X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תכתובות הדוא"ל של ג'ון פודסטה, יו"ר הקמפיין של הילרי קלינטון, מלמדות כיצד צריכים לפעול מי ששואפים לקבל תפקיד בממשל שלה - אם וכאשר תיבחר לנשיאה
▪  ▪  ▪
קלינטון ופודסטה. אלפי מינויים [צילום: ג'ון לוכר, AP]
"הוכחות יפריכו האשמות"
הקמפיין של דונלד טראמפ מכין הוכחות שיפריכו חלק מהטענות כאילו הטריד מינית לאורך עשרות שנים - אומר (יום ו', 14.10.16) המועמד לסגן הנשיא, מייק פנס. הוא מתח ביקורת על עיסוקה של התקשורת בהאשמות אלו, במקום בהדלפות המביכות על הילרי קלינטון מתוך תכתובות הדוא"ל של ג'ון פודסטה. לדבריו, תכתובות אלו מלמדות שיועציה פועלים ב"קנאות עיוורת דתית". בכך התייחס פנס לתכתובת של אחד מעוזריה, שטען שהקתוליות היא דת שמרנית המתקבלת טוב יותר מאשר הפרוטסנטיות האוונגליסטית. פנס, המשתייך לאחרונים, קרא לקלינטון להתנער מאמירה זו.

תכתובות הדוא"ל של ג'ון פודסטה, יו"ר הקמפיין של הילרי קלינטון, מגלות כיצד ניתן לקבל - או לפחות לנסות לקבל - תפקידים בממשל שלה, אם וכאשר. התכתובות פורסמו בידי ויקיליקס, ומתארות עולם של קשרים אישיים, חברויות והתחנפויות. מי שחושב שבארה"ב השיטות הללו לא עובדות - טועה, ובגדול.
כל נשיא חדש ממנה אלפי עובדים לתפקידים ברמות שונות - החל משרים, דרך סגני שרים, המשך לשגרירים וכלה בעובדים בדרגי ביניים בעשרות שלוחותיו של הממשל. מובן שהנשיא לא יכול לעסוק בעצמו בכל המינויים, במיוחד לנוכח העובדה שאת חלקם הגדול יש לבצע בחודשיים שבין הבחירות להשבעה או לכל המאוחר בשבועות הראשונים לאחר כניסתו לתפקיד. מכאן החשיבות העצומה של הגעה לאדם הנכון ליד החדר הסגלגל - ופודסטה הוא בהחלט האדם הנכון ביותר.
יו"ר הקמפיין מתמנה לרוב לראש סגל הבית הלבן, שהוא האיש מספר שתיים בעוצמתו בארה"ב. במובנים רבים, זהו ראש הממשלה של הנשיא (שפורמלית הוא גם ראש הממשלה), ובכל המובנים - זהו האיש הפוליטי המוביל בבית הלבן. פודסטה מלווה את קלינטון עוד מקמפיין הפריימריז הכושל שלה מול ברק אובמה בשנת 2008 וגם התכתובות שלו הולכות אחורה עד לשם.
באותה שנה - כאשר נדמה היה שקלינטון תנצח בהליכה את אובמה - פנה לפודסטה טד טרנר, מייסד CNN, והמליץ על ג'ון ברי כמועמד לשר הפנים. ברי היה פקיד במשרד הפנים בממשלו של ביל קלינטון, וטרנר ציין שכישוריו נובעים מכך שהוא בעל הנדל"ן הפרטי הגדול ביותר בארה"ב. קלינטון לא נבחרה לנשיאה וברי לא התמנה לשר הפנים, אבל שרת החוץ קלינטון העניקה לו תפקיד חלומות: שגריר ארה"ב באוסטרליה.
רגי גובאן, היועץ המשפטי הראשי של רשות התעופה הפדרלית, ביקש מפודסטה לסדר עבודה בקמפיין לבן הסנדקות שלו, שהיה אז תלמיד באוניברסיטת ייל היוקרתית. לדברי גובאן, "העניין הנלהב שלו במדעי ההתנהגות, במידע/שיווק ובכספים, מפצה על חוסר נסיונו בתחום הפוליטי". פודסטה העביר את הפנייה לגורמים המתאימים; האתר Politico, לו אנו חייבים את הסיפורים המובאים כאן, לא ידע לספר כיצד נגמר העניין.
פודסטה עצמו לא התבייש להמליץ על ילדים-של. לפני שנתיים הוא הציע לשלב כמתמחה בקמפיין המתגבש את בתו של עובד ב-Center for American Progress. הקשר של פודסטה? פשוט מאוד: הוא עבד שם לפני שהצטרף לממשל אובמה. התוצאה? מובנת מאליה: הבחורה התקבלה.
דרך אחרת, ממשיך Politico, היא להתחנף. עורכת הדין כריסטין ניידרמייר כתבה השנה לפודסטה: "ברכותי על העבודה המדהימה שעשית עבור ברק אובמה בשנה האחרונה. בזכות מאמציך, מצבם של הדמוקרטים הרבה יותר טוב לקראת הבחירות הקרובות". בהמשך, ודאי לא תופתעו לשמוע, פירטה ניידרמאייר את המשרות בקמפיין שלדעתה היא תוכל למלא בהצלחה.
פודסטה איננו חותמת גומי. הוא גם יודע להחליק בקשות מבלי להיענות להם. תשאלו את ג'ים ליונס, בעלה של ג'ניפר פאלמיירי, שהייתה יועצת של קלינטון ואובמה. הוא ביקש עבודה בצוות הכניסה לתפקיד של אובמה - נקודת זינוק טובה לתפקיד בממשל עצמו - אבל פודסטה הסתפק בהעברת הדוא"ל שלו לכמה מהיועצים בקמפיין ושאל בפשטות: "רוצים אותו?".
פודסטה גם היה לפעמים בצד המבקש. בתפקידו הקודם, ניסה פודסטה פעמיים לקדם את מועמדותו של המיליארדר טום שטייר לתפקיד שר האנרגיה - ללא הצלחה. במקביל, הוא לכלך קצת על המועמדים האחרים לתפקיד לקראת כניסתו של אובמה לתפקידו. על ג'ונתן פרשינג, עובד מדינה מנוסה בתחום האנרגיה, כתב פודסטה שהוא מתאים לכל היותר לתפקיד עוזר לשר. פרשינג קיבל תפקיד בכיר במשרד ומשמש כיום כשגריר מיוחד לנושא שינויי מזג האוויר.
היו שפנו במישרין לקלינטון. תכתובות דוא"ל שלה עצמה נותנות דוגמא. בשנת 2012 פנה אליה גרי גנסלר, שהיה אז ראש הרשות לפיקוח על סחר בסחורות, וביקש לשוחח על "אתגרים חדשים ומשימות בממשל" - רמז ברור לרצונו בקידום. קלינטון לא ענתה, גנסלר שלח כמה תזכורות ולבסוף שמע על זעזוע המוח ממנו סבלה. "אימא שלי תמיד המליצה על מרק עוף עם קצת איטריות", הציע לה גנסלר את התרופה הכי יהודית שיש". גנסלר הוא כיום מנהל הכספים של הקמפיין - מה שמציב אותו בראש המועמדים לתפקיד שר האוצר.

תאריך:  14/10/2016   |   עודכן:  16/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קשרים, חברים וחנופה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
להלן וויקילקס על קלינטון
רון ה.  |  14/10/16 18:09
2
סקרים מזוייפים בשרות קלינטון
רון ה.  |  15/10/16 15:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
איתמר לוין
שני היבטים ויזואליים של מסע הבחירות: תמונות האינסטגרם הפופולריות ביותר של שני המועמדים, וכיצד נראים שעריהם של שניים מהשבועונים החשובים בעולם
איתמר לוין
סוכנות איי-פי השוותה את ה-approval rate של 13 הנשיאים האחרונים    שיאני התמיכה הממוצעת: ג'ון קנדי, דווייט אייזנהאואר, פרנקלין רוזוולט    האחרונים בדירוג: ג'ימי קרטר, ג'רלד פורד, הרי טרומן    טרומן מחזיק בשיא של 87% בתום מלחמת העולם השנייה - וגם בשפל של 22% בפברואר 1953    פורד איבד שליש מתומכיו בתוך ארבעה חודשים    התמיכה בקלינטון עלתה כמעט לכל אורך כהונתו
איתמר לוין
טראמפ התייחס לקונספירציה של קלינטון עם "הכוחות הפיננסיים הבינלאומיים" - כינוי אנטישמי ידוע    טוען שההאשמות נגדו הן תוצר של קבוצות אינטרסים העלולות לאבד טריליוני דולרים אם ייבחר
איתמר לוין
הרפובליקנים הפנו את כספם לעבודת שטח, לעומת עשרות מיליוני דולרים שהזרימו לפרסומות בקמפיינים הקודמים    המפלגה: ההחלטה התקבלה בלי קשר לטראמפ
איתמר לוין
נציב האו"ם לזכויות אדם, הנסיך הירדני זיאד חוסיין, טוען שבחירתו של טראמפ לנשיא תהיה מסוכנת    לעומת זאת, הוא סירב למתוח ביקורת על דברים פוגעניים של קלינטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il