X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חיילים בתחנה המרכזית בקרית שמונה [צילום ארכיון: נתי הרניק/לע"מ]
מיוחד ל-News1 / ביד חזקה
כך שברה הממשלה את שביתת אגד בשנות ה-80
תביעות פליליות נגד מנהלי אגד, השעיית המו"מ, חדר מצב סביב השעון, הקמת מרכזי הסעים, היתרים למסיעים פרטיים להסיע בשכר וצעדים תקיפים מצד הממשלה הם שהביאו את אגד לרדת על הברכיים ולהפסיק את השביתה
איומי אגד: המפעילים הונחו לתגבר ב-10%
עידן יוסף
ההסתדרות: הכוונה להשבית את אגד ביום שלישי - בעינה * אפשרות שחלק מהנסיעות יהיו בחינם * ארגוני הנוסעים לממשלה: אל תיכנעו לסחטנות, אגד וההסתדרות הסתאבו ויש להפקיע קווים
לרשימה המלאה

שביתה בקואופרטיב אגד אינה דבר חדש. שתי שביתות גדולות של אגד בשנות השמונים - 1983 ו-1987. אז, כזכור, היה אגד מונופול ושלט כמעט על כל התחבורה הציבורית בישראל.
ההיערכות של משרד התחבורה למתן מענה לשביתה הייתה כלקח מהשביתה שהייתה ב-1976. אז נבעה השביתה כתוצאה ממצבה הכספי הקשה של אגד והמשבר הארגוני בו, אך ב-83' היא נבעה מעשיית שרירים, מאבקי יוקרה וברצון להוכיח לממשלה שאגד פועלת בניגוד לדעתה.
משרד התחבורה הבין היטב שאין לממשלה כלים ליצירת מערכת הסעים חלופית באמצעות העיריות ומשרד התחבורה, ולו מצומצמת. המהלך רק נועד לצמצם את נזקי השביתה והפגיעה במשק, במה שהוגדר "עזרה ראשונה".

מלחמת עצבים
נלמדו לקחי השביתה הקודמת ב-73' [משה מילנר/לע"מ]

משרד התחבורה נערך לניהול "מלחמת עצבים" כלשונו, למתן תגובות בתוך זמן קצר, מתוך מטה ארצי בירושלים בו היו שותפים גם המשטרה והמסיעים הפרטיים, ויפעל 24 שעות ביממה.
הפעולות נגד אגד בוצעו בכמה מישורים. ראשית, במתן היתרים לכמה שיותר מסיעים כדי להקל על האזרחים:
  • ניתן היתר לכל המוניות להפעיל קווי שירות;
  • ניתן היתר לחברות האוטובוסים הפרטיות, לאוטובוסים של המועצות האזוריות ולתעשיה הצבאית להפעיל קווי שירות;
  • ניתן היתר כללי לכל בעלי הרכב הפרטי והרכב המסחרי המיועד להסעת נוסעים (טנדרים, טרנזיטים וכד') להסיע נוסעים בשכר. גם ארגונים לטיפול בקשישים קיבלו היתר לביצוע נסיעות עירוניות להסעת קשישים;
כדי למנוע התפרעות בשוק ולהפוך את העסק לבטוח, ננקטו הצעדים הבאים:
  • נעשו הסדרי הביטוח הדרושים;
  • נקבעו מחירים מירביים להסעות הנ"ל, שיהיו מצד אחד אטרקטיביים למסיעים ועגולים כדי שיהיו קלים לגבייה ומצד שני כאלה שימנעו עושק.
  • הייתה היערכות לפתיחת מרכזי הסעים בערים. עיריות התבקשו להעמיד לרשות המדינה מגרשים ולנתב אוטובוסים שברשותן לצורך הסעות עירוניות. משרד התחבורה אף שקל השתלטות על כל התחנות המרכזיות שהיו ברשות "מפעלי תחנות" ו"נצבא" לצורך השירות החלופי.
אגד לא יצא נקי מהעניין -
  • הוגשה תביעה פלילית נגד מנהלי אגד והופסק תהליך המשא-ומתן עד להפסקת השביתה. המנהלים הורשעו בבית משפט;
  • הובהר לאגד שיישא בכל נזקי השביתה;
  • הוגשו בקשות להוצאת צווי מניעה;
  • קיזוז החלק היחסי מהסובסידיה לאגד והעברתו למסיעים פרטיים;
  • החלו דיונים בדבר העברת קווים מאגד לחברות התחבורה הפרטיות;
  • נשק יום הדין, למקרה של החרפה בשביתה: פרסום מידע מביך על אגד - צינור המזומנים מאגד לחברות הבת, המיליונים שהרוויח אגד "נעלמו", עלותו האדירה של חבר אגד למשלם המיסים וחשיפת הסכמי שכר מנופחים.
בסופו של דבר, הפגיעה שגרמו השביתות של אגד למשק לא הייתה משמעותית. האוכלוסייה התאימה את עצמה, ברוב המקרים, למצב שנוצר. אמצעי התחבורה החלופיים לרוב הוכיחו את עצמם ונתנו מענה לצרכים תוך כדי תנועה. מזכירות אגד התפטרה והוכרז על עריכת בחירות להנהלת האגודה.

תאריך:  20/03/2017   |   עודכן:  20/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כך שברה הממשלה את שביתת אגד בשנות ה-80
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
שר התחבורה תוקף את הנהלת אגד על חוסר התייעלותה    אם לא יושג פתרון, כמיליון וחצי נוסעים צפויים להישאר ללא תחבורה ציבורית    אגד פנה לבית הדין להוצאת צו מניעה
עידן יוסף
עליית התעריפים משקפת את התייקרויות שחלו בסל התשומות בענף המוניות בחודשים האחרונים, ובעיקר במחירי הדלק שעלו בתקופה זאת בשיעור של 9.4%
יצחק דנון
מבקשת מבית המשפט לבטל את דרישת המועצה האיזורית דרום השרון לשלם 4.5 מיליון שקל תמורת שתי התחנות בראש העין
עידן יוסף
משרד התחבורה: היו תקלות נקודתיות שמיד תוקנו בשל סגירת תחנות הרכבת, אך הביקוש לשירות היה נמוך בשל מספר נוסעים מועט
יצחק דנון
הסכום הנתבע: 400 מיליון שקל    הטענה: חברת המוניות אינה מאפשרת ללקוחותיה לשלם בנסיעות בין-עירוניות לפי המחירון של משרד התחבורה
רשימות נוספות
נחשפה התוכנית התחבורתית לשטחי איו"ש   /  עידן יוסף
"רפורמת מוניות השירות אינה רפורמה"   /  עידן יוסף
מאבק על גלאי רעידות אדמה לרכבת  /  יצחק דנון
מה יש למהר  /  איתמר לוין
תשתית רעועה  /  איתמר לוין
(ת)חבורה ציבורית  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il