X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
סיגל מאור משנה למנכ"ל דן אנד ברדסטריט וצח ברקי סמנכ"ל בכיר, מנהל אגף כלכלה מידע ומחקר כינסו בכירים משוק ההון במשרדי החברה בגבעתיים במסגרת פורום שוק ההון 100
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

יוני אופיר סמנכ״ל ומנהל מערך האשראי באלטשולר שחם: ״אנו עדיין מצויים בעיצומה של סביבת ריבית נמוכה שנמשכת זה מספר שנים. מחירי המניות מתומחרים גבוה ובמכפילים גבוהים ועל כן הורדנו חשיפה למניות. כמו-כן, לאור הצפי לעליית ריבית בארה״ב ב-2017 אנחנו הארכנו את המח״מ במעט.
לסיכום, אלוקציה מומלצת: מניות - 30% מהתיק כששליש בישראל, ושני שלישים בחו"ל תוך מיקוד בארה"ב ושווקים מפותחים נוספים.
חוב - 70% מהתיק - 25% שקלי מח"מ 4 שנים, 30% צמוד מח"מ 5 שנים, 15% חוב חו"ל מח"מ 4.
ממשלתי - 40%, קונצרני 30%, חשיפה מטבעית 10% לדולר.״
יוסי לוי מנכ"ל מור בית השקעות: עקב עליית הריבית בארה"ב ובשאר העולם הריבית תשאר נמוכה בשנת 2017:
  • שוק המניות ב-2017 יהיה תנודתי עקב שינויים פוליטיים לכן יש להשקיע 80 % מהפוזיציה המבוקשת.
  • שווקי המניות בישראל ובאירופה יהיו יותר אטרקטיביים מהשוק האמריקני עקב תוואי הריבית והריבית הנמוכה בשווקים אלו.
  • חלוקת חלק המניות בתיק תהיה 50% בארץ 35% ארה"ב 15% אירופה.
  • חלק האג"ח בתיק יהיה 10% דולרי, 45% צמוד, 5% ריבית משתנה, 40% שקלי קבוע.
  • מח"מ תיק אג"ח יהיה 4 שנים, וככל שהתשואות באג"ח ל10 שנים בארה"ב יעלו לכיוון 3% יש להאריך את המח"מ של האג"ח.
צח ברקי סמנכ"ל בכר, מנהל אגף כלכלה מידע ומחקר, דן אנד ברדסטריט: "העולם מסתובב מהר יותר היום, וזה משליך על אופן בחינת השקעה. השקעות עם פוטנציאל תשואה גבוה אפשר למצוא בעיקר בהשקעה במניות בחברות עם פרופיל חדירה טכנולוגית גבוהה, עם מודל עסקי שתומך בחדשנות משבשת, ובאופן כללי בכל חברה שמשקיעה באיסוף וניתוח מידע שלה עצמה. היום, העסקים עם קצב הצמיחה הגבוה ביותר הם אלו שאוספים מידע ומארגנים אותו בצורה נכונה למטרת קבלת החלטות וזה לא חשוב באיזה תחום החברה עוסקת. משקיעים צריכים לאתר לאו-דווקא סגמנטים פוטנציאליים, אלא חברות פוטנציאליות להשקעה בכל סקטור שהוא. ככל שמשקיע מסיק שהחברה יודעת לייצר ערך גבוה מהנכסים הפנימיים שלה, כך יידע שפוטנציאל ההשקעה בה הוא גבוה".
רבקה אלגריסי מנכ"ל פעילים ניהול תיקי השקעות: "שנת 2017 תהיה מאתגרת לא פחות מהשנה הנוכחית. לדעתנו חשובה מאוד האלוקציה יותר מההחלטה אם להיות או לא להיות במניות.
אין ספק שרמת המחירים בשוק האמריקני יקרה, עם זאת סקטורים כמו הבריאות, הפיננסים והטכנולוגיה יכולים להציג תשואה עודפת ומתומחרים יחסית טוב.
בנוסף, לטווח הקצר אירופה על כל הקשיים שהיא חווה, יכולה להיות מעניינת שכן הפיחות ביורו מסייע רבות לצמיחת הגוש, בנוסף ישנה הרחבה כמותית, ריבית שלילית וכן ניצנים של התאוששות אשר יכולים להביא לשינוי מגמה באירופה.
בשוק איגרות החוב, רמת הסיכון עלתה משמעותית בחודשים האחרונים ולכן שם לדעתנו כדאי לנקוט במשנה זהירות ולהשקיע במח"מ קצר- בינוני, לתת עדיפות לאפיק השיקלי על-רקע אינפלציה שתמשיך להיות נמוכה בישראל".
ד"ר גל אביב, מנכ"ל ומייסד בלנדר: "בסביבת הריבית הנוכחית בה המניות והאג"חים מתומחרים ברמות סיכון גבוהות, השוק מחפש אחר אפיקים חלופיים הנותנים תשואה יותר גבוהה ברמת סיכון נמוכה.
אנו רואים שישנם תחומים המציעים רמות תשואה מאוד אטרקטיביות כמו תחום האשראי הצרכני. עד היום תחום האשראי הצרכני היה הפרה החולבת של המערכת הבנקאית,
ואילו היום לציבור יש גישה ישירה אליו. לדוגמה, בשנת 2016 נהנו המלווים בבלנדר בתשואה שנתית ממוצעת בגובה של כ-5.3-6%. ההלוואות בבלנדר מוגנות ע"י קרן הביטחון של הפלטפורמה.
אפיק מעניין נוסף הוא השקעה באירופה, בעקבות הקשיים של מערכת הבנקאית האירופית בלנדר יודעת לייצר תשואות דו ספרתיות עבור המלווים שלה בשוק האירופי".
פרופ' שמואל האוזר יו"ר הבורסה לניירות ערך: "ריביות נמוכות גרמו להעדפה להנפיק חוב ולא הון, אולי זה ישתנה קצת. יש דינמיקה מאוד שלילית לשוק ההון, מקווה שישתנה. יש משהו בריבית נמוכה - תיאבון שגדל אצל המשקיעים להשקעות שמבטיחות תשואה כמקסמי שווא שצריך להיזהר מהם. השקעות בחול הן לגיטימוית, אבל העובדה שחלק יותר גדול מהכסף הנחסך יוצא לחול זה לרועץ למשק הישראלי".
יוליה מרוז מנכ"לית איגוד בתי השקעות: "האתגר האמיתי הוא ליצור אפיקים מעודדי חיסכון לטווח בינוני ארוך. בעבר קופות הגמל ההיסטוריות זיכו בהטבות מס עבור חיסכון ל15 שנה והיוו אפיק חיסכון פופולרי בכלל ובפרט חיסכון עבור ילדים. בשנה האחרונה עסקו הרבה בכך שלא קמה חלופה לקופות גמל היסטוריות מאז ביטולן ובכך שחסרים לציבור תמריצי חיסכון. תוכנית חיסכון לכל ילד בא לטפל בסוגיה אך זה לא מספיק. יש צורך לקדם מוצר חיסכון לטווח בינוני ארוך של 15-20 שנה עם מודל תמריצים המבוסס על הטבות במיסוי כדי להחזיר בין היתר חיסכון משמעותי עבור ילדים, לשלב הקריטי בו הם יוצאים לדרך עצמאית
אלעד הררי, מנכ"ל איטרייד: "בשל התקופה המורכבת מבחינת אופי ההשקעות, על הלקוחות לשקול לבצע חלוקה מחודשת של נכסי הסיכון שלהם, כמו-כן על הלקוחות ללמוד ולהתמקצע על-מנת שיוכלו לנהל את חלק מכספם באופן עצמאי. פלטפורמת המסחר המתקדמת באיטרייד הינה אפיק השקעה נוסף ולגיטימי שתעזור להם לנהל עצמאית את כספם"
עו"ד גיא גיסין: "לא בטוח שצריך לשים את הכסף אצל המוסדיים. הגופים הללו הולכים ומצטמקים, נושא ניהול התיקים הולך ונעלם. חסקים כאן מוצרים וצריך להיפתח לעולם".

תאריך:  27/12/2016   |   עודכן:  27/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר דקל
הרמב"ם היה מאמין גדול בחשיבות התזונה. הוא המליץ להקפיד על תזונה נכונה, רחצה, שינה בריאה וטיולים יומיים קלים. אינספור מחקרים הוכיחו את חשיבות העקרונות האלה לחיים בריאים
גל קסטל
בשנה שחלפה היינו עדים למצוקה שהלכה והחריפה זוהי פשיטת רגל של חברות ביצוע גדולות ומשמעותיות בענף, בין היתר בשל הנהירה לפרויקטי "מחיר למשתכן" בעלויות הפס
איתמר לוין
הכנה מצוינת, מעט הומור, שליטה בחומר והקשבה לצדדים - כל אלו מאפשרים לשופט מוחמד עלי להפיק את המירב מהליך הקדם-משפט
עליס בליטנטל
המחזה של אמנון לוי ורמי דנון "הצמה של אבא" הוא כמו היין הטוב, שהולך ומשתבח עם הזמן. חרף ההצלחה לה זכה ב-2004 כשעלה בקאמרי - נראה כי ההפקה החדשה בתיאטרון הלאומי הבימה, עולה על קודמתה בכל מובן
אלברט שבות
בחתונות היהודים בחלב לא הייתה לקונדטוריה שלנו נגיעה, משתי סיבות: הראשונה, כי בחתונת היהודים כמעט ולא היו הוצאות, 200 צרורות של מלאבס לא יכלו לפרנס עסק    הסיבה השנייה עקרונית: מעולם יהודי לא נתן ליהודי אחר להרוויח עליו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il