לפניכם סקירה על תאונות מטוסי ריסוס בארץ מאז הקמת המדינה. חשוב לציין ולהדגיש, כי המידע על תאונות המטוסים הוא על סמך עיון מעמיק בארכיונים ישנים ובארכיוני עיתונות ישנים ויתכן שיש אי-דיוקים בשמות הטייסים או בפרטי נסיבות תאונות המטוסים.
ב-13 במאי שנת 1958 טס הטייס שלמה ליפשיץ (ארז) במטוס מדגם "פייפר" של כימאוויר כדי לרסס שדה מילונים ליד מחנה ישראל. עדי ראיה סיפרו כי המטוס עשה סיבוב חד, פגע בחוטי טלפון, נפל לארץ, והחל לבעור. אלה שהיו קרובים למטוס חשו להגיש עזרה, אולם לא יכלו להציל את הטייס והוא נשרף למוות. בעקבות האסון הגישה התביעה הכללית של מדינת ישראל תביעה משפטית כנגד חברת כימאוויר וכמה מראשיה, בגין
רשלנות שגרמה למותו של הטייס שלמה ליפשיץ. המשפט נדון בבית משפט ברמלה, בפני השופט ציון אלוף וזה לאחר ששמע עדויות וחוות דעת של אנשי מקצוע זיכה לאחר משפט שנמשך כשנה, את "כימאוויר" ואת ראשיה מאשמת מותו של שלמה ליפשיץ . בהחלטתו כותב השופט בזו הלשון: "הטייסים שלנו הם אנשים צעירים בעלי אמביציות וביטחון עצמי רב, ומחוץ למקרים בודדים מאד, אין הם מודים באי יכולתם לבצע משימות המוטלות עליהם, תהיה הסכנה הכרוכה במילוי המשימה אשר תהיה".
ביולי 1959 התרחשה תאונת מטוס ריסוס נוספת וגם הפעם קטלנית. היה זה בבוקר יום חמישי 2 ביולי 1959 מטוס ריסוס של "כימאוויר" התרסק בעת שריסס בשדות הכותנה של הישוב גזית בגליל התחתון במהלך הריסוס צלל המטוס לקרקע ונחבט בעוצמה. חברי משק גזית שמעו נפץ עמום של החבטה ומיהרו למקום. הם מצאו את המטוס מרוסק ואת גופתו של הטייס, יאיר חסון שנלכד ומת בתוך תא הטייס. הערכה היא כי האסון אירע מקלקול פתאומי של המטוס ומהעובדה שהטייס טס בגובה נמוך מאד. חוקרי משטרת נפת יזרעאל יצאו למקום ופתחו בחקירה. גופתו של הטייס, הועברה לביה"ח בעפולה
מותו של אמנון כרובי בשדות עוזה - כעבור כשנה ביום רביעי 27 ביולי 1960 בשעות אחר-הצהריים, התרסק מטוס מדגם "פייפר" של "כימאוויר" בעת שעסק בריסוס חלקות שדה ליד מושב עוזה בדרום .טייס המטוס אמנון כרובי בן 28, טייס חיל-האוויר בעברו, לא הצליח להיחלץ מהמטוס ונספה למוות. שר התחבורה דאז, יצחק בן אהרון, מינה ועדת חקירה וזו קבעה במסקנותיה.
כי "כי קלות ראש מצד הטייס היא שגרמה לאסון" (
עיתון הצפה - 9.6.1961) הוועדה קוראת במסקנותיה לחברות הריסוס "להחדיר את ההכרה בקרב טייסים חקלאיים לציית בקפדנות למגבלות החלות על כושר הביצועים והתמרונים של המטוס".