X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
משה קרפ אנדוקרינולוג מומחה לסוכרת במרכז DMC
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
סוכרת מסוג 1 שונה משמעותית מסוכרת מסוג 2 בעוד לילדים סוכרתיים יש מענה טיפולי רב והם רגילים מגיל צעיר לאורח החיים הנדרש, מה עושה אדם שמגלה כי הוא סוכרתי מסוג 1 באמצע החיים?
▪  ▪  ▪
יש לשמור על איזון רמות הסוכר בדם [צילום: יוסי זליגר]

סוכרת מסוג 1 שונה מאוד ובצורה משמעותית למדי מסוכרת מסוג 2. הפתופיזיולוגיה של המחלה שונה, דרכי ההתמודדות הנדרשות מן המטופל הן אחרות, הטיפול התרופתי הוא אחר ועל כן הגישה הטיפולית עבור סוכרתיים מסוג 2, אשר מהווים רוב מוחץ של 85% מן הסוכרתיים הבוגרים, שונה עבור סוכרתיים מסוג 1, המהווים 15% בלבד מן אוכלוסיית הסוכרתיים. גם מבחינת הצוות המטפל מדובר בתרחיש שונה - הכלים והידע הנדרשים לטיפול בסוכרת סוג 1 הם אחרים מאשר בסוכרת מסוג 2.
סוכרת סוג 1 הינה מחלה אוטואימונית בה המערכת החיסונית של הגוף גורמת להרס מוחלט של התאים המייצרים אינסולין. בסופו של דבר, הרס זה יוביל לחוסר מוחלט באינסולין ולתלות מלאה במתן אינסולין חיצוני שניתן בזריקות או באמצעות משאבת אינסולין.
החשיבות העליונה עבור סוכרתיים טייפ 1, הינה שמירה הדוקה על איזון ברמות הסוכר בדם. איזון לא מספק יכול להביא סיבוכים רפואיים רבים וקשים כגון פגיעה בכלי הדם של הלב והמוח, עיוורון ועוד. לסוכרתיים מסוג 1 מומלץ להקפיד על ניטור עצמי של רמות הסוכר מספר פעמים ביום - ולמעשה כמה שיותר, יותר טוב.

אוכלוסיית הסוכרתיים מסוג 1

אוכלוסיית חולי סוכרת סוג 1 כוללת ילדים, מתבגרים וגם מבוגרים- במיוחד צעירים. כמו-כן, הילדים יעברו לגיל המבוגר עם סוכרת סוג 1, אבל לא תמיד הסוכרת מתגלה בילדות. פעמים רבות אנו רואים מקרים בהם עבור החולה היא מגיעה "משום מקום", באמצע החיים, בגילאי 20 או 30 ואפילו מאוחר מכך. עבור החולה, מדובר בהסתגלות קשה לאורח חיים שעד-כה לא הכיר בו. הוא צריך לנהל את המחלה, לנטר את רמות הסוכר, להקפיד הקפדה יתרה על טיפול תרופתי ותזונה מתאימה וכל זאת מבלי להזכיר את ההשלכות הרגשיות והאישיות, שכמובן קיימות גם כן.
סימני המחלה הם לרוב צימאון, מתן שתן רב וירידה במשקל. אלו הם סימנים חריפים. לא פעם מתגלה הסוכרת על-ידי בדיקת דם אקראית בלבד, ללא סימנים ברורים. במקרה של סוכרת סוג 1, חשובה אבחנה מהירה וטיפול מיידי באינסולין. טיפול מוקדם יכול למנוע הופעת הסיבוכים המיותרים. איחור באבחון מיידי יכולה לגרום למצב של טשטוש הכרה וחוסר בנוזלים, שנקרא קטואצידוזיס, מצב מסכן חיים.

המצב בישראל

בארץ קיימים שירותים רבים עבור ילדים סוכרתיים. עבור הילדים הללו יש מרפאות המתמחות בהם ויש ארגונים כמו האגודה לסוכרת נעורים שמספקים תמיכה להם ולמשפחותיהם.
למרבה הצער, קיים חוסר משמעותי במרפאות ייעודיות עבור סוכרתיים טייפ 1 בוגרים. המועצה הלאומית לסוכרת אף ביצעה פניה רשמית למשרד הבריאות בנושא וביקשה להקים מרפאות ייעודיות עבורם באופן דחוף.
היקף הטיפול שנדרש בסוכרת הוא רחב ומתפרש על מספר תחומים: טיפול תרופתי, תזונה, ותמיכה רגשית וסביבתית. כיום, האמצעים הללו מוגבלים עבורם. על-מנת ליצור עבורם חיים מאוזנים וטובים יותר, עם פחות סיבוכים ובסופו של דבר גם פחות עומס על מערכת הבריאות בארץ, יש להנגיש עבורם את הטיפול הדרוש בכל אחד מן התחומים שציינו.

הכותב הוא אנדוקרינולוג מומחה לסוכרת במרכז DMC לטיפול בסוכרת
תאריך:  14/02/2017   |   עודכן:  14/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוכרת סוג 1: איך מתמודדים איתה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
סוכרת סוג 1 אצל בוגרים
מתוק  |  14/02/17 16:46
2
גם סוכרת טייפ 1
מישהו  |  15/02/17 08:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל חקק
מילים על ילדות שהייתה, שורות על הקֶשר שלנו כילדים עם פנחס שדה, עם סיפוריו - וכמחווה ליום הזיכרון לפנחס שדה - שיר הצדעה לסופר היקר, לזכרו - שיר מתוך ספרי "שחרית לנצח"
איתמר לוין
תשומת לב לפרטים ולזכויות הנאשמים ביום מרובה כתבי אישום - זה לא מובן מאליו, ואושרית הובר-היימן עומדת במשימה זו. לצד זאת, יש צורך להקפיד יותר על הסדר והשקט
עליס בליטנטל
יפה עשה יורם לוינשטיין שהעניק לבוגרים צעירים שלו ליצור מחזה על-פי הסיפור "פאביאן" של אריך קסטנר. באין לסטודיו מוסד למען טיפוח וקידום בוגריו לשעבר במתן האפשרות להעלאת הצגות, כמו תיאטרון הספריה של בית צבי, או תיאטרון הבית של ניסן נתיב - עולה ההצגה המפתיעה הזו בסטודיו וחושפת דור חדש של יוצרים רבי דמיון ויצירתיות
רחלי ברקת
נולדתי בתנועה מתמדת בחיפוש משהו שיספק אותי, שייווצר אצלי לעשייה, לא לעצור את הגלגלים הנעים, לעולם לא הפסקתי לחלום וליצור, ביצירה לא מעורבת החשיבה אלא היא באה ממקום נקי, זה לא בא ממקום של אגו אלא שמחת הלב ושותפות עם כולם
עליס בליטנטל
בפעם הרביעית עולה המחזה "כובע מלא גשם" על בימת בית צבי. הביצוע של גל גולדשטיין כמכור לסמים ותהליך הקריז והגמילה שלו, יכולים להיות למורי דרך להורים ולנוער וצעירים שכמוהו, שלא באשמתם נפלו למילכוד הזה. חובה להציג את הביצוע הזה בכל רחבי הארץ ולכל שכבות האוכלוסייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il