X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מבחן אמריקני / מחר ההכרעה

טראמפ ותפילת הגשם

מזג אוויר גשום נוטה להשאיר בבית מצביעים דלי אמצעים - וזה מה שיכול לעזור לדונלד טראמפ הבעיה שלו היא, שגשם צפוי מחר בעיקר במדינות בהן הוא ינצח ממילא
▪  ▪  ▪
כל אינטש שווה 2.5% [צילום: ג'רלד הרברט, AP]

האם איוונקה טראמפ ביקשה מהרבי מלובביץ' שידאג לגשם ב-8 בנובמבר? איש אינו יודע מה בדיוק הייתה תפילתה של איוונקה-יעל על קברו של האדמו"ר מחב"ד, אבל גשם יכולה להיות בקשה מאוד מעשית ומועילה לאביה.
הרפובליקנים בדרך כלל מרוויחים ממזג אוויר גשום ביום הבחירות, העלה מחקר שנערך בנושא. כך אינטש (2.5 ס"מ) של גשם מעל הממוצע ביום הבחירות, נותן למועמד שלהם עוד 2.5% מהקולות באותו איזור. וכאשר בכמה מדינות מפתח הפער בין דונלד טראמפ להילרי קלינטון הוא פחות מאותם 2.5%, זה יכול להיות משמעותי.
המחקר התפרסם לפני תשע שנים בכתב העת Journal of Politics, אבל אחד ממחבריו - תומס הנספורד - אמר ל-USA Today שהממצאים תקפים גם כיום, למרות שמספר המצביעים המוקדמים מגיע לשיא של יותר מ-40 מיליון. אז מה צפוי מחר? כנראה מזג אוויר יבש ברוב ארה"ב, עם גשמים בעיקר בדרום-מרכז המדינה - טקסס, לואיזינה, מיסיסיפי, ארקנסו ואוקלהומה. זה לא יתן הרבה לטראמפ; הוא צפוי ממילא לנצח במדינות הללו. מה שיעודד אותו יותר הוא האפשרות לממטרים בשעות אחרי הצהריים במזרח פלורידה - המדינה בה טראמפ חייב לנצח כדי לשמור לעצמו סיכוי לזכות בבחירות.
מחקר שנערך בשנת 2012 העלה, כי יותר דמוקרטים מאשר רפובליקנים אמרו שמזג אוויר חורפי ימנע מהם לצאת להצביע: 27% מול 21%. ממצאים דומים, אומר הנספורד, נמצאו בכמה ממדינות אירופה: מזג אוויר גשום טוב יותר לימין.
טוב, אז מה ההסבר לכך? מבחינתם של מצביעים דלי אמצעים, הצורך לנסוע לקלפי בגלל הגשם יכול להיות ההבדל בין נכונות להגיע אליו לבין ההחלטה להישאר בבית. הם גם פחות נוטים לעמוד בתור בגשם - אולי ממצא מפתיע, כי היינו חושבים שהעשירים הם המפונקים. ויש להדגיש: מה שמפריע למצביעים הוא שלג/גשם, לא הקור.
ההוכחה הטובה ביותר לתיאוריה של החוקרים היא מה שאירע בבחירות 2000. אז ניצח ג'ורג' בוש את אל גור בזכות הפרש של 500 קולות בפלורידה - שם ירד גשם משמעותי בכמה מן המחוזות ביום הבחירות. התוצאה: חלק מהמצביעים הדמוקרטיים העדיפו להישאר בבית - והמועמד שלהם הפסיד.

[צילום: אנדרו הרניק, AP]
תאריך:  07/11/2016   |   עודכן:  07/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
איציק וולף
ראש הבולשת הפדרלית האמרקנית, שטלטל את מערכת הבחירות לפני כשבוע וחצי כשהודיע על חידוש הבדיקה בעניין הדואר האלקטרוני של קלינטון, הודיע לחברי הקונגרס שלא יהיה שינוי בהמלצת ה-FBI שלא להגיש נגדה כתב אישום
איתמר לוין
חמישה סקרים מעניקים למועמדת הדמוקרטית יתרון של 1.4%-5% - והובלה משמעותית במניין האלקטורים, כולל במדינת המפתח פלורידה
איציק וולף
ראש הממשלה מעריך שבין אם קלינטון תיבחר לנשיאה ובין אם טראמפ ייבחר לנשיא, ארצות הברית תמשיך לשמור על קשרים הדוקים עם ישראל    "מצפה שארצות הברית תישאר נאמנה לעיקרון שלפיו הסכסוך הישראלי-פלשתיני ייפתר רק במו"מ ישיר"
צילה שיר-אל
אין כמו הגב' קלינטון שיודעת לשמור את דעותיה לעצמה ולחשוב ולתכנן לזמן הארוך מה שנוח ומתאים לה, כדי לשמור זאת לזמן הנכון
איציק וולף
סוכני השירות החשאי הורידו במפתיע את דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות, מן הבמה במהלך נאום בחירות ברינו, נבאדה    גבר כבן 40 נעצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il