X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הנציגים ל’ועידת ברמודה’ שהתכנסה באפריל 1943 ידעו היטב שהיהודים נרצחים בשיטתיות. גם הם יצאו בהחלטה שלמעשה הייתה משמעותה חוסר פעולה
▪  ▪  ▪

לאור היחס של אירופה לגל הפליטים מסוריה מן הראוי להיזכר ביחס שקיבלו יהודי אירופה ממדינות העולם על-רקע מדיניות הגזע הנאצית נגד היהודים.
נשיא ארה"ב פרנקלין דלנו רוזבלט יזם כינוסה של ועידה בינלאומית לדון בבעיית הפליטים. ועידת אווין התכנסה ב-יולי 1938. כתב אמריקני תיאר בדייקנות את רוח הוועידה:
"מיירון טיילר( הנציג האמריקני) פתח בהליכים: הגיעה השעה שבה ממשלות... חייבות לפעול, ובלא דיחוי". רוב הממשלות המיוצגות פעלו בלא דיחוי בכך שטרקו את שעריהן בפני פליטים יהודים.
לפני סיומה כוננה ועידת אווין' את ה’ועדה הבין-ממשלתית לענייני פליטים' והורתה לה לפעול בשתי חזיתות: האחת - לפנות אל ממשלות של מדינות מקלט בניסיון לפתח אפשרויות ליישוב של קבע, והשנייה - לשכנע את גרמניה לשתף פעולה בהחלת תנאים להגירה מסודרת, כלומר, להרשות הוצאת רכוש של המהגרים מהרייך בהיקף סביר.
לוועדה הבין-ממשלתית ניתנה סמכות מועטה, וכמעט שלא ניתנו לה משאבים ואף לא תמיכה מהמדינות החברות בה. למעשה כמעט שלא נחלה הוועדה הצלחה כלשהי בפתיחת שערי מדינות לפליטים. פרוץ המלחמה בספטמבר 1939 שם קץ למאמציה להגיע להסדר עם גרמניה לאפשר לפליטים להוציא חלק מרכושם. במהרה חדלה הוועדה מכל פעילות.
חודשים רבים לפני שחדלה הוועדה הבין-ממשלתית מלפעול, היה ברור שוועידת אווין כמעט שלא השיגה מאומה. כבר לפני תום הוועידה הסכימו רוב המשקיפים שלמעשה היא נכשלה בתפקידה העיקרי, דהיינו, מציאת מקומות שאליהם יוכלו להגיע הפליטים. תוצאה ישירה של הוועידה הייתה ניתוץ תקוותיהם של מאות אלפי יהודים באירופה, שנשאו עיניהם למדינות שהיו מיוצגות בוועידה כדי שיצילום ממצב שהלך והחמיר.
ועידת אווין מציינת נקודת מפנה מכרעת. בוועידה הבהירו הדמוקרטיות המערביות שלמעשה כמעט שאינן נכונות לעשות מאומה למען יהודי אירופה. זמן קצר אחרי-כן הבהיר 'ליל הבדולח' לעולם, שיהודים לא יוכלו עוד לחיות במקום שבו שולטים הנאצים. בוועידת א' הראה העולם, שהוא לא יקצה מקום לאותם יהודים. כך הפכה 1938 לשנה מכרעת בתולדות השואה. עד תום 1938 ידע העולם כי על היהודים לצאת. גרמניה עדיין הפעילה לחץ על היהודים לצאת והיהודים עצמם רצו לעשות זאת, אך דלתות העולם שנטרקו בוועידת א' נותרו סגורות כול שנות מלחמת-העולם השנייה.
במהלך המלחמה עצמה קיימו ארצות-הברית ובריטניה עוד ועידה, ובה שקלו מתן סיוע ליהודי אירופה. הנציגים ל’ועידת ברמודה’ שהתכנסה באפריל 1943 ידעו היטב שהיהודים נרצחים בשיטתיות. גם הם יצאו בהחלטה שלמעשה הייתה משמעותה חוסר פעולה.

הקטע מובא מתוך דיווח של "יד ושם" על ועידת אווין.
תאריך:  13/11/2016   |   עודכן:  13/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היחס לפליטים היהודים ערב השואה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי בוסל
לעיתים רחוקות זוכים אנו במשהו יוצא דופן, שמשנה את חיינו
שרה אהרונוביץ קרפנוס
מאותו ערב חזרה כמרחפת, למרות שידעה דעתו על הנושאים עליהם דברו והתכתבו במהלך השנה, לא רצתה להעיב על תחושת האושר שאפפה במחשבות טריויאליות
איציק וולף
מבקרת המועצה המקומית מבשרת ציון קובעת בדוח ביקורת חמור שפרסמה כי ועדת התכנון המרחבית הראל העניקה בניגוד לנהלים שכר מופקע ליועץ המשפטי שלה ולנותני שירותים אחרים    חריגה של 120,000 שקל בהוצאות משפטיות בשנת 2015 לבדה    שמאים לא נדרשו להצהיר על ניגודי עניינים    עו"ד חביליו: מדובר בשקר שמפיץ עלי ראש מועצת מבשרת ציון
אלעזר לוין
עוד חברת נדל"ן ותשתיות גדולה נקלעה לקשיים    "בני בכר זועבי", אחת החברות המובילות, בחובות בכ-120 מיליון שקל    בעל השליטה מת בתאונה    בעיות בקניון    הכל מתייקר וזמני העבודות מפגרים בתשלום
יוני בן-מנחם
מנהיג חמאס ח'אלד משעל מזהיר את הנשיא החדש דונלד טראמפ מפני הטיית המדיניות לטובת ישראל. פרשנים בעולם הערבי מעריכים כי האיסלאם הקיצוני יעשה הכל כדי להחליש את טראמפ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il