X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: רדי רובינשטיין]
ביקורת הצגת "פאביאן" בס' יורם לוינשטיין
פאביאן של קסטנר
יפה עשה יורם לוינשטיין שהעניק לבוגרים צעירים שלו ליצור מחזה על-פי הסיפור "פאביאן" של אריך קסטנר. באין לסטודיו מוסד למען טיפוח וקידום בוגריו לשעבר במתן האפשרות להעלאת הצגות, כמו תיאטרון הספריה של בית צבי, או תיאטרון הבית של ניסן נתיב - עולה ההצגה המפתיעה הזו בסטודיו וחושפת דור חדש של יוצרים רבי דמיון ויצירתיות
[צילום: רדי רובינשטיין]

כולם מכירים את "אמיל והבלשים", "שלושים וחמישה במאי" ו- "פיצפונת ואנטון". אך מלבד ספרי הילדים כתב קסטנר גם ספר למבוגרים – פאביאן, על צעיר היוצא לחפש פרנסה ואת עצמו מיד עם פיטוריו, וכדי ללמוד על מהות האהבה, כשבדרך הוא נחשף להווי חיי הלילה הפרועים של ברלין בין שתי המלחמות, כשהייתה מוקד לבילויים ותענוגות מלאי תככים וחטאים.
הסיפור מתרחש על-רקע מוזיקה אלקטרונית קצבית ומרגשת, תוך העמדה בלתי רגילה של כל השחקנים, תלמדי שנה ג', בתנועה בלתי פוסקת, שמזרימים להתרחשויות סממן אנדרנלידי שלא מצוי ביומיום בהצגות תיאטרון. את התנועה שעיצב באופן מאוד לא שגרתי ומאד יצירתי תום אפלבאום ששילב זאת במוזיקה שבחר, ואת הבימוי הכה בלתי רגיל וחדשני של דוראל זילברמן, תמכה אביב כרמי בעיצוב התלבושות הכה מתאימות ומוקפדות לגופן החטוב של השחקניות, עד כדי היות חלקן יצירות אופנה אמנותיות. כשכל אלה יחדיו מעמידים הצגה מאוד לא פשוטה, מורכבת בצורה מוצלחת, שמפתיעה את הצופים במקוריותה המדהימה.
את הרוח החדשה הזו שבתיאטרון הישראלי מבצעים שחקני שנה ג' באופן שכל אחד מקבל אפשרות לביטוי מרשים של מלאי כשרונותיו. הסיבה: עשרת השחקנים מבצעים 25 תפקידים שונים ומאד לא זהים באופיים. כך שכמעט ואין לזהות אותם כשהם מחליפים את התפקידים תוך שינוי מהותי בעיצוב החיצוני של הדמות, ובמשחק אף כן.
הודות למשחק הכה מלוטש ומקצועי, ליצירתיות ולכשרון הבאים כאן לידי ביטוי, הן של השחקנים והן של היוצרים – היה ראוי להמשיך להעלות את ההצגה הן בסטודיו, שם היא עולה רק עד מוצ"ש זה, והן בהפקה לקהל בתיאטרון ממש. גם אם אין זו הצגה לכל הקהל, הודות לנועזות שלה, האמירות הבלתי אמצעיות, והקונספט הכה שונה ומיוחד שלה, שאין הקהל רגיל לראות שכמותו. כך גם עיצוב התפאורה המיוחד של אלונה וינשטיין, שלמעשה נשען ברובו על משחקי אורות והקרנתם, וכן על פסי ניאון הפזורים ברחבי הבמה וברקע, והמחלקים אותה לחללים שונים, ובכך מעשירים את ויזואלית הצופה.
בן לוין הוא פאביאן, המגשש בין העולמות ומחפש את עצמו; הפתייניות המקצועיות אנה צוקרמן הנאה כאירנה, אלה ארמוני כקורנליה הסקסית, מעין איטח הנוגעת ללב ב 4 תפקידים; סתיו בנית, בשלושה תפקידים, המדהימה בכשרון האקרובטי שלה עם זוג רגליה הארוכות והחטובות; כולן מהוות חלק מהשיעור בסקס ובאהבה שמקבל פפאביאן במסעו. דביר מזי"א, שכבר בלט בתפקידו בהצגה הקודמת כאן מגלם בכשרון בולט תפקידים כה שונים, שמייעדים לו עתיד בטוח בתיאטרון בהמשך; כך גם דניה לנדסברג ולישי זטלאווי (כגבר, אישה ועוד) הכה רבגוניים ב 4 תפקידים שונים כל אחד, ותומר יוסף בשלושה תפקידים: כולם מרשימים ביותר.
זוהי הצגה שבקלות יכולה להיהפך להצגת קאלט, משום שיש רצון לשוב לראותה עוד ועוד. זאת – הודות לעושר הביטויים בסצינות השונות, לביצוע המבריק של כולם, ובעיקר – שאפו ליוצרים: דוראל זילברמן, תום אפלבאום ואביב כרמי, וכן לעיבוד המחזה שכתב פטר קליינרט ולתרגום של עינת ברנובסקי המחוננת.
נאחל למחזה להמשיך ולהפתיע את הקהל כולו בהמשך. לא לילדים!!!

תאריך:  14/02/2017   |   עודכן:  14/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רחלי ברקת
נולדתי בתנועה מתמדת בחיפוש משהו שיספק אותי, שייווצר אצלי לעשייה, לא לעצור את הגלגלים הנעים, לעולם לא הפסקתי לחלום וליצור, ביצירה לא מעורבת החשיבה אלא היא באה ממקום נקי, זה לא בא ממקום של אגו אלא שמחת הלב ושותפות עם כולם
עליס בליטנטל
בפעם הרביעית עולה המחזה "כובע מלא גשם" על בימת בית צבי. הביצוע של גל גולדשטיין כמכור לסמים ותהליך הקריז והגמילה שלו, יכולים להיות למורי דרך להורים ולנוער וצעירים שכמוהו, שלא באשמתם נפלו למילכוד הזה. חובה להציג את הביצוע הזה בכל רחבי הארץ ולכל שכבות האוכלוסייה
דורון שחם
חוקרים בפקולטה לביולוגיה בטכניון ועמיתיהם בארה"ב ובדרום אמריקה מציגים את חשיבותם של "פוסקסינים" ברבייה מינית, בהדבקה ויראלית ובצמיחת איברים
פרופ' חיים דננברג
טרשת עורקים אינה תהליך מקומי, אלא מחלה מפושטת, שעלולה לפגוע בכל עורקי הגוף, ובעיקר באלה המספקים דם למוח, ללב ולגפיים    לכן, סיבוכיה כה מסוכנים ומהווים את גורם התמותה המוביל בעולם
רבקה שפק ליסק
החל משנות ה-30 וה-40 של המאה ה-19 החלה אוכלוסיית הארץ לגדול תחילה קצב הגידול היה איטי אך הוא צבר תאוצה מעשור לעשור. החוקרים חלוקים בדעותיהם לגבי המקור העיקרי לגידול האוכלוסין העצום במאה ה-19 של 200,000
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il