X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: יוסי צבקר]
ביקורת "כובע מלא גשם"
החיים ככובע מלא גשם
בפעם הרביעית עולה המחזה "כובע מלא גשם" על בימת בית צבי. הביצוע של גל גולדשטיין כמכור לסמים ותהליך הקריז והגמילה שלו, יכולים להיות למורי דרך להורים ולנוער וצעירים שכמוהו, שלא באשמתם נפלו למילכוד הזה. חובה להציג את הביצוע הזה בכל רחבי הארץ ולכל שכבות האוכלוסייה
[צילום: יוסי צבקר]

ביצוע כה נוקב, ריאליסטי ומרגש, כמו שגל גולדשטיין מחצין על הבמה, על כל נפתולי הנפש, העליות והירידות במצבי הרוח, ההתפרצויות, והצער שהוא גורם לעצמו ולמשפחתו האוהבת - לא נולדו ככה סתם. השחקנים הצעירים כולם, עברו את החוויות והוכנו לכל מה שהמצב הזה כולל, הודות לעזרת בית החולים שלוותה. מכיוון שגם בארצנו מצויים פצועי מלחמות ומוכי הלם קרב, ושבויים שחזרו אחרי עינויים - הנושא מאוד קרוב לליבנו. מכאן - מדוע מחזהו של מייקל וינסנט גאצו, המספר על חייל שחזר ממלחמת קוריאה אחרי שבי ועינויים, והוזרקו לו סמים בבית החולים האמריקני כשחזר משם - כה קרוב לליבנו ורלוונטי גם כאן והיום.
מי שראה את שלושת/ארבעת ההפקות כולן, יכול להבחין בשינוי בקונספט של הבימאית אתי רזניק, לעומת הבימוי הראשון של ארתור קוגן, ובהמשך, הבימוי של גיל ווינברג, שכלל סצינת אונס אכזרי של סוחר הסמים בחייל המכור והחייב לו כסף, סצינה שלא תשכח בגלל ביצועו הנדיר של עידן סמדז'ה כ"אמא". אתי רזניק לא הלכה כה רחוק, אך סצינות ההתעללות הפיסית והמהלומות ש"אמא" מחטיף לג'וני, החייל, לא פחותות באכזריותן ובריאליזם שלהם, הודות למדריך קרבות הבמה גנדי בבצקי המצוין. הופעתה של הפרוצה ש"אמא" מביא עמו בפעם האחרונה כדי לקחת את הכסף ולברוח - כריטינה פרוקופייב הסקסית והיפה, בביצוע משכנע, מעניקה זוהר וחיוך להצגה.
על במה מעוצבת לפרטיה בריהוט ותלבושות מתקופת שנות החמישים שעיצבה דפנה פרץ, מה שמעצים עוד יותר את תחושת התקופה, עם עיצוב תאורה נאות של יעקב סליב, ומוזיקה שערך אפי שושני - נגלים לנו אחד-אחד גיבורי העלילה. השמירה על כללי הדרמה היוונית הקלאסית של איחוד הזמן, המקום והמעשה, מעניקה יתר קצב ואמיתות למתרחש. סיליה,(דניאל היב המקסימה ומלאת הרגש) אשתו של ג'וני, סובלת מבעיתו הנפשית מזה שנה, מאז נעדר שלוש שנים מהבית בשירותו הצבאי. הוא מנוכר לה, אינו נוגע, מלטף או אוהב. כל מלוא רגשותיה אליו כמו פונים לקיר. מי שמבין לרוחה ומשתדל לעודדה הוא אחיו של ג'וני, פולו (רן מנחם), שנקרע בין אהבתו לאחיו, והיחס הקר של אביו אליו, שמילדות התנכר לו והעדיף רק את ג'וני. האב (יבגני מוליבוגה) לא מבין את הטעות הגדולה שלו בחוסר השוויון לבנים. שאהבתם של שני האחים היא החוט היחידי המחבר אותם לתקווה שעוד יהיה טוב.
לבית המשפחה מגיע סוחר הסמים, "אמא" (עידן שמעוני בהופעה מוקפדת ומודגשת כיאה לדמות), עם עוזרו צ'וץ' (הוד חבאני שמרשים ומבדח בכל רפליקה שלו) ע"מ לגבות את החוב שעדיין חייב לו ג'וני עבור מנות הסם שהוא מספק לו, ושאלפי הדולרים שאחיו נתן לו לשם כך כבר נגמרו. האב, שאינו יודע דבר, מצפה עדיין לכסף של פולו, וכולם מעמידים פנים שהכל יסתדר. אך מכיוון ש"אמא" יושב להם על הצוואר - העסק לבסוף מתפוצץ. ג'וני/גל, ללא מנות הסם שהוא זקוק להן, נכנס לקריז, משתולל, ושובר את כל המשפחה, או מה שנותר ממנה. רק חשיפת האמת פותחת צוהר ליישוב המצב ולתקונו. הרעיה הנאמנה, מוכנה לקבל את בעלה האהוב ולתמוך בו בכל מחיר, גם ביודעה מה הבעיה. האב - חוזר לחוף המערבי, והאח - עוזב את בית הזוג בו גר כדי לשמור על אחיו, ומותיר להם את האפשרות להתחבר בשנית.
חרף כל הזוועות שיוצרת בעיה של התמכרות לסמים, הרי ההצגה (המסתיימת בתקווה לטוב) היא כה חשובה לטובת כל הציבור, שברובו אינו מתאר לעצמו אפילו שמץ ממה שבאמת קורה במצבים כאלה. לכן, יש חשיבות שמנהלי מתנ"סים ותיאטרונים בכל רחבי הארץ, יאמצו הצגה זו ויעלו אותה בהמשך, כשהשחקנים יהפכו מסטודנטים למקצועיים, בקיץ, לטובת עתיד הנוער. בפרט כשהמחוקקים הפכו לאחרונה את החשיש לחוקי, ומי כמוני, שעשתה כבר תחקיר על תוצאות השימוש ב"סם הקל" הזה, המביאות in no time את ההיזדקקות למשהו חזק יותר, לסמים הכבדים. ומשם - הדרך למטה היא חד סיטרית.
שאפו לבית צבי שחוזר ומעלה את המחזה, בגירסה הכה שונה, השלישית שלו, עם שחקנים שכולם כאחד חיים את הדמויות שלהם, בביצוע כה משובח וחודר ללב כל צופה. המסר שהם מעבירים - שווה וראוי שיצפו בו כולם. רק עד 16/2/2017.

תאריך:  13/02/2017   |   עודכן:  13/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דורון שחם
חוקרים בפקולטה לביולוגיה בטכניון ועמיתיהם בארה"ב ובדרום אמריקה מציגים את חשיבותם של "פוסקסינים" ברבייה מינית, בהדבקה ויראלית ובצמיחת איברים
פרופ' חיים דננברג
טרשת עורקים אינה תהליך מקומי, אלא מחלה מפושטת, שעלולה לפגוע בכל עורקי הגוף, ובעיקר באלה המספקים דם למוח, ללב ולגפיים    לכן, סיבוכיה כה מסוכנים ומהווים את גורם התמותה המוביל בעולם
רבקה שפק ליסק
החל משנות ה-30 וה-40 של המאה ה-19 החלה אוכלוסיית הארץ לגדול תחילה קצב הגידול היה איטי אך הוא צבר תאוצה מעשור לעשור. החוקרים חלוקים בדעותיהם לגבי המקור העיקרי לגידול האוכלוסין העצום במאה ה-19 של 200,000
רחלי ברקת
בכרך א' בהקדמה כתבתי את מחשבותיי בנושא סוד הזיכרון והעברת ידע. הזיכרון הוא המזכיר של הנשמה. בהעברת ידע הזיכרון לדורות הבאים יש בו מין המידה הטובה, גדלות, תכונת ההשפעה של האדם, נזר הבריאה
משה ליכטמן
עדויות במשפט פרקליטת מחוז ת"א לשעבר ושותפתו למשרד של עו"ד רונאל פישר: "עו"ד פישר סיפר לי שהוא עשה הרבה דברים עם רותי - הוא כינה את זה 'גנבנו סוסים יחד'"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il