X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מרכיבים את הממשל הבא

המועמדים של טראמפ

צוות המעבר של הנשיא הנבחר עובד כבר כמה חודשים על הכנת רשימות מועמדים לקבינט שלו בין המועמדים לשר החוץ: ניוט גינגריץ' וג'ון בולטון רודי ג'וליאני הוא המועמד המוביל לשר המשפטים בנו של טראמפ לוטש את עיניו למשרד הפנים
▪  ▪  ▪
כריסטי. מועמד לכמה משרדים [צילום: מל אוונס, AP]

צוות המעבר של דונלד טראמפ עובד מזה כמה חודשים, בדממה מוחלטת, על הכנת רשימות מועמדים סופיות לתפקידים הבכירים בממשל הבא. גם כאשר נראה היה שלטראמפ אין שום סיכוי לנצח בבחירות, המשיך במלאכה הצוות בראשותו של מושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי.
שני קווים סותרים מאפיינים את עבודת הצוות, כותב (9.11.16) האתר Politico. האחד: טראמפ נתן לו יד חופשית לפנות לכל מנהל בכיר שירצו מהמגזר הפרטי. השני: קשה למצוא מועמדים בשל הקמפיין מעורר המחלוקת שניהל טראמפ, במיוחד בקרב נשים ובקרב בכירי המפלגה הרפובליקנית. אבל אפשר להיות בטוחים, שאחרי הניצחון - ייעלמו חלק גדול מההסתייגויות ומספיק מועמדים-מטעם-עצמם ינסו לקפוץ על העגלה שתנהיג את ארה"ב בקדנציה הקרובה. האתר מיפה את המועמדים העיקריים למשרות המרכזיות.
מזכיר המדינה
היו"ר לשעבר של בית הנבחרים, ניוט גינגריץ', מתומכיו הבולטים של טראמפ (כולל לאחר פרשת הקלטת), הוא אחד המועמדים. לצידו: הסנטור הרפובליקני בוב קורקר, יו"ר ועדת החוץ של הסנט, שכבר הביע בפומבי עניין בתפקיד. טראמפ שוקל גם את ג'ון בולטון, לשעבר שגריר ארה"ב באו"ם.
שר האוצר
טראמפ אמר שהמועמד שלו לתפקיד הוא מנהל הכספים של הקמפיין, סטיבן מנוצ'ין, שעבד 17 שנים בבנק ההשקעות גולדמן-זאקס וכעת מנהל חברת השקעות משלו.
שר ההגנה
טראמפ התגאה לאורך הקמפיין, וגם בנאום הניצחון שלו, בכך הוא נהנה מתמיכתם של 200 גנרלים ואדמירלים בדימוס. מצד שני, הדעה שלו על הממסד הביטחוני של וושינגטון אינה מן המשופרות. היועץ הביטחוני הבכיר של טראמפ הוא הגנרל בדימוס מייק פלין, שהיה מנהל סוכנות המודיעין של משרד ההגנה, אבל הוא יזדקק לאישור מיוחד של הקונגרס לקיצור שבע שנות הצינון המוטלות עליו. ייתכן שטראמפ יעדיף למצוא לו תפקיד אחר, אולי היועץ לביטחון לאומי. במצב זה, רשימת המועמדים לשר ההגנה כוללת את הסנטור ג'ף סשנס, הבכיר הרפובליקני הראשון שתמך בטראמפ; סטיבן הרדלי, שהיה היועץ לביטחון לאומי בקדנציה השנייה של ג'ורג' בוש הבן; הסנטור לשעבר ג'ים טאלנט; וציר בית הנבחרים דנקן הנטר.
שר המשפטים
המועמד המוביל הוא ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, רודי ג'וליאני, שהיה מבכירי התובעים במנהטן וכיום הוא אחד האישים המקורבים ביותר לנשיא הנבחר. גם כריס כריסטי, עורך דין במקצועו, מועמד לתפקיד - אם כי שערורייה מקומית שבשבוע שעבר הסתיימה בהרשעת שניים מעוזריו עלולה לטרפד את מינויו. מועמדת אפשרית נוספת היא התובעת הכללית של פלורידה פאם בונדי, לה תרם טראמפ 25,000 דולר במקביל להחלטתה שלא לפתוח בחקירה נגד אוניברסיטת טראמפ.
שר הפנים
במסגרת היד החופשית שניתנה לצוות המעבר, אנשיו מציעים לטראמפ את איל הנפט פורסט לוקאס לתפקיד שר הפנים - מינוי שיכול להיות בעייתי לאור העובדה שהמשרד אחראי גם על איכות הסביבה. דונלד טראמפ ג'וניור, בנו של הנשיא הנבחר, מעוניין גם הוא בתפקיד - אך הממשל הטרי יצטרך להתגבר על החוק המונע נפוטיזם. מועמד נוסף: רוברט גריידי, שעבד בבית הלבן של בוש הבן ומקורב לכריסטי. והשם הכי מפתיע: מושלת אלסקה לשעבר, שרה פיילין, שהייתה המועמדת לסגן הנשיא בקמפיין של ג'ון מקיין בשנת 2008.
שמות נוספים שעלו: מושלת אריזונה, ג'ן בריוור; מושלת אוקלהומה, מרי פלין; סינתיה לומיס, חברת בית הנבחרים ממדינת וויומינג; והרולד האם, איש נפט מאוקלהומה.
שר המסחר
טראמפ צפוי למנות איש עסקים לתפקיד זה. המשקיע המיליארדר וילבור רוס, יועץ כלכלי של טראמפ, הוא אחד המועמדים. מועמד נוסף הוא דן דימיקו, איל פלדה ויועצו של טראמפ לענייני מסחר. שמות נוספים שעלו: מושל טקסס לשעבר, ריק פרי; מושל ארקנסו לשעבר, מייק האקבי (שטראמפ הודה לו בנאום הניצחון); וכריס כריסטי.
שר הבריאות
תפקיד חשוב במיוחד, לנוכח כוונתו של טראמפ להחליף את Obamacare בתוכנית משלו. בין המועמדים: מושל פלורידה, ריק סקוט; ניוט גינגריץ', שטראמפ יזדקק לכישוריו הפרלמנטריים כדי להעביר את תוכניתו; מנתח המוח שחום-העור בן קרסון, שהתמודד על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות (ושגם לו הודה טראמפ בנאומו).
השר לביטחון פנים
דייוויד קלרק, השריף של מחוז מילווקי במדינת ויסקונסין, הוזכר כמועמד לתפקיד. שמו של כריסטי מוזכר גם בהקשר לתפקיד זה.

תאריך:  09/11/2016   |   עודכן:  09/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המועמדים של טראמפ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
המשימה לגרש את הגלובליסטים !
רון ה.  |  10/11/16 05:52
2
איתמר לוין חייב התנצלות לקוראי
ירדנה   |  10/11/16 07:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
איציק וולף
הנשיא האמריקני הצהיר שכפי שקיבל את השלטון באופן מסודר מאנשי ג'ורג' בוש לפני שמונה שנים, כך יעביר את השלטון באופן מסודר לדונלד טראמפ    "ארצנו צריכה אחדות וכבוד למוסדות, לאורח חיינו ולשלטון החוק. זה מה ששמעתי כשדיברתי עם טראמפ ישירות, וזה נגע ללבי"
איציק וולף
נתניהו ברך את טראמפ על ניצחונו ואמר לו שאין לארה"ב בעלת ברית טובה כישראל    טראמפ ונתניהו צפויים להיפגש בארצות הברית בחודש מרס 2017
איציק וולף
הילרי קלינטון נשאה את נאום ההפסד שלה בבחירות בפני תומכיה וקראה להם לתת לדונלד טראמפ הזדמנות להוביל את הממשל    "ההפסד יכאב עוד הרבה זמן אבל אנחנו מכבדים ומוקירים את הצורך בהעברת שלטון מסודרת"
איתמר לוין
טראמפ שם על הכוונת כמה מן המהלכים המרכזיים של הנשיא היוצא ובראשם Obamacare    הציבור אהב את אובמה אישית - אבל לא בהכרח את המדיניות שלו
ינון רויכמן
מנהיגי העולם מברכים את טראמפ על נצחונו    בארה"ב גל מחאות המוני ברחבי המדינה, תחת הקריאה: "לא הנשיא שלי"
רשימות נוספות
מקורבי טראמפ: הוא יפעל כמו בעסקים  /  איתמר לוין
הבורסות בעולם נלחצו מניצחון טראמפ  /  מירב ארד
טראמפ עשוי להגיע ל-310 אלקטורים  /  איתמר לוין
כמו בר נגד המילטון  /  איתמר לוין
גם בארה"ב פישלו הפרשנים   /  ישראל רוזנבלט
לסקר אין רגליים  /  ציפי לידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il