X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מחקרים הוכיחו שיש קשר בין רכישת קואורדינציה להתפתחות הקוגניטיבית בניגוד לכך, יש מיתוסים שמחקרים לא הוכיחו ונוטים להאמין להם
▪  ▪  ▪
קואורדינציה - מולד או נלמד? [צילום: ניר עצמון]

קואורדינציה היא תכונה מולדת, זריזות היא קואורדינציה, טכניקה היא קואורדינציה ועוד הם מיתוסים שאנו שומעים מספר לא מבוטל של פעמים בנוגע לקואורדינציה.
כהורים אנו משקיעים בחוגים ובהשערה בשעות הפנאי על-מנת לחזק את הכישורים והיכולות של הילדים שלנו. אחד הדברים החשובים הוא פיתוח הקואורדינציה אצל הילדים כבר מגיל קטן. להלן חמישה מיתוסים על קואורדינציה.
קואורדינציה פירושה אוסף של יכולות המאפשרות למידה מהירה עד לביצוע תכליתי. הקואורדינציה נעשית על-ידי תיאום עצבי שרירי ותיאום בין החושים לבין פעולה שרירית מתוכננת. המוח קולט מידע מסוים, מעבד אותו לפעולה וכך נוצרת הפעולה המתבקשת.
הקואורדינציה יכולה להתבטא בפעולות כמו: שיווי משקל, תזמון תנועתי, חמקנות, התמצאות במרחב ועוד. היא מתפתחת במהלך ההתפתחות הגופנית, באופן מיטבי עד לגיל ההתבגרות לאחר-מכן, ניתן לפתחה בצורה מתונה יותר. מחקרים הוכיחו, כי ישנו קשר מובהק בין רכישת קואורדינציה לבין ההתפתחות הקוגניטיבית. בניגוד לכך, ישנם מיתוסים שמחקרים לא הוכיחו ונוטים להאמין להם.
קואורדינציה הינה תכונה מולדת - לא נכון
קואורדינציה היא מכלול של יכולות אשר ניתן לפתחם במהלך ההתבגרות והגדילה של הילד. ניתן להגיע לרמה גבוהה של קואורדינציה בעזרת תרגילים נכונים ולקיחת חלק בפעילויות אשר יגבירו את הפעילות הקוגניטיבית של הילד כמו ריקוד, אומנויות לחימה וכדומה.
חוסר בקאורדינציה יוצר אי-שקט פנימי - נכון
חוסר בקואורדינציה יוצר מצב של קליטת מידע ולמידה איטיים, אי-שקט פנימי, דימוי גוף נמוך ותפקוד חברתי לקוי. דוגמה לכך אנו יכולים לראות כאשר שחקן ספורט נפצע.
טכניקה היא קואורדינציה - נכון חלקית
קואורדינאציה הינה הבסיס לטכניקה יעילה בזמן הביצוע ולאחר ביצוע הטכניקה. כשיש קואורדינציה, ניתן לבצע טכניקה טובה: בריקוד, בספורט ואף בפעילויות היום-יומיות השוטפות כמו שטיפת הבית. חשוב לפתח את הקואורדינציה על-מנת לפתח את הטכניקה הטובה המאפשרת לאדם להתמקצע, להתקדם בהישגיו ולהשיג את יעדיו.
זריזות היא קואורדינציה - לא נכון
בעבר, כשרצו לאמן זריזות, נתנו תרגילים שאימנו את הגוף והמושג אינו קיבל מענה באימון ספיציפי. כיום השימוש במושג זריזות כמעט ולא קיים. התנועה משתנה ומהירות השינוי שלה תלויה בגורמים חיצוניים ופנימיים כגון: מצב-רוח, חוסר שינה, שעת האימון וכדומה.
אי התאמה לחוג - לא נכון
הילד לומד לאט, עובר מחוג לחוג ולא מתמיד בפעילות ולכן אינו מתאים לחוג ספורטיבי - לא נכון. כשנחשפים לחוג חדש או לחומר חדש והילד מרגיש שהוא לא עומד בקצב, אזי הוא מרגיש נחות ומעדיף לפרוש. כדי שהילד יוכל לפתח את הקואורדינציה הנדרשת לחוגים ולאימונים אלו, עליו להתמיד וכך לאפשר לילד לרכוש מיומנויות, להשתלב בחוגים ולהתמיד בהם.
הקואורדינציה חשובה לכל אדם להתפתחות, מאזנת קשיים, מבליטה את היתרונות ומונעת פציעות. פיתוח הקואורדינציה חיוני לאדם ויש להתאימה בהתאם לאופי האדם.

הכותבת היא כוראוגרפית בינלאומית ומנהלת IMPACT, רשת למחול בינתחומי
תאריך:  20/02/2017   |   עודכן:  20/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל ובלפור חקק
היום עולה הצורך להגדיר בשם את המעשה הנפשע של הלאמת הרכוש היהודי בעירק (בעיקר בבגדד), לצורך מחיקת הנוכחות ארוכת השנים של היהודים בארץ זו. ספרו של ד"ר ניסים קזז מגדיר מעשה זה כ"פרהוד שני". הרכוש היהודי הולאם בידי הממשלה העירקית ב-10 במרס 1951, יום לאחר פקיעת חוק הנתינות, שבמסגרתו יהודים הורשו לעזוב את עירק ולהשאיר שם את רכושם
לאה טרן
גרשוני מחזיר את אלוהים לאמנות כפי שנאסרה במסורת היהודית, כפי שהייתה האמנות מתחילתה, בטרם האמנות המודרנית
יואל גוז'נסקי, סימה שיין
קיימים סימנים למאמץ שמטרתו הפגת המתיחות בין אירן לערב הסעודית    האחרונה שבהן - הגעת שר החוץ של כווית לטהרן לפגישה עם נשיא אירן כשבידו איגרת ובה נכונות של מדינות המפרץ הערביות לפתוח ב"דיאלוג אסטרטגי" עם אירן
חובב לויטס
ישראל היא מדינה עשירה עם אזרחים עניים, כלכלה חזקה עם חברה חלשה. השכר אינו עולה, חלום הדירה הופך לבלתי-אפשרי, הפערים בחברה מעמיקים, הצעירים של היום הם חלק מהדור הראשון בהיסטוריה הזכורה לנו שמצבם הכלכלי הולך להיות גרוע משל הדור הקודם. אלו תוצאות הניאו-ליברליזם הכלכלי של נתניהו ואת המציאות הזו אני מתכוון לשנות. כך מצהיר עמיר פרץ הרואה את עצמו בשל מתמיד לתפקיד ראש ממשלה בישראל
צילה שיר-אל
בימים אלה בהם חוגג מזל דגים, את יום ההולדת, מומלץ לקרוא ולדעת כיצד ואיך אתם מתאימים / או שלא......לשאר המזלות. אלו מכם שנולדו במזלות המים והאדמה: סרטן, עקרב, גדי, שור ובתולה מוזמנים לקרוא גם אתם את הכתוב, ולהקיש את הנאמר, ביחס לעצמכם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il