X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
סוזן באוורמן ראש מחלקת הדרכה לתזונה הרבלייף
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הרכב מנצח: אחד פלוס אחד שווה שלושה אם אוכלים שני מזונות מסוימים ביחד, הערכים התזונתיים שיתקבלו יהיו גבוהים יותר מאשר במקרה בו הייתם אוכלים כל אחד מהמזונות האלה בנפרד
▪  ▪  ▪
איכלו ירקות צבעוניים ומעט שומן [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

שילוב של מזונות שונים יכול להעניק יתרונות תזונתיים גבוהים יותר מאכילה של כל מזון בנפרד. אחד פלוס אחד שווה שלושה. זה המוטו שעומד מאחורי רעיון שילוב המזונות.
הקונספט פשוט מאוד. אם אוכלים שני מזונות מסוימים ביחד, הערכים התזונתיים שיתקבלו יהיו גבוהים יותר מאשר במקרה בו הייתם אוכלים כל אחד מהמזונות האלה בנפרד. כמובן שלא כל שני מזונות משולבים מעניקים יתרונות תזונתיים (אין כל סיבה לנסות לשלב עוגת שוקולד עם קצפת. זה אולי מאוד טעים, אבל בטח לא בריא יותר.

אלו מזונות כדאי להתחיל לשלב

ירקות צבעוניים ומעט שומן
ירקות ופירות רבים מכילים מרכיבים הנקראים קרוטנואידים, שהם פיגמנטים טבעיים המעניקים לירקות כמו עגבניות, גזר ותרד את הצבעים היפים שלהם (העגבניות מקבלות את הצבע מהפיגמנט ליקופן, הגזר מבטא-קרוטן והתרד מלוטאין).
קרוטנואידים משמשים כנוגדי חמצון בגוף, וזו רק סיבה אחת לחשיבות הגבוהה של תזונה בריאה ומלאה בירקות ופירות. אבל אם אוכלים את הירקות האלה עם מעט שומן, הגוף יוכל לקבל אפילו יותר קרוטנואידים. כך שתוספת של מעט שומן בריא, כמו אבוקדו או שמן זית לסלט, יעזור לספוג יותר ליקופן מהעגבניות, בטא-קרוטן מהגזרים ולוטאין מהחסה.
ויטמין C וירקות או דגנים המכילים ברזל
ברזל מגיע בשני אופנים במזונות שאנו אוכלים. סוג אחד נקרא Heme. הוא מגיע מבשר, דגים ועוף, ולגוף קל יחסית לספוג אותו. הסוג השני הוא ברזל non-heme, שמגיע מירקות ומדגנים מסוימים. לגוף קשה יותר לספוג אותו. כאשר משלבים ויטמין C עם ברזל non-heme (אפילו כמויות קטנות יחסית של ויטמין C), הגוף מצליח לספוג את הברזל טוב יותר. מספיקה הכמות שיש בתפוז אחד או בעגבנייה אחת, כדי לשלש כמעט את ספיגת הברזל בגוף.
אז מה משלבים עם מה? עגבניות לתבשיל הצ'ילי, כדי לספוג טוב יותר את הברזל מהשעועית, הוסיפו תותים לקערת דגני הבוקר והכניסו פלחי אשכולית או תפוז לתוך סלט התרד.
דגים ועלים ירוקים
כדי לשלב ויטמין D עם סידן, הרכב שמאפשר לגוף לספוג בצורה טובה יותר את הסידן, ניתן לשלב דגים עם ירקות. דגים שומניים, כמו סלמון ומקרל, מספקים ויטמין D, ועלים ירוקים כמו עלי חרדל או קייל, מהווים מקור מצוין לסידן. שילוב בין השניים יעזור לגוף לספוג בצורה טובה את הסידן שבירקות.
לימון ותה ירוק
תה ירוק מכיל באופן טבעי פיטו-נוטריינטים מסוג קטצ'ינים, שהם נוגדי חמצון שמסייעים לתאים ולרקמות בגוף להילחם בנזקים של תהליכי חמצון. כשאתם מוסיפים לימון לתה הירוק, הוויטמין C שמצוי בלימון, מסייע לגוף לספוג את הרכיבים המועילים האלה. אם אתם לא אוהבים לימון בתה, ניתן לאכול פרי עשיר בוויטמין C, כמו למשל קערת תותים או פלחי תפוז, לצד כוס התה.
מבחר מזונות צמחיים משולבים
מזונות צמחיים כמו פירות, ירקות וקטניות, הם מקור מצוין לנוגדי חמצון. היעילות של נוגדי החמצון גוברת אפילו עוד יותר כשאוכלים מספר מזונות יחד ולא רק כל מזון בנפרד. סלט פירות המורכב מתפוזים, תפוחים, ענבים ואוכמניות, למשל, מכיל כמות גבוהה יותר של נוגדי חמצון מאשר הכמות הזהה של כל אחד מהם בנפרד. השילוב המוצלח ביותר הוא של קטניות עם פירות, ואחריו צועד שילוב של ירקות עם פירות.

הכותבת היא ראש מחלקת הדרכה לתזונה של הרבלייף
תאריך:  02/03/2017   |   עודכן:  02/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שילוב מזונות מעלה ערך תזונתי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תודה רבה
אהרון שחר  |  4/03/17 19:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
המחזה "מלחמה" מאת לארס נורן, מחשובי המחזאים השבדים בימינו, עולה בבית צבי בביצוע מרגש בבימויו של אלון טיראן. על המחזה כתבתי כבר הלל כשעלה ב 2014 בסטודיו יורם לוינשטיין, אז - עם תום גרציאני (תאג"ד) בתפקיד האב
אלי אלון
בשבוע שעבר הלך לעולמו אילן זייגר-זוהר אחד מגדולי שחקני העבר של הפועל תל אביב בכדורסל ושחקן נבחרת ישראל - סיפור חייו
הראלה ישי
אסור לנו להפקיר את המערכה לאפרוריות, לשקט המתוח, לאי התעניינות, לקרירות האיומה
עליס בליטנטל
מחזהו של שייקספיר "חלום ליל קיץ" עולה בתיאטרון החאן הירושלמי בגירסה צעירה, עוקצנית ושובבה. שיר גולדברג בבימויה הצליחה להצחיק ללא הרף הודות ללהקת השחקנים המשובחת שנענתה לכל גחמותיה, כולל זחילה על גחונם
אלי אלון
לפני למעלה משנה נערך בבית הקונסרבטוריון העירוני בעפולה במעמד ראש העיר, טקס קריאת אולם קונצרטים (אודיטוריום) על שם המוזיקאי והמלחין, לוי שער ובו הוסר הלוט משלט ההנצחה. לפני מספר שבועות הוסר השלט. מדוע ולמה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il