X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פסל אחוות אחים של יוסל ברגנר בחיפה [צילום: אלי אלון]
נא להכיר: פסל "אחוות אחים" בחיפה
בשכונת הדר הכרמל בחיפה, במרכזה של כיכר, מול היכל העירייה הוצב לפני כשלוש שנים ביולי 2014, פסל פרי יצירתו של האמן יוסל ברגנר שהלך לא מכבר לעולמו. רבים לא מכירים את הפסל, הנה לפניכם סיפורו

במרכזה של כיכר, בשכונת הדר הכרמל בחיפה בצומת הרחובות חסן שוקרי וברוולד בחיפה (מול היכל העירייה וגן הזיכרון) ניצב פסל בשם "אחוות אחים". פרי יצירתו ועיצובו של האמן יוסל ברגנר חתן פרס ישראל ומחשובי האמנים באמנות הישראלית.
הפסל, עשוי מברונזה, גובהו כ-2.5 מטר ומשקלו כ-300 קילו. הוא נוצר בהשראת ציוריו המוכרים של ברגנר ומעלה זיכרונות ישנים של משחקי ילדות ותקופה נשכחת של שמחה ותום ומתאר את תחושת האמון ההדדית בין איש לרעהו, את גודל התמיכה, הנתינה והעוצמה אשר אדם אחד מסוגל להעניק לאחר.
מול הפסל, הוצב שלט הסבר בשלוש שפות: עברית, ערבית ואנגלית. וזה לשון השלט: "הפסל "אחוות אחים" משקף את עצמת הנתינה בין אדם לרעהו ואת הגשמת החזון של העיר חיפה לאחדות ושלום בין המגזרים".
הפסל נחנך ביולי 2014 בטקס בו השתתפו ראש עיריית חיפה יונה יהב, יוצר הפסל האמן יוסל ברגנר רעייתו הציירת אודרי ברגנר ובתם הינדה ברגנר.
"הפסל מביע מסר שלום ואחווה המאפיין את חיפה"
ברגנר סיפר, כי החליט לתרום את הפסל לחיפה בשל מסר השלום והאחווה הגלום בפסל ומאפיין כל כך את העיר חיפה ותושביה. בטקס העניק ראש העירייה תעודת הוקרה לברגנר וצוין כי פסלו של יוסל ברגנר הוצב בכיכר "מתוך הערכה עצומה ליצירתו רבת השנים של האמן ולמען המשך הגשמת החזון של העיר חיפה ולאחדות ושלום בין כל המגזרים".
יוסל ברגנר, נולד בווינה אוסטריה בשנת 1920.הוא בנם של הזמרת פניה ברגנר והמשורר מלך ראוויטש (זכריה חנא ברגנר). כשהיה בן 17 היגרו הוריו לאוסטרליה, שם למד אמנות. בשנת 1950 עלה ארצה עם רעייתו הציירת אודרי ברגנר. תחילה התגורר בעיר צפת ומשנת 1957 הוא מתגורר ויוצר בתל אביב. במהלך הקריירה האמנותית הענפה שלו זכה ברגנר, במספר רב של פרסים ועיטורי כבוד והבולט שבהם הוא פרס ישראל לאמנות בשנת 1980. הוא הציג את ציוריו בתערוכות רבות בארץ ובחו"ל וכן עסק באיור ספרים ואף בעיצוב תפאורות להצגות תיאטרון. ברגנר נפטר בינואר 2017 בגיל 96 ונקבר בבית העלמין בקיבוץ עינת.
אגב לא להתבלבל, פסל אחר בשם זהה "אחוות אחים" של הפסל נתן רפופורט, ניצב בחזית בניין מרכז שירותי הדם של מגן דוד אדום בשטח בית החולים על שם שיבא בתל השומר.

תאריך:  09/03/2017   |   עודכן:  09/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נא להכיר: פסל "אחוות אחים" בחיפה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי בוסל
טוב שהתקשרתי לאחראית על הסיורים וביקשתי את סליחתה: ״הם נחתו באיחור וכרגע במונית בדרך לבורלי הילס,״ אמרתי, והיא בחיוך ענתה: ״ארי, תצטרפו ברגע שתגיעו!״ כך היא כללה גם אותי, ואני, אסיר תודה, עניתי ״בודאי!״ מה לא עושים עבור זוג צעיר בירח הדבש?
זכי הלר
לקראת חג הפורים, מפרסמים במד"א הנחיות לשמירה על בטיחות המתחפשים והחוגגים והמלצות כיצד לטפל במקרים של פציעות שונות
ד"ר יוסי קיטרו
האירידיולוגיה נותנת לנו להבין את הסטטוס הבריאותי של הגוף שלנו בהתחשב בתורשה, אורח-חיים, פקטורים נפשיים וגיל    במילים אחרות, האבחון האירידולוגי נותן לך את המושג מאין באת, ועד כמה אתה יכול לדרדר את המצב אם לא תעשה דבר
זהר לכטמן
אימהות יחידניות או אבות יחידניים, המוטרדים מהמסר האחיד במערכת החינוך, מוצאים עצמם מחפשים חלופות עם הגננות, שחלקן בונות יום משפחה הטרוגני ומושכל    הגיע הזמן שמשרד החינוך יתוודע לקיומן של משפחות מסוגים שונים
רותי אבירי
עייפות שרירים, כיווצי שרירים וכל תופעה הגורמת לכאבי שרירים, יכולים להימנע או לפחות להיות פחות מורגשים, אם נקפיד על הכנה תזונתית נכונה שתמנע מחסור באנרגיה, הקפדה על מצב נוזלים תקין וכמויות מינרלים נכונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il