X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
התגובה של מטה קלינטון לחידוש החקירה:

מלהיבים את השטח הדמוקרטי

ראשי הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית מקווים שהחקירה בנושא המיילים דווקא תדחוף את הפעילים להביא לקלפיות את הקהלים שעליהם היא בונה
▪  ▪  ▪
קלינטון. כאב ראש [צילום: אנדרו הרניק, AP]

המטה של הילרי קלינטון נכנס בסוף השבוע (29.10.16) לפעילות נמרצת בעקבות הודעתו של ראש ה-FBI, ג'ים קומיי, על חידוש החקירה נגדה בפרשת המיילים. בין השורות אפשר אפילו לשמוע את הטענה, כי ייתכן שעל העסק דווקא יעשה לה טוב.
האתר Politico מתאר (יום א', 30.10.16) כיצד הגיב המטה על הידיעה, שיש הרואים בה נקודת מפנה אפשרית בקמפיין שנראה מונח בכיסה של קלינטון. מיד כאשר המטה למד על מכתבו של קומיי, התיישבו היו"ר ג'ון פודסטה ואנשיו על הטלפונים והתקשרו למנהלי הקמפיין במדינות המפתח, עם מסר אחד: הכל בשליטה.
המטרה של מנהלי הקמפיין, אומר האתר, היא להפוך את מכתבו של קומיי למכשיר שילהיב את הפעילים בשטח - שאולי היה עלולים להירדם לנוכח הניצחון המסתמן. "המצב הזה יצר תחושת דחיפות ואינטנסיביות בקרב המתנדבים והפעילים שלנו", אמר מנהל הקמפיין, רובי מוק. אנשיה של קלינטון תמיד אמרו שהיא במיטבה תחת התקפה מפלגתית, כמו בשימועים בסנט בפרשת ההתקפה על הקונסוליה בבנגזי בתקופת כהונתה כמזכירת המדינה. וכאן באה עוד אמירה שבין השורות: עכשיו היא תהיה מצוינת.
אבל לא כולם ששים ושמחים. "זהו כאב ראש", אמר אחד הפעילים - שמצטרף לשורה של בעיות אחרות עימן מתמודד הקמפיין בשבוע הסופי של ההתמודדות, כגון התאוששותו של דונלד טראמפ בליבת המצביעים הרפובליקנים וחולשתה של קלינטון בקרב לבנים חסרי השכלה גבוהה. 16 מיליון אמריקנים כבר הצביעו, ולא בטוח שטראמפ יוכל לסגור כעת את הפער, אך גובר הלחץ על הקמפיין שלה במיוחד בפנסילבניה וניו המפשייר בהן אין הצבעה מוקדמת.
השאלה הגדולה היא מה יקרה למצביעים שטרם גיבשו את דעתם. בסקר מהיר שערכה רשת ABC לאחר פרסום מכתבו של קומיי, אמרו שני שלישים מהנשאלים שהדבר לא יגרום להם לשקול לשנות את הצבעתם. שימו לב: הם אפילו לא ישקלו, שלא לדבר על שינוי בפועל. אך ברמת השטח חוששים אנשיה של קלינטון, שייתכן שההודעה תסחוף לכיוונו של טראמפ את מי שלא התלהבו ממנו כשם שלא התלהבו מקלינטון, וזאת במיוחד אם הנושא יישאר בכותרות בעשרת הימים שנותרו.
קלינטון עצמה אמרה בסוף השבוע: "אנחנו חייבים להשאיר את הרגל על הגז. דונלד טראמפ אומר שיש לו עדיין סיכוי לנצח, והוא צודק". על-פי הניתוח של קלינטון, טראמפ יוכל לנצח אם ישאיר בבית חלקים נרחבים מן המצביעים - נשים, צעירים, אפרו-אמריקנים ואחרים. לכן, השתמע מדבריה, הדמוקרטים צריכים להביא קהל זה לקלפיות - ובשביל זה צריך את ההתלהבות בשטח.
קלינטון עצמה עשויה לשנות את תוכניותיה ולהגיע בימים הקרובים למדינות שנחשבו כמונחות בכיסה, כגון מישיגן, ניו המפשייר וקולורדו. לשטח ייצאו בימים הקרובים גם טים קיין, ברק אובמה, ג'ו ביידן, ביל קלינטון, אליזבת וורן וברני סנדרס. בסוף השבוע קנו אנשי קלינטון זמן פרסום בטלוויזיה במדינת ויסקונסין, וכאן יכול להיכנס לתמונה היתרון הפיננסי האדיר שלה, עם 153 מיליון דולר בקופה.
בינתיים במטה קלינטון יש שביעות רצון ממה שמתרחש בהצבעה המוקדמת, ובמיוחד בפלורידה. כאמור, המטרה שלהם היא להביא לקלפיות כמה שיותר מצביעים מהקבוצות הצפויות לתמוך בה, ובין היתר מצביעים על שיעור הצבעה גבוה של ההיספנים בפלורידה - שיכולה להיות מדינת מפתח אם המרוץ יהיה צמוד. לצד זאת, אנשי המטה יודעים שטראמפ מחזק כאמור את בסיסו הרפובליקני ושמים לב למחוזות נקודתיים בהם זיהו חולשה של המועמדת שלהם, כגון במדינת אוהיו - שטראמפ חייב לנצח בה.
חבר הקונגרס ברנדן בויל היטיב לסכם את הלך הרוח הדמוקרטי: "הדבר הכי טוב שזה עשה לטראמפ, היה העברת הנושא מדונלד טראמפ להילרי קלינטון, ואם זה יקרה - הוא יכול להשיג תוצאות קצת יותר טובות בקלפי. האם זה ישנה את דעותיהם של אנשים עד כדי שיהיה שינוי ממשי? אני בספק".

תאריך:  30/10/2016   |   עודכן:  30/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלהיבים את השטח הדמוקרטי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
שונא עיתונאים עם אג'נדה
דן ה  |  30/10/16 19:14
 
- אל תענה לו ל"ת
דן ו  |  30/10/16 20:08
 
- הוא צריך לדעת  ל"ת
דן ז  |  31/10/16 03:41
 
- יא חביבי, איתמר אתה לא מעודכן
מה תאמר על זה ???  |  1/11/16 16:58
2
אז על פי אותו היגיון...
א.ל. רמת-גן  |  30/10/16 19:53
3
מרגע לרגע נעשה שם מהפך. ל"ת
הכתבה לא מעודכנת  |  31/10/16 00:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
איתמר לוין
הסקר שנערך לפני חידוש חקירת פרשת המיילים של קלינטון מעלה, כי ההאשמות נגד טראמפ משפיעות הרבה יותר מאשר פרשת המיילים    קלינטון פתחה פער של 22% בקרב המצביעות
איתמר לוין
הילרי קלינטון ודונלד טראמפ בטוחים שהכל מגיע להם וששום דבר לא יקרה להם. הבוחר האמריקני צריך להכריע בין נשיאה חסרת יושרה ונעדרת אמינות לבין נשיא שחצן ובלתי יציב
נורמה זייגר, ארי בוסל
ג'יימס וולסי, היועץ הבכיר של טראמפ לענייני ביטחון לאומי, מעריך כי אין הצעה אחרת השונה מזו של ביל קלינטון לתיקון המצב בין ישראל לפלשתינים
מרדכי איש-שלום
תאורית "ספירלת השתיקה" טוענת כי אמצעי התקשורת המוטים יוצרים מציאות חדשה אצל ההמונים    ברגע האמת-בקלפי-מתגלה היחס האמיתי בין הרוב הדומם למיעוט הקולני
איתמר לוין
סקר של וושינגטון פוסט ו-ABC חתך את היתרון עוד לפני חידוש החקירה בפרשת המיילים    סקר בקרב המצביעים המוקדמים: יתרון של 15% לקלינטון    השלכות פרשת המיילים - רק בעוד כמה ימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il