מספר לי אחד מחברי קיבוץ בית אלפא, על תולדותיו של המקום: "את המנחת הקימה חברת כימאוויר עוד בתחילת שנות ה-60. בשנות ה-60 היה למעשה המנחת שביל כורכר ולא יותר. בשנות ה-70 סללו את המנחת, שהפך להיות עמוס ביותר הודות לשדות הכותנה הגדולים שגידלו בעמק חרוד ורוססו מן השמים. עם המצאת טרקטור הריסוס של "דגניה" וצמצום משמעותי בגידול הכותנה בשל ירידת מחירי הכותנה בשוק העולמי, חזר המנחת לפעילות מצומצמת בלבד".
המנחת נסלל, ושודרג בשנות ה-80, נבנו בשדה מבנים ושער כניסה ושמו הוסב ב-1983ממנחת חפציבה ל"מנחת אליעז", על שמו של חבר קיבוץ בית אלפא סגן אלוף, אמנון אליעז, בנו של המשורר רפאל אליעז, שהיה מנכ"ל חברת כימאוויר ונהרג בשנת 1982 עת רכבו עלה על מוקש בלבנון.
רן שרייבמן, חבר קיבוץ בית אלפא, חקלאי ותיק, נזכר איך הטייס אברהם הכהן, גם הוא חבר קיבוץ בית אלפא, שהיה מראשוני הטייסים של חברת כימאוויר היה נוחת בשנות ה-60 עם מטוסו, על כביש באזור בית אלפא ניר דוד לאחר ריסוס השדות. לימים בשנת 1970 נהרג אברהם הכהן עת שימש כטייס ניסוי ראשי של התעשיה האוירית כאשר מטוס מדגם ה"ערבה". אותו הטיס התרסק במהלך טיסת ניסוי ליד הכפר סלפית שבשומרון.
מנחת "אליעז" כולל כיום כאמור מסלול באורך קילומטר אולי אף פחות וכן מספר מבנים ומתקנים: יש בו מבנה דו קומתי המשמש מעין מגדל פיקוח לקשר ובקרה עם הטייסים במטוסים וכן משמש המבנה גם לחדרי משרדים ושירותים להנהלה ולעובדים. מבנה נוסף במנחת משמש כמחסן לאחסון חומרי הדברה ולציוד טכני לתיקונים ואחזקה שוטפת של מטוסים. לידם הוקמו תחנת דלק קטנה (משאבות דלק) לתדלוק המטוסים.