X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הרכישה של מובילאיי על-ידי אינטל היא הרבה יותר מעוד אקזיט, אלא עסקה שתשפיע רבות על ענף ההיי-טק בישראל ועל עולם הרכב האוטונומי וגם: על שני צעדים טכנולוגיים ברוכים במערכת הבנקאית
▪  ▪  ▪
העסקה - מהלך שישפיע הרבה מעבר לאינטל ולמובילאיי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
המצאת הגלגל
אינטל מעוניינת להציב את עצמה בראש החברות שיובילו את העולם למהפכת התחבורה הגדולה ביותר שהעולם ידע מאז המצאת הגלגל. לכן, מדובר לא בעוד אקזיט, אלא במהלך שישפיע על הפעילות של מגזרים שלמים במשק.

נף ההיי-טק ממוצב כאחד הענפים שמובילים את הכלכלה הישראלית. כמעט רבע מהייצוא הישראלי מגיע מענפי הטכנולוגיה השונים באופן ישיר, ואם מוסיפים לזה את כל התעשיות והשירותים שמושפעים מהענף, הרי שחלקו של הענף גדול יותר. זו הסיבה שכאשר מתארים את הענף, הוא מוגדר כקטר שמוביל את המשק - ובצדק מסוים.
אולם, נדמה שאירועי השבוע האחרון, בעקבות עסקת מובילאיי (MobilEye), מובילים לכך שהקטר הישן והטוב יצטרך לפנות את מקומו למכונית האוטונומית.
מזה כמה שנים שהתחבורה החכמה מסומנת כאחד התחומים שיש בהם "חדשנות משבשת", שכן מכונית ללא נהג היא אומנם מהפכה חברתית-אנושית בפני עצמה, אבל היא לא פועלת בחלל ריק. ההדף שהיא תייצר ישפיע על תעשיות רבות בעולם ואולי על הכלכלות של המדינות שייצור מכוניות הוא אחד ממנועי הצמיחה שלהן. היזמים הישראלים, אלה שאחראיים למיצובה של ישראל כאומת הסטארט-אפ, זיהו גם את התחום הזה. על-פי פרסומים, יש בישראל כ-100 חברות סטארט-אפ שעוסקות בפתרונות תחבורה חכמה, כולל המכונית האוטונומית.
מובילאיי אינה חברת סטארט-אפ במובן הקלאסי. היא הוקמה לפני 17 שנים על-ידי שני יזמים ששמו להם למטרה לתרום במשהו לצמצום הנפגעים בתאונות הדרכים. המערכת שפיתחו משולבת במכוניות רבות בישראל. היא נתפסת כעוד גאדג'ט ולא רבים מפנימים את החדשנות שבטכנולוגיה שמצויה בה ושתורמת לנהיגה זהירה יותר.
אבל מה שעושה את הסיפור למעניין יותר הוא שהחברה נרכשה לא בגלל המוצר שהיא פיתחה, אלא עקב חזון אחר שהיא מפתחת - המכונית ללא נהג. הרכישה על-ידי אינטל (Intel) תהפוך אותה ואת ישראל למובילות עולמיות גם בתחום זה.
מהפכת הרכב האוטונומי נמצאת בימים אלה בשלבים שבין תכנון מתקדם לניסויים. הם עדיין לא פה באופן מלא משום שהניסויים עדיין לא נגמרו, כמו גם בגלל סיבות של רגולציה ומאחר שכדי שזה יקרה, צריכות לקרות מהפכות בשורה של תחומים - החל מתשתית וכלה במערכות שמנהלות את התנועה בכבישים, בכלי שליטה ובקרה ועוד.
המהפכה הזו פותחת פתח רחב ליצירת פתרונות לכל תעשיית ה-IT. מערכות הרכב האוטונומי דורשות פתרונות מתחומי ה-BI, השליטה והבקרה, האינטרנט של הדברים - וזו רק רשימה חלקית. חלקם כבר נמצאים, הם פרי ייצור ישראלי ומסופקים מזה זמן על-ידי חברות ה-IT המובילות.
עכשיו הצטרפה לחגיגה אינטל, שמעוניינת להציב את עצמה בראש החברות שיובילו את העולם לרכב האוטונומי - מהפכת התחבורה הגדולה ביותר שהוא ידע מאז המצאת הגלגל. לכן, מדובר לא בעוד אקזיט, אלא במהלך שיגיע רחוק וישפיע על הפעילות של מגזרים שלמים במשק - בהיי-טק ומחוצה לו.

החזון של כחלון למהפכה הדיגיטלית בבנקים
כל המערכת הבנקאית ישבה על הגדר בשנים האחרונות בציפייה לראות מה יעלה בגורל הפרויקט שבוצע בבנק יהב
▪  ▪  ▪

ביום שלישי נערך אירוע לציון העלייה לאוויר של פרויקט החלפת מערכת הליבה של בנק יהב, שהטמיע בהצלחה את הפתרון של TCS. אורח הכבוד באירוע היה שר האוצר, משה כחלון, שלצד הברכות שהרעיף על האורחים מהודו ועל הנהלת בנק יהב, חשף את החזון שלו ושל הממשלה, כיצד להניע את התחרות במערכת הבנקאית. כחלון אמר שהממשלה עומדת להקים לשכת שירות IT, שתשרת את הבנקים הקטנים והבינוניים.
התחרות בענף הבנקאות תקועה בין היתר מפני שהבנקים הקטנים והבינוניים עדיין לא החלו במהלך דומה לזה שעשה בנק יהב: הינתקות מבנק הפועלים (בהוראת הרגולטור) ויציאה לדרך טכנולוגית עצמאית.
כחלון שם את האצבע על הנקודה הכואבת במערכת הבנקאית: הבעיה אינה בעוד אפליקציה או שירות דיגיטלי שמפנקים בהם את הלקוח. החור השחור היה ונשאר מערכות הליבה של הבנקים. אלה הן פעמים רבות מערכות IT ישנות וכבדות, בהן המיינפריים המפורסם. איש לא יודע כרגע מתי ואיך הבנקים הגדולים יתגברו על המחסום הזה, שמונע מהם לממש את הפוטנציאל במעבר לדיגיטל: התייעלות. לכן, יש כאן חלון זמן שהבנקים הקטנים יותר יכולים לנצל אותו להינתקות ממערכות מרכזיות, שתקל עליהם את ההתחרות עם הבנקים הגדולים.
כל המערכת הבנקאית ישבה על הגדר בשנים האחרונות בציפייה לראות מה יעלה בגורל הפרויקט שבוצע בבנק יהב. היו לא מעט ספקנים שאמרו שזה לא יקרה. עכשיו, כאשר המערכת באוויר, העיניים נשואות לבנק איגוד, שעומד גם הוא בפני מהלך של הינתקות - במקרה שלו מבנק לאומי.
לפי מה שנראה כעת, המהלך של בנק איגוד לא יוכל להיות דומה לזה של בנק יהב, מסיבות שונות. אנשים שנחשפו למכרז של הפרויקט אומרים כי הפתרון היחיד שיכול לעבוד שם הוא לשכת השירות שעליה דיבר כחלון.
הרעיון של שר האוצר הוא להשתמש במערכת של חברה רב-לאומית עם ספק מקומי שייתן תמיכה ואינטגרציה. כחלון כמובן לא יכול היה להתחייב ש-TCS היא זו שתהיה השותפה של הממשלה, כי הרי מדובר בגוף ממשלתי שחייב מכרזים, אבל לא הסתיר את רצונו שזה מה שיקרה, ורק מפני שהיא כבר ביצעה בישראל פרויקט - שעובד.
מה יהיה בהמשך? מתי הלשכה תוקם? והאם בנק איגוד אומנם יקפוץ למים הקרים הללו? אלה שאלות פתוחות, אבל מה שברור שהתחרות בענף הבנקאות מתחילה לנוע בכיוון הנכון - בזכות הטכנולוגיה ושיתוף הפעולה יוצא הדופן עם החברים מהודו.

תאריך:  18/03/2017   |   עודכן:  18/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המכונית שמחליפה את הקטר של ההיי-טק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
אחרי שורת עסקות נדל"ן פרטיות, רשם איש העסקים הישראלי-צרפתי בבורסה את חברת ווי-בוקס    התוכניות: בנייני תמ"א 38, שכונת דירות בחדרה, מגדלי משרדים ומגורים    התוכנית: להכניס שותפים    "האווירה העסקית טובה, אך לא תהיה עלייה המונית מצרפת"
טובה ספרא
פני האיחוד הם פניה של אירופה, ומצבה הכלכלי. סימן שאלה לכדאיות הרכישה שאינטל עשתה השבוע. ימים של מניפולציות תקשורתית גם ברמה הבינאישית. אולי תנסו להשתמש ביכולת להתבונן לעומק כדי להבין את האירועים
יוני בן-מנחם
הנוסחה המתגבשת של ממשל טראמפ לחידוש המשא-ומתן היא הקפאה חלקית של הבנייה בהתנחלויות בלבד. ירדן מקדמת את רעיון "שתי המדינות" מחשש שהיא תהפוך למדינה הפלשתינית החלופית
אלי אלון
במאי 1965 התרסק מטוס חיל-האוויר מדגם פוגה מגיסטר בחצר בית בישוב סביון. טייס המטוס דוד ("דידי") רענן, בן קיבוץ עין חרוד איחוד נהרג. סיפור נפילת המטוס בסביון הוצנע משהו במשך שנים ורק מעטים יחסית יודעים על התרחשותו
עליס בליטנטל
מחזה האימים של מרטין מקדונה איש הכריות (2003) מקבל בתיאטרון חיפה בבימויו של ארז דריגס אופי מורכב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il