הדברים מנוגדים לטענות שהושמעו על-ידי מלכה עצמו, בישיבת מועצה בקריית שמונה, ואשר נטענו על-ידי רכז הוועדה המקומית בקריית שמונה, צביאל דוידי, ועל-ידי היועץ המשפטי של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה, עו"ד משה רותם.
כך, למשל, הציג מלכה בישיבת מועצת עיריית קריית שמונה מכתב דואר אלקטרוני מעו"ד רותם, הנושא את התאריך 15 בינואר 2016, ובו טען רותם כי ראה בעיניו את היתר הבנייה. "למיטב זכרוני, לפני כחצי שנה הועלו טענות לפיהן מחסן המצוי מתחת לביתך איננו בהיתר. הנני לאשר כי הנושא נבדק על-ידי באותה עת והוצג בפני היתר לבית כולו, לרבות המחסן", כתב רותם.
הודעת פרקליטות המדינה מבהירה למעשה כי דברים אלה היו שקר מוחלט, משום שלא ניתן להוציא היתרי בניה בשכונה שבה מתגורר מלכה, בשל היעדר תוכנית מתאר.
מהנדס עיריית קריית שמונה, חגי קול, המועסק בעיריית קריית שמונה תוך שהוא מקבל הגנה של
מבקר המדינה שהוציא צו הגנה מיוחד להעסקתו, הודיע למנהל יחידת הפיקוח במשרד הפנים כי דוידי השיב לו כי הוצג בפניו היתר בנייה חתום על-אודות המחסן וההצללה שנבנו בביתו של ראש העירייה. עוד ציין כי תיק הבנייה של ראש עיריית קריית שמונה ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבניה "נעלם", כלשונו, מאגף ההנדסה של העירייה.
ב-8 בפברואר 2016 השיב מנהל תחום פיקוח אזורי במשרד הפנים אל מהנדס עיריית קריית שמונה וכתב כי בהתאם לסעיף 27 לחוק התכנון והבניה - הוועדה המקומית היא האחראית לאכיפת חוקי התכנון והבניה שבתחומה. משמעות הדברים היא שמי שאמור היה לאכוף את עבירות הבנייה שבביתו ומי שידע ככל הנראה כי אין כל היתר בנייה לחריגות הבנייה שבביתו מאז שנת 2008 ועד 2016 הוא יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבניה,
נסים מלכה - שבמקרה הזה הוא גם עבריין הבנייה עצמו.
עובדה זו מעמידה באור מוזר מעט את החלטת משרד המשפטים שלא לנקוט בצעדים פליליים נגד מלכה מנימוקי התיישנות ואת הטענה כי בשל היעדר אכיפה יעילה של הוועדה המקומית בשנים האחרונות - נוצר קושי של אכיפה בררנית המונע הליכים פליליים. כאמור, נסים מלכה הוא שהיה אחראי ליעילות עבודת הוועדה המקומית לתכנון ולבניה בשמונה השנים האחרונות. הוא היה גם חבר בוועדה עוד לפני כן, כאשר כיהן כחבר מועצת העיר. בשל כך, היעדר אכיפה יעילה בשנים האחרונות נעשתה באחריותו ולא ניתן להימנע מן החשד למסמוס הטיפול בעבירות הבנייה בשל ניגוד העניינים שבו היה מצוי מלכה.
כאמור, משרד המשפטים דרש ממלכה להרוס את חריגות הבנייה שבביתו. "נשלח מכתב לראש העיר בו נכתב כי מצופה ממנו לפעול בהקדם להתאמת הבנייה הקיימת להיתר ולהריסת תוספות הבנייה שטרם ניתן להן היתר [ושכאמור, גם לא יכול להינתן להן היתר בשל היעדר תוכנית מתאר, א.ו.]. בנוסף, נכתב כי הוועדה המקומית קריית שמונה תונחה לקדם תוכנית מתאר מפורטת על-מנת לאפשר לתושבי העיר לקיים את כל הוראות החוק ולאפשר פיתוח תקין של המרקם העירוני", לשון הודעת משרד המשפטים.