עצמאית. משנת 2010 שיעור הנשים העצמאיות בישראל גדל ב-3.8%. שיעור הנשים המועסקות בתפקיד ניהולי עלה אף הוא, מה שמעיד שהאישה החופשייה של היום הרבה יותר בטוחה בעצמה ובעלת אמונה עצמית בערכיה וביכולתיה להיות בעל שם דבר, להתפתח ולהעיז יותר. עם זאת, ישנן עדיין "מקצועות של גברים", סטיגמה שממשיכה להתקיים, למשל מקצוע ההנדסה משווע לנשים, רק חמישית מהעוסקים במקצועות ההנדסה הן נשים.
נשים אימהות - תחנכו לשווין
כאן מקומן של הנשים לחולל שינוי אשר יכול להתחיל בכל בית. אימא תזכרי שאת אישה ותני דוגמה אישית בחינוך הילדים לשוויון ונתינת יד חופשית לבנות לבחור במקצוע שהן חפצות בו, גם אם מדובר במקצוע שכביכול נחשב לגברי. לא לנסות לשנות את דעתן מתוך מקום מגונן כאימהות או כהורים. החשש שלנו כהורים לתת לבנותינו ל"היכנס לנעליים הגבריות" מובן וקשור גם לאיך שהחברה שלנו תומכת באותן נשים ובתנאים שהמעסיקים מאפשרים להן לנהל קריירה לצד חיי משפחה. יתרה מזו, לחנך את הבנים שלנו לעובדה שהבנות שוות וראויות לשוויון.
כך שכאשר יגדלו יבחרו בנשים לתפקידי ניהול או מקבלות ההחלטות. חינוך ילדים לשיווין יצמיח את הבוגרים השוויוניים הבאים. על כן, על-מנת ליצור רשת ביטחון ולעודד יותר נשים לעבוד במקצועות כמו הנדסה, עלינו כחברה ליצור תנאים אופטימליים עבור האישה על-מנת שתוכל לנהל קריירה לצד גידול ילדים ומשפחה. נכון שכיום, יותר חברות החלו להבין שקידום מעמד האישה בחברה חיוני והן פועלות בתנאים המאפשרים לאישה לגדל ילדים ולנהל חיי משפחה, לצד פיתוח קריירה.
שוויון בין המינים מצב של WIN WIN
הוכח שלמרבית הנשים יש תכונות מאפיינות (אצל רוב הגברים הן אינן בולטות) שיש להן ערך מוסף בתפקידים רבים. למשל, היכולת לעשות מספר דברים במקביל, היכולת לעשות אינטגרציה של מספר מערכות ובטח יש עוד יתרונות לתכונות המיוחסות לנשים. הרבה פעמים אותן תכונות הן אלו שעוזרות למנף ביצועים בחברות ולתרום להצלחה רבה יותר. כך במקרים רבים, מתן תנאים אופטימליים לשילוב נשים בתפקידי מפתח ויאפשרו לנהל קריירה לצד חיי משפחה, נקבל מצב של WIN WIN, למעסיקים ולנשים העובדות.
מקצוע "גברי" זה טוב? זה רע? למי?
כיצד אפשר לרכך את הסטיגמה - "מקצוע גברי", ולאפשר לנשים לצאת לעבוד ולהשפיע במקום שעד עכשיו הגברים מככבים בהם? נהוג לחשוב שאישה שהיא כבר אמא, זקוקה לגמישות בשעות העבודה, זוהי אקסיומה מקובלת שלא חלה על גבר שהוא אבא. האם ילדים זקוקים רק לאימא (לא מדובר במקרה שהתינוק יונק) ומה עם האבא? היום כאשר אופי המשפחה קיבל ווריאציות שונות, של משפחות חד-הוריות וחד-מיניות, מי מחליט כיצד להקל על ההורה במיוחד בעידן המשפחה המורכבת.
יצירת תנאים כגון חלוקת העבודה לשעות עבודה במשרד ושעות עבודה מהבית, יכולים להועיל. כמו גם יצירת אקלים נוח לאימהות (או אבות שמגדלים ילדים לבד) כמו למשל הקמת מעונות במקום העבודה, יצירת תנאים נוחים לנשים מיניקות ועוד.
מעמדה של האישה מושפע גם מהפגנת הביטחון והנוכחות שהיא מביאה עמה. כנשים אנו חשופות לתכתיבי חברה שונים העוסקים, בין היתר, בגוף האישה ומודל האידיאלי שהחברה מכתיבה. אישה השלמה עם גופה, היא אישה עם נוכחות חזקה יותר וביטחון רב יותר. היבט נוסף שיכול לקדם את האישה הוא בשינוי התפיסה החברתית שאין אידיאל נשי, שכל אישה צריכה לשוות לו. אישה חופשיה, היא זו שאוהבת ומקבלת את גופה, דואגת לטפח את עצמה ואת בריאותה.
כשאנו מרגישות טוב עם עצמנו וגופנו, אנו מקרינות זאת לסביבה והביטחון העצמי גדל. מודעות עצמית הוא הגורם המוביל נשים רבות להרגיש בשיאן. כשהן מכירות את גופן, אוהבות ומטפחות אותו, מתלבשות בצורה המחמיאה להן ולא כי יש איזשהו טרנד שהן צריכות להדמות לו.
כחברה העוסקת בפיתוח דרכים לטפח את הפעילות הגופנית של נשים, עלינו לעזור לכל אישה בכל גיל ובכל מצב גופני, לשפר את הכושר הגופני, לשמור על תזונה בריאה ובכך להביא לתוצאות שגם נראות על הגוף. הגוף מתעצב יפה ונכנס לפרופורציות, בזכות הפעלה נכונה, בריאה ומאוזנת, תוך שמירה על אכילה נכונה ובריאה.
המסר שלנו כחברה הוא לאפשר לנשים לעשות מה שהן רוצות וללא קשר לשייכות למגדר מסוים, להגשים את עצמן כאדם ובמיוחד כאישה לשמור על אורח חיים בריא.

הכותבת היא דיאטנית קלינית B.SC בסטודיו C
תאריך:  12/09/2016   |   עודכן:  12/09/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
תחקיר וושינגטון פוסט: דונלד טראמפ התיימר לתרום מיליוני דולרים מהקרן הנושאת את שמו - אך הכסף כלל לא היה שלו    הקרן מימנה הוצאות פרטיות ופוליטיות של טראמפ, בניגוד לחוק, ונראה שגם מסרה דיווחים כוזבים ל-IRS
יוסף אורן
סיפורי הנשים העקרות בספרי נביאים ראשונים
מאיר חוטקובסקי
ביום 7.9.2015 נפטר עומר מנוס בשנתו בעת טיול בגאורגיה    בן 49 היה במותו    עומר מנוס הידוע בכינויו "צלם הבית" של רצי ישראל היה דמות בולטת ויוצאת דופן בתחרויות הריצה שנערכו ברחבי הארץ    לא היה איש מבין הרצים שלא הכיר את האיש עם מצלמת הפוקט שתיעד באופן בלתי נלאה את המתחרים
רבקה שפק ליסק
ממסמכי האינקוויזיציה ומסמכים אחרים מתברר שהנוצרים החדשים שנשארו נאמנים ליהדותם. לא כל הנוצרים החדשים היו אנוסים - הצליחו לקיים חיים יהודיים בסתר במסגרת קהילות שהתכנסו בבתים פרטיים במשך כ-200 שנים. הארכיונים של האינקוויזיציה בעולם החדש, בספרד ופורטוגל שופכים אור על המאמצים שהשקיעו האנוסים כדי לקיים את יהדותם בסתר
יורם מרקוס
בישראל כתבי-יד מוגשים ישירות להוצאות לאור, ואילו בארה"ב: אין לפנות, אלא באמצעות סוכן ספרותי שהיה והוא מחליט כנכון - מגיש    הסיפור נכתב על-פי ישראל, ומתרחש בישראל: מה קורה כשאתה לא סֶלֶבּ (ידוען)?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il