X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: רדי רובישנטיין]
חיי הנישואים כגלגל
שני תיאטרונים: הקאמרי וגשר חברו להפקת המחזה על-פי סרטו הנודע של אינגמר ברגמן "תמונות מחיי נישואין". גאוניותו של ברגמן לקחת כמה דקות של חיים ולהעמיד סצינה שלמה מהן, מעניקה לו את היכולת לפרק את מהות המושג נישואים לגורמים ולעומק

כל סצינה בהצגה במהות הכה מורכבת, מזכירה לי את סרטו/יצירתו של הצלם הנודע דאגלאס גורדון, "פסיכו" שמתח את סרטו של היצ'קוק לכדי הקרנה רצופה של 24 שעות כמדומני, וגם אם צפית רק בחלק, כשהוצגה היצירה במלואה ב"M.o.M.A" בניו-יורק - הרי חזית ביצירה. חיי הנישואים של יוהן ומאריאן אינם דבש. העליות והמורדות בהם שנחשפות בהצגה במלוא האכספרסיה, מטלטלות את הצופים גם אם אין זו דרמה במובן המקובל, הסיפורי. ברגמן פורט לפרטים כל פרט טריוויאלי ומאשש בכך את הקשר למציאות. ובשל כך, כל אמירה או התרחשות זוכה להעצמה רבה יותר.
הטקסט בהצגה, שתורגם ע"י גלעד קמחי, שהוא גם הבימאי של ההצגה, יחד עם איתי טיראן, המגלם בה את יוהן - הטקסט הזה הוא מעדן, מלא חידוד, עוקץ והומור. הבימוי של קמחי מעלה אותו עוד ועוד לרמה הגבוה ביותר, לאחר כל הצלחותיו הקודמות. דומה שאין לו גבול להבנת הנושאים, לגיבוש הקאסט ובחירתו, ולעיצוב הצגה בצורה המושלמת ביותר.בין אם זהו קומדיה, טרגדיה או כל נושא אחר. בחירתו באיתי טיראן מהקאמרי (שעליו כל מילה מיותרת - השחקן מס' 1 בארץ) לתפקיד הגבר הקריר, העצור, שאינו חושף את רגשותיו לטוב או לרע, עד שחמתו עולה בו, ורק אז הוא חושף אותם, היא קולעת ונכונה. כך גם אפרת בן צור, שהוכיחה את יכולתה לגוון דמויות כמו בתו המפונקת של האציל ב"העלמה יוליה" בגשר, או "אשה הבורחת מבשורה" בהבימה - כאן היא תופסת את הקהל בגרונו עם כל הרגש והסערה שבה, בגילום האישה הנבגדת, המחוקה, שמוכנה לכל השפלה, ובלבד שבעלה לא יעזוב אותה - ועם כל אלה היא נוסקת עוד ועוד ביכולותיה הדרמטיות. מה גם שהשיר ברקע הפותח את ההצגה מושר בפיה - עוד כשרון שלה כזמרת.
גם אם קשה לצפות במידת חשיפה כה גדולה של זוג שלכאורה חי חיים אידיאלים, הודות לצביעות וחוסר הכנות ביניהם - הרי ההצגה מרטיטה עוד יותר מהסרט שצפינו בו לפני שנים רבות. אומנם ליב אולמן וארנלד יוזפסון שחקנים נפלאים, אך ההצגה הפעם זוכה לשידרוג בנוסף לקאסט המהמם והוא - עיצוב הבמה המפתיע בטכניקות החדשניות, שבעזרתן יוצר ערן עצמון המופלא קומפוזיציות שונות בכל סצינה על הבמה. מקטין ומגדיל את החלל, משנה מוריד ומוסיף, הכל בשניות, תוך שילוב התנועה של השחקנים בתוך היצירה עיצובית.המוזיקה של אמיר לקנר המחונן מעניקה אווירה נפלאה וקוסמת למתרחש, והתלבושות של אורנה סמורגונסקי גם כן. אפילו הניצבים המשמשים כטכנאי שינויי הבמה - עושים זאת בקפידה רבה ובעיצוב וויזואלי מרתק.
הצגה משובחת ביוזמתו של מנכ"ל הקאמרי הפורש נעם סמל שחובה לראות.

[צילום: רדי רובינשטיין]
תאריך:  18/04/2017   |   עודכן:  18/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הכנה טובה מאפשרת לשופטת רחלי טיקטין-עדולם להשתמש בקדם-המשפט כדי לתחם ולצמצם את המחלוקות. הליקוי העיקרי שלה: דיבור מפוזר ובלתי ממוקד, שמן הסתם מקשה גם על הצדדים
ראובן לייב
ביקור בבירת- פרו, המנציחה את תרבות בני האינקה, שהקיץ שולט בה בכל השנה, שאין בה חוקי-תנועה מחייבים, ושיש בה מתחם של קניות ובילוי, הממוקם כפלא ארכיטקטוני במרומיו של צוק הנשקף על האוקיינוס השקט
יואב יצחק
פרקליט המדינה סיפר בראיון לעיתון גלובס כי בתקופת התמחותו לעורך דין הוא ביקש לצאת לטיול פרטי וממושך בהודו    לשם-כך הוא נדרש להיתר מלשכת עורכי הדין שיאפשר "פיצול התמחות"    השופט (בדימ.) אהרן ברק, אצלו ביצע התמחות, "כתב מכתב ללשכה, שהוא חושב שאני אצא נשכר מביקור בהודו, ומהכרת שיטת המשפט ההודית - ואישרו לי את ההפסקה"    כך קיבל ניצן במרמה ובתחבולה היתר ל'פיצול התמחות'    מאז הפך לשקרן סדרתי
חניתה רוזן
נשביתי בקסם מילותיו ונפעמתי מיכולותיו המדהימות של יוסף לתאר מעשי אהבים רבים מדושנים בתשוקה, בכמיהה וברצייה (כלשון הסופר) מתמשכת, ועדיין לשמור על כבוד השפה ורומה
רבקה שפק ליסק
מקרטי קבע שאשה ערביה ילדה בממוצע 7 לידות בחייה    אבל, החוקרים בדעה שהגודל הממוצע של המשפחה היה בין 5 ל-7 נפשות, והרוב נטו ל-5
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il