X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מבחן אמריקני / עוד 30 יום

נשיאותי או המוני

העימות השני בין קלינטון לטראמפ, הנערך במתכונת ייחודית המאפשרת אינטראקציה עם הקהל ובין המועמדים, יכול להיות המכריע במרוץ לבית הלבן
▪  ▪  ▪
חזרה לקראת העימות [צילום: חוליו קורטז, AP]

אם טראמפ יהיה יותר מדי דונלד בעימות השני מול הילרי קלינטון - הקמפיין אבוד מבחינתו. ואת זה לא אומר פרשן ליברלי התומך במועמדת הדמוקרטית. זו המסקנה של סוכנות AP מדבריו של ג'ד גרג - סנטור רפובליקני לשעבר, שסייע לנשיא ג'ורג' בוש להתכונן לעימותים. העימות הזה היה בעל חשיבות רבה לטראמפ עוד לפני שערוריית הקלטת משנת 2005, וכעת הוא מסתמן כאפשרות האחרונה שלו למנוע התרסקות מהדהדת בחודש שנותר עד הבחירות.
כדי להבין מדוע ייתכן שהעימות השני בין שני המועמדים (יום ב', 10.10.16 בשעה 4:00 שעון ישראל) יהיה כה מכריע, יש לשים לב למתכונתו - Town Hall Debate. מחצית מהשאלות בעימות יבואו מהקהל באוניברסיטת סנט לואיס - מצביעים שעודם מתלבטים ואותרו בידי מכון הסקרים גאלופ. את המחצית השנייה ישאלו המנחים, מרתה ראדאץ מ-ABC ואנדרסון קופר מ-CNN, בנושאים בהם יש התעניינות ציבורית רבה ברשתות החברתיות. בנוסף לכך, טראמפ וקלינטון יהיו רשאים להסתובב על הבמה ואף להתקרב זה לזה. לפני ארבע שנים, ברק אובמה ומיט רומני הגיעו למרחק של סנטימטרים איש מרעהו.
"יש הרבה אינטראקציה פיזית", הסביר גרג את טיבו של עימות זה. "מועמד תוקפני מדי, כלפי המצביעים או כלפי יריבו, עלול להיראות המוני ולא נשיאותי. המועמדות של טראמפ עלולה לקום או ליפול על יכולתו להימנע מליפול למלכודת זו, מוסיפים אנשי AP. בעימות הראשון הוא הרבה להפריע לקלינטון, ומצא עצמו במגננה כאשר תקפה אותו על עברו העסקי ועל התבטאויותיו הפוגעניות כלפי נשים. במתכונת המשוחררת יותר של town hall, זה עלול להיות הרסני מבחינתו.
לטראמפ יש עוד בעיה: הוא מעדיף אירועים המוניים וכמעט שלא השתתף בעימותים ובמפגשים מסוג זה. אין לו מגע של ממש עם בוחרים, למעט אלו שהפריעו לעצרות שלו בשנה האחרונה. כדי להתכונן לעימות הקרוב, הסכים טראמפ (באופן יוצא דופן) מבחינתו לערוך "חזרה רטובה" בדמות מפגש בוחרים בניו המפשייר בסוף השבוע שעבר. יועציו שבו ואמרו לו, שעליו להישאר רגוע ולא להיגרר אחרי נסיונותיה של קלינטון להוציא אותו מכליו. הוא גם הסכים להתייעץ עם מושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי, המצטיין במפגשים ישירים עם בוחרים.
יועצו של טראמפ, פיטר נבארו, חושב שלבוס שלו יש דווקא סיכוי טוב בעימות הקרוב. "האווירה בעימות הראשון הייתה זרה לחלוטין לתרבות של טראמפ, של אנרגיה רבה באינטראקציה עם אנשים. הוא ירגיש הרבה יותר בנוח" בעימות השני, צופה נבארו.
לקלינטון יש הרבה יותר ניסיון במפגשים עם בוחרים, וגם בעימותים בכלל - דבר שבא לידי ביטוי בעימות הראשון, בו העניקו לה רוב הפרשנים ורוב הסוקרים את הניצחון. יועציה אומרים, שהיא לא תתבייש לשוב ולתקוף את טראמפ על התחמקויותיו מתשלום מיסים ועל גסותו כלפי מיס תבל, אליסיה מוצ'אדו, אבל תשתדל להתמקד בבוחרים היושבים באולם - ודרכם עם עשרות מיליוני הצופים.
יועציה של קלינטון צופים שטראמפ יהיה יותר רגוע מאשר בעימות הראשון, והם מצביעים על יכולתו לשמור על עצביו באירועים קודמים בהם הופיע בחודש האחרון. אבל שלא תחשבו שמישהו במחנה קלינטון מנסה להחמיא לטראמפ. תשמעו כיצד ניסח את הדברים הדובר בריאן פאלון: "זהו מצב בו הוא יכול רק להשתפר ולהיראות יותר מרוסן". או במילים אחרות: המצב של טראמפ כל כך גרוע, שמכאן הוא יכול רק לעלות.
העימות הנשיאותי הראשון במתכונת זו היה בשנת 1992 בין ג'ורג' בוש האב לבין - נכון, ביל קלינטון, וגם רוס פרו שהיה מועמד שלישי חזק ומפתיע. הרגע המכונן באותו עימות היה כאשר בוש נתפס מציץ בשעונו כאשר נשאל על הגרעון בתקציב - תנועה שפורשה (בחוסר צדק) כהוכחה לכך שלא אכפת לו מהעם האמריקני. הילרי קלינטון ודאי זוכרת היטב את אותו עימות, ובוודאי תשמח לתוצאות דומות - גם מחר וגם בעוד חודש.

ה'טאון הול' של אובמה ורומני

וכך נראה אותו עימות ב-SNL

תומך של טראמפ בעת מפגש עם מצביעים בניו המפשייר[צילום: רוברט בוקאטי, AP]
תאריך:  09/10/2016   |   עודכן:  09/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
איתמר לוין
בכירים במפלגה הרפובליקנית הסירו את תמיכתם מטראמפ וחלקם קראו לו לפרוש מהמרוץ    גם פעילי שטח במפלגה סבורים שלא יוכל להתאושש מהשערורייה
אריאל י. לוין
וויקיליקס פרסם התכתבויות מהדוא"ל של יו"ר מסע הבחירות, ובהן בין היתר התייחסות לקשריה של קרן קלינטון לבנק גולדמן-זקס ודברים של המועמדים על פרשת המיילים הסודיים
ענבל בר-און
חמי שלו מהארץ עושה לנו סדר בבלגאן    אז מסתבר שכן, אנטישמיות קו-קלוס-קנית ופרו-ישראליות איפאקית הולכים ביחד
איתמר לוין
ימים אחדים לפני הבחירות בשנת 2012, היכה ההוריקן "סנדי". דונלד טראמפ, שתמך אז במיט רומני, מיהר לנצל את האסון לצרכים פוליטיים. מאוחר יותר טען, שהסערה סייעה לברק אובמה לנצח
איתמר לוין
37 מדינות בארה"ב מאפשרות להצביע עוד לפני 8 בנובמבר, ובחלקן הקלפיות כבר נפתחו. זה אומר שהאירועים השוטפים - ובראשם העימות הקרוב בין קלינטון לטראמפ - מקבלים משנה חשיבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il