X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: יוסי צבקר]
בקורת הצגת מלחמה בבית צבי
מלחמה לחיים ולמוות
המחזה "מלחמה" מאת לארס נורן, מחשובי המחזאים השבדים בימינו, עולה בבית צבי בביצוע מרגש בבימויו של אלון טיראן. על המחזה כתבתי כבר הלל כשעלה ב 2014 בסטודיו יורם לוינשטיין, אז - עם תום גרציאני (תאג"ד) בתפקיד האב
[צילום: יוסי צבקר]

המחזה שמתרחש בארץ עלומה, לאחר מלחמה, מותיר את האזרחים והארץ מנותצים, שבורים ומשפחות מתפוררות.המחזה מוכיח עד כמה במלחמה אין מנצחים, רק מפסידים.(ראה מלחמת צוק איתן). על במה המכוסה כולה בחול כהה וסמיך, ישנים על מצע של בד מסמורטט, עם שולחן ושני כסאות וסיר לבישול (לא ברור מה), חיים אם ושתי בנותיה. הבעל נעלם במלחמה ונחשב כמת. אחיו בינתיים כובש את לב האישה והבנות, ומתכנן את עזיבת הארץ לאי שם עם האישה.
חזרתו המפתיעה של הבעל (יבגני מוליבוגה בהופעה מזהירה) נופלת כרעם ביום בהיר על שתי הבנות והאם. האם (נטלי מאירי שכל כובד היגון והעול שעליה לשאת כתפיה ניכר בפניה וביכולתה להחליט החלטות, קשות ככל שתהיינה- כמו להתיר לבתה הגדולה למכור את גופה כדי שיוכלו לקנות אוכל ולא לגווע ברעב) - מסרבת לחזור לחיק בעלה, כאילו כל מה שהיה – נמחק. הבעל שהתעוור במלחמה, מתקבל באדישות על-ידי הבת הגדולה, בנינה (כריסטינה פרוקופייב המדהימה ביופיה, ברגש וביכולת המשחקית שלה) כמו אמה, אבל האחות הקטנה בת ה 12 סמירה (עדי גור המתוקה המשכנעת כילדה, וקונה את הלב במשחקה הכנה והטבעי) – היא מחבקת ומעטירה על אביה חום ורגש.
בימויו של אלון טירן אינו מגיע לרבדים האכזריים והמשולחים של סצינת האונס כמעט של האב את בתו הגדולה, אותה ראינו ביורם לוינשטיין, וכאן היא עשויה בשום לב וברגישות. טירן מצליח להעביר את תחושת ההשפלה, הביזוי והזוועה של חיי אלה שנרמסו במלחמה, גם אם לא הלך עד הסוף כמו בגירסה הקודמת.דניאל חסין בדמות האח, הדוד, שיחסיו עם האם אינם יכולים להינתק בגלל תשוקת השניים, מרשים גם הוא מאוד בדמות שיודעת לאהוב ולהעניק רגש לכל המשפחה שננטשה. מעניין יהיה לראותו משחק בדמות האב (הקאסט בהצגה הוא כפול, ומי שצופה בקאסט השני כנראה יתרשם מאוד לטובה אף הוא, לפי עדות מכלי ראשון).
בצפיה נוספת בהצגה עם קאסט שונה בתכלית, הייתה ההתרשמות ממנה עוד יותר עמוקה. כאשר שני השחקנים בתפקיד שני האחים התחלפו ביניהם – הוכיחו שניהם כשרון משחק מעולה, תוך יכולת ביטוי בניואנסים השוניםהנובעים מטבע אישיותם. כל ההצגה קיבלה צבע וטון שונה הודות למה שחמשת השחקנים והשחקניות הטביעו בה את חותמם.
לגבי הנשים בהצגה – הפעם שחף אברהם שיחקה בתפקיד האם - ריגשה ונגעה מאוד ללב. סיוון בן זזון כבת הבכורה "בנינה" שיחקה בצורה המושלמת את הדמות, כאשר עדי גור בדמות האחות הקטנה סאמירה הייתה מלבבת ומתוקה, כך שלא אפשר יהיה לשכוח את משחק שלוש השחקניות, כמו גם את משחקם של דניאל חסין ויבגני מוליגובה.
אין רגע דל בבימוי הזה, כשהסצינות מתחלפות במהירות ומתעצמות בעזרת המוזיקה שמעצימות את המתח והסער, והמהלכים מביאים את הדרמה לשיאה בסוף המחזה, כשהם מותירים את הצופים בתדהמה. הצגה עזת ביטוי, במשחק נוקב ונוגע ללב, בהדרכת התנועה של גיא אלון, עיצוב התפאורה והתלבושות הבלויות של דינה קונסון, התאורה של יעקב סליב והעריכה המוסיקלית המצוינת של אלון טיראן ודניאל חסין. אהבתי את רגע הסיום בו המוזיקה הרקידה את חמשת השחקנים בקצב העכשווי המדליק.
מי שלא רואה – מפסיד.

תאריך:  01/03/2017   |   עודכן:  05/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
בשבוע שעבר הלך לעולמו אילן זייגר-זוהר אחד מגדולי שחקני העבר של הפועל תל אביב בכדורסל ושחקן נבחרת ישראל - סיפור חייו
הראלה ישי
אסור לנו להפקיר את המערכה לאפרוריות, לשקט המתוח, לאי התעניינות, לקרירות האיומה
עליס בליטנטל
מחזהו של שייקספיר "חלום ליל קיץ" עולה בתיאטרון החאן הירושלמי בגירסה צעירה, עוקצנית ושובבה. שיר גולדברג בבימויה הצליחה להצחיק ללא הרף הודות ללהקת השחקנים המשובחת שנענתה לכל גחמותיה, כולל זחילה על גחונם
אלי אלון
לפני למעלה משנה נערך בבית הקונסרבטוריון העירוני בעפולה במעמד ראש העיר, טקס קריאת אולם קונצרטים (אודיטוריום) על שם המוזיקאי והמלחין, לוי שער ובו הוסר הלוט משלט ההנצחה. לפני מספר שבועות הוסר השלט. מדוע ולמה?
יוני בן-מנחם
מתיחות חסרת תקדים בין מצרים לרש"פ, ג'בריל רג'וב גורש ממצרים בגלל פעילותו נגד מחמד דחלאן. ברש"פ מאשימים את דחלאן בקשירת קשר עם המודיעין המצרי להפיכה צבאית נגד מחמוד עבאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il