X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עבאס הפך לשק החבטות הפוליטי של כל מתנגדיו והשחיקה במעמדו נמשכת. דחלאן מארגן ועידה לתומכיו באירופה בניסיון להשתלט בהדרגה על תנועת פתח
▪  ▪  ▪
דמירי. מסע מתוזמר [צילום: מן הטלוויזיה]

סימני הלחץ ניכרו השבוע היטב אצל יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס. אויביו הפוליטיים באופוזיציה הפלשתינית היכו בו ללא רחם וגם יריבו המר מחמד דחלאן, מתוך תנועת פתח התעורר לחיים, אחרי שעבאס היה בטוח כי הצליח להחלישו, והנחית עליו סטירת לחי פוליטית כואבת באמצעות מצרים אשר גירשה את בכיר פתח ג'בריל רג'וב משטחה.
יו"ר הרש"פ כינס ב-7 במרס באופן מפתיע את ראשי מנגנוני הביטחון הפלשתיני בגדה, והורה להם לפזר בכוח כל הפגנה בערים הפלשתיניות נגד התיאום הביטחוני עם ישראל. נושא התיאום הביטחוני עם ישראל הוא "הבטן הרכה" של עבאס, שכל אויביו מנצלים באופן קבוע כדי לנגח אותו בנושא ולהציגו כמשתף פעולה עם ישראל.
השבוע נהרג בעימות עם צה"ל ברמאללה המבוקש הפלשתיני באסל אלאערג'. בעקבות התקרית יצאו מאות מפגינים לרחובות רמאללה, כדי למחות על המשך התיאום הביטחוני עם ישראל. תנועת חמאס ניצלה את התקרית לקמפיין הסתה אינטנסיבי נגד יו"ר הרש"פ באמצעי התקשורת שלה וברשתות החברתיות. עבאס נכנס ללחץ והורה לאנשיו לדכא בכוח כל גילויי מחאה בשטחים נגדו.
עבאס במלכוד, הוא מזגזג באופן קבוע בכל הקשור לתיאום הביטחוני עם ישראל על-פי הסכמי אוסלו אך לא מעז לבטלו. בעבר הוא התבטא כי התיאום הביטחוני הוא "קדוש", אך מאידך-גיסא, לפני כשנה וחצי הוא העביר החלטה במועצה המרכזית של אש"פ ובוועד הפועל כי יש לבטלו. בפועל, עבאס יודע כי המשך התיאום הביטחוני שלו עם ישראל הוא החמצן שלו להמשיך ולהישאר בשלטון ולזכות גם בתמיכת המממשל האמריקני ובסיוע הכספי הדרוש לקיומה של הרש"פ. בלי תמיכתה של ישראל, הצבאית והכספית, הרש"פ תקרוס. עשרות אלפי פקידים יפוטרו ממנה. ייפסק תשלום המשכורות ועבאס יילך הביתה בבושת פנים.
ראש ה-CIA החדש, מייק פומפיאו, הבהיר באחרונה בפגישותיו עם עבאס כי הממשל החדש מצפה ממנו להמשיך בתיאום הביטחוני עם ישראל. עבאס, המייחל להכרה של ממשל טראמפ ברש"פ ובדרישותיה המדיניות, מתנהג בזהירות כדי שלא לתת שום תירוץ לממשל טראמפ לנקוט בסנקציות נגד הרש"פ.
המודיעין הכללי הפלשתיני בראשותו של הגנרל מאג'ד פרג' עובד מסביב לשעון ובתיאום הדוק עם השב"כ הישראלי נגד כל ניצוץ של טרור נגד ישראל מתחומי הרש"פ, כדי למנוע טענות ישראליות כי הרש"פ איננה נלחמת בטרור.
תיאוריית הקונספירציה
השבוע התייצב הגנרל עדנאן דמירי, הדובר של מערכת הביטחון הפלשתינית ונאמנו של עבאס, בפני התקשורת הפלשתינית וטען כי יש מסע מתוזמר נגד יו"ר הרש"פ עבאס, כדי "לפגוע בלגיטימיות שלו כמנהיג העם הפלשתיני". דמירי התייחס לתופעת ריבוי הוועידות בתקופה האחרונה באירן, בטורקיה ובמצרים נגד הרש"פ והעומד בראשה. מדובר בוועידה ה-6 לתמיכה באינתיפאדה שהתקיימה בטהרן, בוועידה שהתקיימה באיסטנבול בעניין הפליטים הפלשתינים, שמאחוריה עמדה תנועת חמאס, ובחמש הועידות שעד כה כינס מחמד דחלאן במצרים בהסכמת השלטונות.
בועידות האלה האשימו בכירים באופוזיציה הפלשתינית את עבאס בהגנה על "הכיבוש" הישראלי באמצעות התיאום הביטחוני עם ישראל, בניטרול אש"פ והמועצה הלאומית הפלשתינית, בויתור על "זכות השיבה" של הפליטים הפלשתינים ועוד כהנה וכהנה האשמות.
הכינוסים נגד עבאס ומדיניותו נמשכים. דחלאן, המכיר היטב את נקודות התורפה של יו"ר הרש"פ, מארגן בסוף השבוע ועידה נוספת של תומכיו הפעם בפריז. לאחר חמש ועידות שארגן דחלאן לתומכיו במצרים הוא החליט לכנס את כל תומכיו במערב אירופה ולבחור "הנהגה חדשה" של פתח באירופה. בהמשך צפויה ועידה נוספת של דחלאן ברצועת עזה של המגזר הנשי לתמיכה בפעולות רעייתו, ד"ר ג'לילה דחלאן, העומדת בראש מוסד הצדקה "פתא".
האסטרטגיה של דחלאן היא לשחוק את מעמדו של עבאס בשיטתיות ולמצב את עצמו ואלפי תומכיו כתנועת פתח האמיתית הממשיכה את מורשתו של יאסר ערפאת. הוא מצליח לעשות זאת במחנות הפליטים בלבנון, ברצועת עזה, במחנות הפליטים בגדה ועכשיו גם באירופה. הפעילות ההסברתית שלו נגד עבאס ומדיניותו, כולל בנושא התיאום הביטחוני עם ישראל, מלווה בהזרמת כספים מאסיבית לתומכיו בלבנון, ברצועת עזה ובמחנות הפליטים בגדה, דבר שמעודד תומכים חדשים להצטרף לשורותיו.
ביטוי ללחץ של עבאס נתן סולימאן אלהרפי, השגריר הפלשתיני בפריז, שאמר ב-8 במרס כי מטרת הכינוס של דחלאן היא להרוס את ההישגים הדיפלומטיים של עבאס.
לאן פני הדברים?
עבאס מודאג מההתפתחויות האחרונות ומהמתקפות עליו באמצעי התקשורת, הפוגעות בלגיטימיות שלו ושוחקות עוד יותר את מעמדו ברחוב הפלשתיני. הביקורת עליו איננה רק בתחום המדיני-ביטחוני. בכיר חמאס ד"ר מחמוד א-זהאר האשים במסיבת עיתונאים שכינס ב-8 במרס את עבאס בהברחת סכום של 4 מיליון דולר וסמים דרך מעבר הגבול ברפיח, "הייתי עד לכך", טען א-זהאר.
עבאס יורה לכל הכיוונים בניסיון לעצור את הסחף נגדו. הוא הורה לפטר 126 פעילים של פתח במחנות הפליטים בלבנון התומכים במוחמד דחלאן ולהפסיק את תשלום משכורותיהם של 40 פעילים של ארגון הג'יהאד האיסלאמי העובדים במנגנון הממשלתי ברצועת עזה בגלל שראשי הארגון תקפו אותו על התיאום הביטחוני עם ישראל. הצעדים האלה מתפרשים ברחוב הפלשתיני כחולשה וכתגובה של חוסר אונים. המשבר עם מצרים שיזם דחלאן לא הוסיף כבוד לעבאס וערער את מעמדו. כרגע התקווה שלו היא לשקם את מעמדו באמצעות כינוס ועידת הפסגה הערבית בסוף החודש בירדן, שאמורה להעלות לראש סדר היום הערבי את הבעיה הפלשתינית ונושא ירושלים. אולי משם תבוא הישועה עבורו.

תאריך:  09/03/2017   |   עודכן:  09/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
בשכונת הדר הכרמל בחיפה, במרכזה של כיכר, מול היכל העירייה הוצב לפני כשלוש שנים ביולי 2014, פסל פרי יצירתו של האמן יוסל ברגנר שהלך לא מכבר לעולמו. רבים לא מכירים את הפסל, הנה לפניכם סיפורו
ארי בוסל
טוב שהתקשרתי לאחראית על הסיורים וביקשתי את סליחתה: ״הם נחתו באיחור וכרגע במונית בדרך לבורלי הילס,״ אמרתי, והיא בחיוך ענתה: ״ארי, תצטרפו ברגע שתגיעו!״ כך היא כללה גם אותי, ואני, אסיר תודה, עניתי ״בודאי!״ מה לא עושים עבור זוג צעיר בירח הדבש?
זכי הלר
לקראת חג הפורים, מפרסמים במד"א הנחיות לשמירה על בטיחות המתחפשים והחוגגים והמלצות כיצד לטפל במקרים של פציעות שונות
ד"ר יוסי קיטרו
האירידיולוגיה נותנת לנו להבין את הסטטוס הבריאותי של הגוף שלנו בהתחשב בתורשה, אורח-חיים, פקטורים נפשיים וגיל    במילים אחרות, האבחון האירידולוגי נותן לך את המושג מאין באת, ועד כמה אתה יכול לדרדר את המצב אם לא תעשה דבר
זהר לכטמן
אימהות יחידניות או אבות יחידניים, המוטרדים מהמסר האחיד במערכת החינוך, מוצאים עצמם מחפשים חלופות עם הגננות, שחלקן בונות יום משפחה הטרוגני ומושכל    הגיע הזמן שמשרד החינוך יתוודע לקיומן של משפחות מסוגים שונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il