X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
צרור חוויות מן הימים האחרונים של מי שמשתמש בתחבורה הציבורית לכל סוגיה. אין קבלות באגד, יש חשדנות טבועה בסיטיפס, דן מזלזלת בלוחות הזמנים, רכבת ישראל גורמת כאב ראש
▪  ▪  ▪
שלא יחשדו חלילה בכשרים
להגן על הנוסע
התחבורה בישראל, כמו בכל העולם, מתקדמת לעבר מצב בו כמעט ולא ניתן יהיה לנסוע בכבישים. זה לא חזון אפוקליפטי; אפשר להוכיח זאת אמפירית ואפילו לחזות מתי זה יקרה. הפתרון היחיד הוא מתן עדיפות מוחלטת לתחבורה ציבורית. זה אומר, בין היתר, שהרגולטור חייב לעמוד על משמר זכויותיו של הנוסע: לוחות זמנים, מחירים, פעילות הפקחים, תשלומים. זה לא המצב כיום.

רב-קו באגד. הבוקר (26.1.17) זה קרה לי בפעם השלישית. הטענתי את כרטיס הרב-קו שלי במכונה של אגד - ולא יצאה קבלה. בפעמיים הקודמות זה היה בחיפה ובירושלים, היום זה היה בתל אביב. שלוש פעמים הן חזקה. אני מתחיל לחשוב שאגד חוסכת נייר במקרה הטוב ומעלימה הכנסות במקרה הרע. החוק ברור וחד-משמעי: על כל תשלום צריך לתת חשבונית מס ו/או קבלה. אפילו לא צריך לשאול את הלקוח אם הוא רוצה אותה. בכל מקרה, הבוקר הקפדתי להקיש על "קבלה". לא עזר.
עכשיו זו בעיה שלי. אני צריך לרוץ אחרי אגד כדי לא לספוג פגיעה של 100 שקל. למוד ניסיון, הלכתי לשירות הלקוחות בתחנה המרכזית בירושלים. זה בקומה השנייה, אחרי מדרגות ספוגות בריח שתן; אין שילוט המכוון לקומה זו. בקומה עצמה, תקעו את שירות הלקוחות בפינה הכי רחוקה. השעה הייתה 8:10. הם פותחים רק ב-8:30 וסוגרים ב-15:00. כאמור, בעיה שלי.
רב-קו בכלל. שמתם לב כמה זמן לוקח לשלם ברב-קו, במיוחד בנסיעות בין-עירוניות? כמה שניות לפחות. לכאורה לא הרבה, אבל תכפילו את זה ב-50 נוסעים ותבינו למה האוטובוסים מאחרים. מי מכם שמבוגר מספיק, זוכר את הכרטיסיות: ניקוב של שנייה וגמרנו.
הרכבת הקלה בירושלים: 1. נמאס לי להרגיש שאני חשוד בגניבה עד שיוכח אחרת. בכל נסיעה - פשוטו כמשמעו - בודקים אותי (ואת כולנו) לפחות פעם אחת. היו נסיעות בנות 15 דקות בהן נבדקתי שלוש פעמים. שכיח מאוד לראות שלושה, ארבעה וחמישה פקחים בקרון אחד. התירוץ ששמעתי מהמפקחת הבוקר: זה בשביל סטטיסטיקה על התיקוף. שטויות. בשביל זה יש את מכונות התיקוף. חוץ מזה, סטטיסטיקה עושים על מדגם ולא על כולם; ודגימה כפולה ומשולשת מעוותת את הנתונים.
יכול להיות שסיטיפס תופסת הרבה נוסעים שלא שילמו. יכול גם להיות, שזה נובע בין היתר מכך שאין מספיק מכונות תיקוף ושלעיתים הצפיפות היא כזו שאי-אפשר להגיע אליהן. העיקר הוא, שכאשר נותנים לאדם תחושה שחושדים בו ממילא - אזי הוא אומר לעצמו: אם כבר, אז אנסה לעבוד על המערכת. ובצורה צינית: כדי שהפקחים לא יחשדו בכשרים חלילה, אוכיח להם שאני באמת גנב.
הרכבת הקלה בירושלים: 2. תזכורת לסיפור שסיפרתי בשבוע שעבר. הכנסת הערך הצבור לרכבת הקלה בירושלים, הביאה לכך שהכרטיסיות הטעונות ברב-קו הפכו לחסרות ערך. סיטיפס לא טרחה להבהיר זאת ללקוחותיה וכמובן לא הודיעה כיצד ניתן לקבל בחזרה את הכסף. עילה ממדרגה ראשונה לתביעה ייצוגית.
נתב"ג. שימו לב כמה קשה להשתמש בתחבורה ציבורית אל נמל התעופה הבינלאומי של ישראל וממנו. ברוב שעות היום יש רכבת רק פעם בחצי שעה, ובלילות - פעם בשעה בלבד. אוטובוסים לשם אין בכלל. בערים גדולות יש רכבות לפחות פעם ברבע שעה וגם אוטובוסים. רעיון פשוט: רכבות יותר תדירות ויותר קצרות. חוץ מזה, אם יהיו יותר רכבות - יהיו יותר נוסעים.
לוחות זמנים. בשבוע שעבר הודיע לי המפקח על התעבורה, שבעקבות תלונתי הוא קנס את דן על איחור ביציאת אוטובוס קו 4. כבר סיפרתי כאן על ההתעללות המתמידה של דן בנוסעי קו 10. ואלו כמובן רק דוגמאות. כל עוד הקנסות לא יוטלו על הנהגים ועל הסדרנים, התמונה לא תשתנה.
רכבת ישראל. ליד מכונות הכרטיסים, כדאי למכור כדורים נגד כאב ראש. הכריזה בתחנות וברכבות היא מתכון בטוח למיגרנה, אם לא לאובדן עשתונות. איזו רכבת נכנסת לאיזה רציף, מה אסור בתחנה, מה התחנה הבאה, מי שנוסע לתחנות אלו ואלו ואלו צריך להחליף רכבת, לא לשכוח חפצים, היציאה באמצעות כרטיס הנסיעה בלבד - וזה רק חלק מהדברים.
הייתי בתחילת החודש בברלין, המבורג ואמסטרדם. בתחנות הרכבת שלהן יש לפחות 20 רציפים ומאות רכבות ביום. אין כריזה ואין בטיח. כולם יודעים להסתכל על לוחות המידע ויש אשנבי מודיעין. גם ברכבות, כל שנאמר הוא מהי התחנה הבאה. בחלק מהרכבות כבר יש מסכים המספקים את כל המידע.
הרכבת הקלה בתל אביב. יקר ומיותר. פתרון שנהגה לפני שלושה עשורים לעיר שצריכה פתרונות אחרים לגמרי.

תאריך:  26/01/2017   |   עודכן:  26/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
(ת)חבורה ציבורית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תודה
אלטע קאקער  |  26/01/17 14:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
הושבתה עקב תאונת דרכים עם רכב שעמד על המסילה
עידן יוסף
הרקע לסכסוך: סירוב ההנהלה להיכנס למו"מ על הסכם קיבוצי ראשון בחברה, העסקת הנהגים באופן שעובר על חוקי התעבורה, קיצוץ בשעות ופגיעה בשכר העובדים ויחס משפיל למבקרי הגבייה
איתמר לוין
בדואים פולשים במזיד לקרקעות מדינה    עברייני צווארון לבן בטוחים שלא ייתפסו    הגניבה של אוריה גזית מזעזעת במיוחד    חובה למנות ממלא-מקום לראש הממשלה    עורכי דין מנסים לעבוד על השופטים והציבור    לתשומת לב נוסעי הרכבת הקלה בירושלים
עידן יוסף
מפעילות חברות התחבורה הציבורית מגנות בתוקף את ארגון להבה בגין כרוז שפרסם נגד העסקת נהגים מג'בל מוכאבר באגד תעבורה    אחד הנהגים הגיש תלונה: "כרוז גזעני"
עידן יוסף
בבחירות שנערכו בין העובדים גבר ארגון כוח לעובדים בפער של כ-16% על ההסתדרות החדשה    ההנהלה: נשתף פעולה עם הארגון הנבחר
רשימות נוספות
חסרים 46 תקנים בשביל תחבורה ציבורית טובה  /  עידן יוסף
כך מחזירים אבידה  /  איתמר לוין
בקרוב: מערך קווים חדש בגליל המזרחי  /  עידן יוסף
153 שנים, 150 עובדות  /  איתמר לוין
דן מציגה: היה 10?  /  איתמר לוין
תקועים בברייטון  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il