X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
קהל בעצרת של קלינטון [צילום: אנדרו הרניק, AP]
מבחן אמריקני / עוד 23 יום
ווטרגייט של טראמפ?
מטה קלינטון רומז שטראמפ עמד מאחורי הפריצה לדוא"ל של היו"ר ג'ון פודסטה. אומנם אין לכך שום הוכחות, אבל בקמפיין הנוכחי - עובדות ממלאות תפקיד שולי בלבד

"מה טראמפ ידע ומתי הוא ידע זאת?", שואל הדובר של הילרי קלינטון, גלן קפלין, בפוסט העומד להתפרסם בקרוב. שלא במקרה, זוהי חזרה כמעט מדויקת על אחד המשפטים המפורסמים ביותר בפרשת ווטרגייט - שאלתו של הסנטור הווארד בייקר: "מה הנשיא ידע ומתי הוא ידע זאת?".
אנשיה של קלינטון מנסים להדביק לדונלד טראמפ "שכפול" של פרשת ווטרגייט, שכידוע עלתה לנשיא ריצ'רד ניקסון במשרתו. הטענה המשתמעת שלהם: טראמפ ידע על פעילות ההאקרים שפרצו למיילים של אנשי קלינטון. נקודת הדמיון עליה הם נשענים: גם ב-1972 מדובר היה בפריצה של אנשי המפלגה הרפובליקנית למטה הבחירות של המפלגה הדמוקרטית.
"אנו עדים לניסיון נוסף לגנוב מסמכים פרטיים של הקמפיין כדי להשפיע על הבחירות", כותב קפלין בטיוטה של הפוסט שהגיעה לידי האתר Politico. "אלא שהפעם, במקום ארונות - מדובר בפריצה לדוא"ל של אנשים. וממשלה זרה עומדת מאחורי זה". המשפט האחרון הוא רמז ברור ביותר לרוסיה, שלדעת גורמים בממשל האמריקני נטלה חלק בפריצה לדוא"ל של ג'ון פודסטה, יו"ר הקמפיין של קלינטון. טראמפ השמיע לפני מספר שבועות מה שהתפרש כקריאה לקרמלין לפרוץ לדוא"ל של מטה קלינטון, ואינו מסתיר את הערכתו לנשיא ולדימיר פוטין. קלינטון מצידה טוענת במפורש, כי פוטין מנסה להתערב בבחירות לטובת טראמפ.
התכתובות של פודסטה גרמו לקלינטון מבוכה רבה, אך למזלה הן נדחקו לשוליים בשל ההטרדות המיניות המיוחסות לטראמפ. בין היתר התגלה, כי בנאומים בתשלום בפני אנשי וול סטריט, הביעה קלינטון תמיכה במגזר הפיננסי - בניגוד לעמדתה הפומבית. תכתובות אחרות הציגו כיצד מופעלים חנופה והפעלת קשרים כדי להשיג אוזן קשבת ואולי משרות אצל המועמדת. ומה שאולי הכי הכעיס את קלינטון: תכתובות בהן תוארה בתה, צ'לסי קלינטון, כ"ילדה מפונקת" ש"לא מצאה את דרכה ואין לה פוקוס בחיים".
מזכיר העיתונות של קלינטון, בריאן פאלון, היה הראשון שהשווה את התכתובות - שפורסמו בידי ויקיליקס - לפרשת ווטרגייט. הפוסט של קפלין מהווה עליית מדרגה: האשמה ישירה שלא מדובר בהדלפה לגיטימית אלא בפריצה בלתי חוקית, בה מעורב טראמפ. למטה של קלינטון אין כל הוכחה לכך, אך דומה שבקמפיין הנוכחי - עובדות ממלאות תפקיד שולי בלבד.
"טראמפ צריך לגנות את הפריצות הבלתי-חוקיות הללו ולגנות את המאמצים הרוסיים להתערב בבחירות שלנו", ממשיך קפלין. "מדוע טראמפ מגן על פוטין באמצעות שקרים לגבי חלקה של רוסיה בפריצות הללו? מה הקמפיין שלו ידע ומתי הוא ידע זאת? מדוע הוא איננו מגנה את זה? כאשר נותר פחות מחודש עד הבחירות, אלו השאלות להן אנו צריכים לקבל תשובות - ובהקדם".
טראמפ הכחיש כל קשר לפריצה לדוא"ח של פודסטה. בעימות בשבוע שעבר אמר: "אני לא מכיר את פוטין. שמתי לב שבכל פעם שמשהו משתבש, הם [קמפיין קלינטון] אוהבים לומר: הרוסים. היא לא יודעת שהרוסים מבצעים את הפריצות. אולי אין בכלל פריצות". ויקיליקס פרסם עד כה 10,000 התכתבויות, והוא מבטיח לפרסם עוד 40,000 לפני הבחירות.

תאריך:  16/10/2016   |   עודכן:  16/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ווטרגייט של טראמפ?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
וויקיליקס על קלינטון ואובמה
רון ה.  |  17/10/16 15:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
ענבל בר-און
בועז ביסמוט מישראל היום מסקר את הבחירות הכי מלוכלכות בתולדות ארצות הברית    אין נמוך מזה, והבוחר האמריקני חסין מכל הפתעה
ענבל בר-און
דן מרגלית מישראל היום שואל מדוע ביבי זוכה ליחס מועדף על פני נחקרים אחרים    אופס, זו בכלל בדיקה    וגם על ההתבהמות של מערכת הבחירות בארה"ב, ועל ביהמ"ש העליון
איתמר לוין
"הבחירות הללו מזויפות בידי התקשורת המקדמת האשמות כוזבות ושקרים בוטים, כדי לבחור את הילרי הנוכלת!"    "קלינטון הלכה לפני, ותאמינו לי - לא התרשמתי"
ענבל בר-און
חמי שלו מהארץ מזהיר: מפלה צפויה של טראמפ תגרור מפלה של הרפובליקנים בסנט ואף בקונגרס, וגם מפלה של ביבי, שהימר על הסוס הלא נכון
ענבל בר-און
נחום ברנע מידיעות אחרונות כותב על ההפסד האחרון של טראמפ לקלינטון בעימות    הילרי בעטה, אבל לא חזק מספיק, ולו עשתה כן, הממסד הרפובליקני היה מחליף את טראמפ
רשימות נוספות
מוטיב אנטישמי בנאום של טראמפ  /  איתמר לוין
המפלגה לא משקיעה בפרסומות לטראמפ  /  איתמר לוין
התערבות בוטה של בכיר באו"ם  /  איתמר לוין
ביבי מחכה להילרי  /  ענבל בר-און
קשרים, חברים וחנופה  /  איתמר לוין
תמונות ואיורים  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il