X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: רדי רובינשטיין]
אסון בקיבוץ
ההצגה העולה בתיאטרון בית ליסין היא מרגשת, נוגעת ללב ומלוהקת בידי צוות שחקנים מוכשרים ומשובחים. המחזה מבוסס על הסיפור "הקיבוץ" שהתפרסם בקובץ "מקום טוב ללילה"

"קוראים לו מלך" הוא מחזה חדש מאת המחזאית והסופרת סביון ליברכט היוצאת חשבון עם חברי קיבוץ וחושפת התנהלות חסרת לב שסופה באסון. ההצגה העולה בתיאטרון בית ליסין היא מרגשת, נוגעת ללב ומלוהקת בידי צוות שחקנים מוכשרים ומשובחים.
המחזה מבוסס על הסיפור "הקיבוץ" שהתפרסם בקובץ "מקום טוב ללילה" .
הבמאי אלון אופיר הצליח ללהטט עם להקת השחקנים והאיר פכים ותמונות מחיי הקיבוץ ואשר מבליטים נושאים שאינם שכיחים, אך מהווים צל כבד על התנהלות והווי חיים חריג וחסר רגישות.
העלילה עוסקת בקצין בצהל ששמו הוא מלך. השם יוצא הדופן ניתן לו עם לידתו בנסיבות שמתבהרות בהמשך ההצגה. מסתבר כי מדובר בילד שאומץ בידי זוג חברי קיבוץ בהיותו תינוק ולאחר אסון מזעזע. הוא עתה כבן 20 והוא תובע במפגיע מהוריו לדעת את עלילות חייו והאמת מאחורי סיפור חייהם של הוריו ובמיוחד אביו.
בהבזקים לאחור צפים על הבמה האירועים וההתרחשויות לפני כעשרים שנה. מסתבר כי אביו היה רווק בן 40 הנקלע לקיבוץ באקראי, לאחר שנשלח בעצם לקיבוץ אחר. האיש דוד פולונסקי הוא בעל פיגור שכלי קל, ילדותי מאוד שנופל ברשתם של מספר חברים בקיבוץ הלועגים לו ומבצעים בו מעשי קונדס, תוך כדי רתימתו לעבודות בקיבוץ. הוא מוסר את דירתו לקיבוץ והופך לחבר. שלושה מהחברים אמורים לסייע בקליטתו אך נסחפים למעשי קונדס שמתפתחים לשרשרת אירועים טראגית. בין לבין הם משדכים לו צעירה בעלת פיגור סביבתי והם מביאים ילד לעולם. העלילה מתפתחת לכיון שונה מהמצופה עד לסיום הרע והנמהר. הצעיר כיום טייס בצהל מבקש לגלות את סוד האירוע הטראגי ולבוא חשבון עם האשמים.
רועי וינברג מגלם ברגישות ומשחק מוצלח את דמותו של הקצין היוצא בעקבות העבר. רועי הוא שחקן מוכשר ובעל פוטנציאל משובח.
נתי קלוגר כדבורה, אחות הקיבוץ ואמו המאמצת, מפגינה משחק מרגש, מקצועי ומעולה. דני גבע מגלם את אהרון האב המאמץ ומשחקו נוטף כישרון ויכולת מקצועית משובחת.
איתי פולישוק כגזבר הקיבוץ מנחם משחק באורח מוצלח מאוד .
יוסי צברי כזיתוני חבר הקיבוץ מפליא בגילום הדמות, בנעוריה וכיום ומשחקו משובח מאוד.
יעל בוטון נהדרת בגילום רחל, האישה שנישאת לדוד ואמו של מלך. יעל מצליחה לעורר אמפתיה ומשחקה הוא מאוד מרגש. אבי גרייניק נושא על כתפיו את התפקיד של דוד פולונסקי, דמות ילדותית של גבר בעל פיגור שכלי שבעצם הוא דמות אוהבת ונאהבת, נוטפת חוש צדק ואמת ויודע לעמוד על שלו. אבי הוא שחקן מצוין שראוי למחיאות כפיים.
אורנה סמורגונסקי עצבה את התפאורה המקסימה והתלבושות הנאותות.
ראובן וולנר אחראי לתאורה הטובה. אביב קורן אחראי להפקה המוזיקלית. אלון אופיר ביים ביד רגישה את הסיפור הטראגי ואחראי גם למוזיקה.
זו הצגה סולידית וקטנה, אולם העלילה היא בבואת חיים המגלה טפח מהווי שייתכן שהיה באותם ימים בקיבוץ הדימיוני. מוסר ההשכל נשאר והיה ראוי לבחינה והפקת לקחים בכל מסגרת חיים.

[צילום: רדי רובינשטיין]
הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  12/03/2017   |   עודכן:  12/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
תראו כמה פעולות פסולות יכול עורך דין לדחוף לתוך תביעה קטנה אחת: שיהוי קיצוני, שינוי גרסאות, משחק עם הראיות - וזה לא כל מה שהיה לשופט פליקס גורודצקי להגיד על עו"ד נפתלי אור-נר
עידן יוסף
הרב צבי טאו מזהיר כי אם שגעון ההומוסקסואליות ועירוב המינים בצבא כלשונו יהפכו לנורמה חברתית צפוי העם לגלות נוספת. אומר כי מדובר בפקודה בלתי חוקית בעליל שמבקשת לטשטש את ההבדלים בין אדם לבהמה ויש לסרב לה ולהתמרד נגדה
עליס בליטנטל
תיאטרון בית לסין מעלה את המחזה של סביון ליברכט "קוראים לו מלך" הנוגע בעצב הרגיש של אמת וכזב בחיי הקיבוץ. עיקרו של המחזה - חיפוש קצין וטייס בצה"ל, את תעלומת עברו שהוסתר ממנו
רבקה שפק ליסק
זוכרות טוענות שאם המיפקדים העות'מאנים השתמשו רק בהגדרת המוצא הדתי, הרי המוסלמים והנוצרים, אותם הן מכנות "פלשתינים" השתייכו כבר בתקופה העות'מאנית לעם הפלשתיני על-פי זכות ההגדרה העצמית. זוכרות רק שוכחות שהמושג "זכות הגדרה עצמית" כלל לא היה קיים בשלהי התקופה העות'מאנית. הן מתעלמות מכך שהמוסלמים והנוצרים בשלהי התקופה העו'מאנית לא היו מאורגנים על בסיס אתני- לאומי אלא דתי וכלל לא הגדירו את עצמם כעם
יואב יצחק
נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב השופט איתן אורנשטיין אמור להכריע למי למסור את השליטה בעיתון גלובס: לידיה של אלונה בר-און ומשפחתה; או לידיו של איל ההון דוד דוידוביץ', שמקורותיו הכספיים עלומים, ומעמדו כ'איש קש' מתחוור מפעולותיו    הכרעת אורנשטיין תקבע: האם לפוטין-אברמוביץ' תהא דריסת רגל בשוק העיתונות בישראל, באמצעות גלובס, כמשקל נגד למעמדו של יריבם, ליאוניד נבזלין, המחזיק 25% ממניות קבוצת הארץ–דה-מרקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il