X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מבחן אמריקני / יום ההכרעה

שבע נקודות לתשומת ליבכם

בתוך כל המלל והמידע, העיתון USA Today ממליץ למה כדאי לשים לב בשעות הבאות, ממה כדאי להיזהר - ומה יתחיל מיד לאחר היוודע התוצאות
▪  ▪  ▪
זהירות מהמדגמים [צילום: אלכסנדר יואן, AP]

מיליוני מילים נשפכו בקמפיין הסוער - והמכוער - ביותר בבחירות לנשיאות ארה"ב. אחרי שלפחות 46 מיליון אמריקנים כבר הצביעו, וכאשר עוד בערך 100 מיליון מצביעים כעת, העיתון USA Today מפנה את תשומת הלב לשבע העובדות החשובות ביותר.
1. התוצאות הראשונות חשובות. חמש מדינות המפתח מצויות בחוף המזרחי: ניו המפשייר, פנסילבניה, פלורידה, צפון קרוליינה ואוהיו. דונלד טראמפ צריך לנצח בשתיים מהן - ומוטב שיהיו אלו פלורידה וצפון קרוליינה - כדי לשמור על סיכוי לזכות בבחירות. זה אומר, שבעוד שההצבעה במערב תהיה בעיצומה - יתחילו להגיע התוצאות ממדינות אלו. אבל אם המאבק יהיה צמוד כפי שמשערים, ייתכן שרק מחר (יום ד', 9.11.16) בשעה שש בבוקר לפי שעון ישראל, ניתן יהיה לדעת מי ניצח בהן.
2. התוצאות המאוחרות חשובות. אם טראמפ יצבור מספיק אלקטורים במזרח כדי להישאר במרוץ, תשומת הלב תעבור לשלוש מדינות במערב: אריזונה, נבאדה ויוטה. שלושתן נחשבו כבטוחות מבחינת טראמפ - אבל כעת המאבק בהן פתוח. המצב מעניין במיוחד ביוטה, שם יכול המועמד העצמאי אוון מקמולין לטרוף את הקלפים.
3. מישיגן? באמת? מהצד השני של המפה, זוהי מדינה שנחשבה כנתונה בכיסה של הילרי קלינטון - עד שראש ה-FBI, ג'ים קומיי, הודיע על חידוש החקירה בפרשת המיילים. נכון שמאז הוא הספיק גם להודיע שהחקירה נסגרה, אבל קשה לדעת מה היו ההשלכות בשבוע שחלף בין שתי ההודעות. אם טראמפ יצליח לזכות ב-16 האלקטורים של מישיגן, אומר העיתון, זה יהיה ענננננק.
4. שימו לב לסנט. האם הדמוקרטים יצליחו לכבוש את הרוב בבית העליון של הקונגרס? ואם כן, באיזה פער? עד לפני כמה שבועות נדמה היה שהם יגיעו לרוב נוח של ארבעה-חמישה מנדטים; התחזיות האחרונות הן לרוב של שניים לכל היותר. הדמוקרטים צפויים להוציא מידי הרפובליקנים את ויסקונסין ואילינוי; המירוצים צמודים בהרבה בפנסילבניה, צפון קרוליינה, ניו המפשייר ונבאדה.
5. אל תשימו לב לבית הנבחרים. הרפובליקנים ימשיכו לשלוט בו ברוב גדול, גם אם לא גדול כמו הנוכחי (186-246). ההערכות הן שהדמוקרטים יזכו ב-15-5 מושבים שכיום בידי הרפובליקנים; כל מספר מהווה לכך יהווה רעידת אדמה פוליטית.
6. קלפיות מדגם. כולם יודעים שהן בעייתיות, וכולן יצפו בהן בשקיקה. USA Today, שיסקר בעצמו קלפיות אלו, מזהיר: הנתונים הראשוניים (לקראת חצות, שעון ישראל) הם בדרך כלל מטעים. אל תחשבו שהמדגמים נותנים תחזית מדויקת - ודאי לא במירוצים הצמודים במדינות המפתח.
7. הקמפיין של 2020 מתחיל מחר. נכון, הציבור האמריקני הגיע לרמת מיאוס יוצאת דופן בקמפיין הנוכחי - אבל הפוליטיקאים כבר פוזלים לבחירות הבאות. אם טראמפ ינצח, יעלו בצד הדמוקרטי שמות כמו הסנטורים איימי קלובכר וקורי בוקר, והמושל לשעבר מרטין או'מוליי. אם קלינטון תיבחר, יתחילו הרפובליקנים לדבר על הסנטורים סקוט ווקר, טד קרוז ומרקו רוביו.

תאריך:  08/11/2016   |   עודכן:  08/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שבע נקודות לתשומת ליבכם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
קלינטון תיבחר! אבל...
כהן צדק  |  8/11/16 17:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
איתמר לוין
צפון קרוליינה חיונית לדונלד טראמפ, שכנראה אינו יכול לנצח בלעדיה. המדינה הייתה מעוז קבוע של הרפובליקנים - עד שהגיע ברק אובמה    ומה קורה באוהיו?
בצלאל לביא
לא קלינטון ולא טרמפ הם מועמדים פופולריים דיים לסחוף אחריהם המונים לא מזוהים מפלגתית    לא אחת נשמע הטיעון הכיצד במדינה של מעל 320 מיליון תושבים לא נמצאו מועמדים המייצגים את ברירת הטובים ולא ברירת המחדל
איתמר לוין
פרויקט States of the Nation: קלינטון תגיע בוודאות ל-247 אלקטורים, וצפויה לזכות ב-303    טראמפ צריך שילוב יוצא דופן של מגמות חריגות כדי לנצח
אהוד פרלסמן
קלינטון תנצח על-פי 12 מתוך 14 הסקרים שפורסמו ביום שלפני הבחירות בארה"ב, ורק שניים מהם חוזים ניצחון לטראמפ    לעומת זאת, לפני הבחירות האחרונות בישראל, לא היה אפילו סקר אחד שניבא ניצחון לשמאל
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - מוזר, הסתה, חד-צדדי וגרסאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il