X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בעקבות עתירת התנועה למדינה יהודית לאסור משחקים בניגוד לחוק, מוציא נתניהו את עצמו מוועדת ההיתרים למרות שאין לו ניגוד עניינים הוועדה תתכנס לראשונה אחרי 57 שנים
▪  ▪  ▪
הנגבי ונתניהו. כשר אבל מסריח [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
מנדלבליט: לא אמנע משחקי כדורגל בשבת
איתמר לוין
מבקש מבג"ץ לדחות את העתירה בעניין קיום המשחקים, באומרו שאין מקום לסטות ממדיניות בת עשרות שנים * נתניהו הורה לכנס את ועדת השרים שתעניק לענף הכדורגל היתר כללי לפעול בשבת
לרשימה המלאה

איתמר לוין
בג"ץ: לנמק מדוע משחקים כדורגל בשבת

עידן יוסף
כץ יתקשה לתת היתר לכדורגל בשבת

הנגבי מונה לגשר בנושא הכותל
עידן יוסף
מחלוקת בליכוד: גליק וברקו בעד כותל רפורמי, אמסלם וחזן נגד * נתניהו: אם בג"ץ יכריע בסוגיה - שני הצדדים יפסידו * שרנסקי: מתווה הכותל וסוגיות דומות הגיעו לנקודה רגישה
לרשימה המלאה

נתניהו בועט את הכדור
ההצעה להחלטה שמבקש ראש הממשלה להעביר תמוהה. העברת סמכויות בין שרים נעשית לרוב כאשר שר אחד נגוע בניגוד עניינים כזה או אחר. כך למשל היה בעניין סמכות שר הפנים בעניין פתיחת המרכולים התל אביביים בשבת שהועברה מהשר לשעבר סילבן שלום בשל קשרים שהיו לו עם אחד מבתי העסק למליאת הממשלה, והוחזרה למחליפו אריה דרעי. לנתניהו אין ניגוד עניינים לגבי כדורגל. הוא אומנם קרע לפני 5 שנים גיד ברגלו השמאלית בעת משחק כדורגל, אך הקשר שלו לתחום קלוש - הרבה יותר מאשר מחליפו צחי הנגבי.
לא לחינם קבע החוק כי בראש ועדת השרים לעניין היתרי העבודה בשבת צריך לעמוד ראש ממשלה. ראש הממשלה אינו ככל שר אחר, ומשמעות ההחלטה להעביר את הסמכות ממנו משמעה שנמוך של ההחלטה. המחוקק הבין כבר אז כי לנושא זה השפעה אדירה על אופיה של המדינה וצביונה, ולשם כך דרוש מנהיג. ההצעה להחלטה שמוגשת לממשלה מריחה רע, רע מאוד, ומעידה על היעדר מנהיגות. ראש הממשלה בנימין נתניהו בורח ממנהיגות ומעדיף לבעוט את הכדור למגרשם של אחרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנער מסמכותו לתת היתרים לעבודה בשבת, ומעדיף להעביר אותה לשר אחר. ביום הראשון הקרוב (5.2.17) יבקש ראש הממשלה להעביר את סמכותו בנושא לידיו של השר צחי הנגבי, שיהיה אחד משלושת השרים המרכיבים את הוועדה, וזאת עד לסיום כהונת הממשלה הנוכחית.
ועדה סטטוטורית זו, המוקמת מכוח חוק שעות עבודה ומנוחה, מתכנסת לראשונה אחרי 57 שנים בהן לא התכנסה. החוק קובע כי כדי לתת היתר ענפי לעבודה ביום המנוחה (בלשון החוק - היתר כללי) נדרשת ועדה המורכבת משלושה - ראש הממשלה, שר העבודה והשר לשירותי דת. הוועדה תכונס באופן מיוחד כדי לדון האם לתת היתר כללי לענף הכדורגל, בעקבות עתירה לבג"ץ שהגישה התנועה למדינה יהודית נגד קיומם הלא-חוקי של משחקי הכדורגל בשבת. בג"ץ טרם הכריע בנושא. כאמור, הפעם האחרונה בה כונסה הוועדה הייתה בשנת 1960.
כיום ישנו מספר מצומצם מאוד של היתרים ענפיים בשבת, שהמשותף להם הוא הצלת נפשות של בני אדם/בעלי חיים, ענפים שאי הפעלתם תביא לקריסתם או ענפי פנאי שכוח האדם שלהם נשען על כוח אדם מתחלף דוגמת בתי קפה:
שמירה, טיפול בבעלי חיים ולולנות, הספקת מים, בתי אירוח, שמשים בבתי הכנסת, שמשים וסדרנים במקומות ציבוריים, מצילים וסדרנים על שפת הים, מצילים בבריכות שחייה, כבאות, קידוח, ייצור קרח והספקתו, עבודות ביוב, מפעלים רפואיים ומוסדות לטיפול בזקנים או בילדים ורופאים בתורנות.
בשנים האחרונות לא היה הרכב לוועדה. למעשה היא לא הייתה קיימת, בשל הרכב חסר. הממשלה ה-30 פירקה את משרד הדתות והעבירה חלק מסמכויותיו למשרד התיירות. לכן בשנת 2004 הועברו סמכויותיו של השר לשירותי דת בנושא לשר גדעון עזרא. אולם מאז פטירתו של עזרא בשנת 2012 לא הועברה הסמכות לאיש.
סמכות השר לשירותי דת לעיין חוק זה לא עברה אוטומטית לשר לשירותי דת הנוכחי, ח"כ דוד אזולאי, והיא "מרחפת" כעת באוויר מבלי שניתן יהיה לדעת כעת האם תעבור לשר אזולאי. לא ידוע מדוע נמנע נתניהו לכלול בהצעה להחלטה העברת הסמכות החוקית לשר אזולאי כחבר השלישי בוועדה.
חוות דעת משפטית שחיברה עו"ד אורלי פישמן-אורן, סגנית בכירה ליועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה, קובעת כי בעוד שאת הסמכות למתן היתרים כלליים לפי החוק לא ניתן להעביר משר העבודה לשר אחר, הרי שאת סמכויותיהם של ראש הממשלה ושל השר לשירותי הדת ניתן להעביר לאחר. עם זאת, מודה סגנית היועמ"ש כי למרות שהעברת סמכויות ראש הממשלה לעניין זה היא חוקית - יש בה בעייתיות בשל החשיבות אותה מייחס החוק לוועדה זו עד כדי העמדת ראש הממשלה בראשה.
בחוות הדעת המשפטית הועלתה אף אפשרות כי הוועדה תכונס בהרכב חסר של שני חברים בלבד: "בנסיבות המתוארות, והואיל וטרם הוחלט אם להעביר את סמכות שר הדתות לפי סעיף 12 לחוק שעות עבודה ומנוחה לשר כלשהו או לכנס את ועדת השרים בהרכב חסר, הרי שסוגיית כינוסה בהרכב זה חורגת ממסגרת חוות דעת זו, ותיעשה בכפוף לחוות דעת מטעם היועץ המשפטי לממשלה".
בהצעה להחלטה המוגשת לממשלה לא ניתן נימוק להעברת הסמכות מידיו של ראש הממשלה לשר הנגבי. לא ידוע על ניגוד עניינים כלשהו של נתניהו כגון חברות במועדות כדורגל כלשהו. ההערכה היא כי הוא מנסה להרחיק מעצמו את תפוח האדמה הלוהט, בשל הנפיצות הפוליטית של העניין. זהו התפקיד הנפיץ השלישי אותו מבקש נתניהו להעביר מעצמו להנגבי. קדם לכך מינויו כממלא-מקום שר התקשורת וכאחראי לניהול הגישור במתווה הכותל המערבי הרפורמי.
עמדתו של השר הנגבי בנושא נוטה לתמוך במתן היתר, שכן מדובר באוהד מושבע של קבוצת מכבי תל אביב בכדורגל. הוא מחזיק במינוי למשחקי הבית של הקבוצה ומלווה אותה שנים רבות. שר העבודה חיים כץ כבר הודיע על תמיכתו במתן היתר לענף הכדורגל בשבת. זהותו של השר השלישי טרם נקבעה ולכן לא ניתן לדעת מראש מה תהיה עמדתו.

תאריך:  02/03/2017   |   עודכן:  03/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו מעביר לשר הנגבי את סמכותו להתיר כדורגל בשבת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ידיעה ראשית ?
ארי כספי  |  3/03/17 09:31
 
- מה שחשוב לציבור זו הקמת מדינת
זה החשוב.  |  3/03/17 10:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
איציק וולף
על-פי הצעת ההחלטה שתעלה לדיון בממשלה בישיבתה הקרובה יוכל ראש רשות האוכלוסין וההגירה להחליט על העברת מכסות של עד 600 עובדים פלשתינים מענפים שבהם לא מומשו מכסות ההיתרים להעסקת עובדים פלשתינים לענפים אחרים
עידן יוסף
הצעה להחלטה של השרים ארדן ושקד בנוגע למדיניות האכיפה כנגד שימוש בקנביס תעלה לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב    ארדן: "עוברים לשלב הביצוע של מדיניות אי-הפללה באחריות"    שקד: "אלפי אנשים נורמטיביים יפסיקו להיחשב לפושעים"
איתמר לוין
המדינה הודיעה לבג"ץ על המינוי הצפוי למשך שלושה חודשים, לאחר שנתניהו התפטר מתפקידו כשר התקשורת    טוענת שאין מניעה שנתניהו ימשיך לכהן כשר החוץ
עידן יוסף
השר יריב לוין פוצץ את הדיון בוועדת השרים לחקיקה לאחר ששרת המשפטים סירבה לדון היום בהצעת חוק של אראל מרגלית אותה דוחף יו"ר הקואליציה בניגוד לעמדת שר החינוך
אלעזר לוין
רעיון חדש: הנזקקים ירכשו דירה, יקבלו משכנתא, ויפרעו אותה מתוך המענק לשכר דירה שהם מקבלים כיום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il