X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
סדרה קומית בליל יום הזיכרון
ביזיון בחסות משרד התקשורת
קומדיות ליום הזיכרון
איזה ערוץ ישראלי מתעלם בשידוריו לחלוטין מיום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, ומדוע הוא מקבל גיבוי לכך ממועצת הכבלים והלווין
יפעת בן חי שגב. הכשר לביזיון [צילום: יח"צ]

הנגבי. ממלא פיו מים [צילום: פלאש 90]

במדינת ישראל קיימים ערוצים יעודיים שאת ההיתר לשדר קיבלו מהמדינה, בהם ערוץ המורשת (20), הערוץ הרוסי (9), ערוץ המוזיקה (24). אחד מהם הוא ערוץ הלא טי-וי לדוברי השפה הערבית.
מאז הוקם הערוץ, הוא פועל לנתק את אזרחי ישראל הערבים מן ההוויה הישראלית, והכל בגיבוי המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין בראשות יפעת בן חי שגב, וללא התערבות של שרי התקשורת השונים מטעם הליכוד המופקדים עליה, האחרון שבהם ממלא המקום הנוכחי השר צחי הנגבי. על-אף תלונות חוזרות ונשנות שקיבלה בעניין נוח כנראה לגברת בן חי שגב שערוץ של המדינה אימץ לעצמו את הנרטיב הפלשתיני.
זאת למרות שהחלטת הכנסת לכלול את הערוץ הערבי המקומי הישראלי ברשימת הערוצים הייעודיים של משרד התקשורת נבעה מהצורך החברתי בשילובם של ערביי ישראל בחברה הישראלית.
אלא שכוונות לחוד ומעשים לחוד. כך למשל, בזמן שכל הערוצים הישראלים שידרו השנה תוכניות מיוחדות המציינות את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל או החשיכו את המסך, בערוץ הערבי שידרו תוכניות קומיות דוגמת "סאיעין דאיעין" הסורית ו"מאמון ושות'". השנה, לראשונה, בניגוד לשנים עברו, הופיעה על המסך כתובית אינפורמטיבית בזמן הצפירה, בזו הלשון: "בשעה זו נשמעות צפירות לרגל יום הזיכרון השנתי לחללי הצבא הישראלי". בלי קול של צפירה, בלי סמל צה"ל, בלי נר זיכרון או כל סימן גראפי אחר שיעיד על אמפתיה. רק לצאת ידי חובה כי הכריחו אותם.
בשנים עברו היו שידורי הערוץ כרגיל בזמן הצפירות. רק בשנה שעברה הסכימו לשים כתובית בה נכתב "יום הזיכרון לשואה ולגבורה", ואילו ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל במקום צפירה שודרו תמונות נוף על-רקע מוזיקה ערבית רגועה.
לשם השוואה, תחנות הרדיו רשת ד' (קול ישראל בערבית) ורדיו א-שמס (הרשות השנייה) מכבדים את ימי הזיכרון הישראלים, משמיעים את הצפירה ומעלים את נושא הזיכרון בתוכניותיהן וכמובן לא מעלות בדעתן לשדר תוכניות בידוריות.
יו"ר מועצת הכבלים והלווין אינה מוכנה לאמץ את גישתם הנכונה והנבונה של יתר המאסדרים (רגולטורים) ולחייב את הלא טי-וי לכבד את הנופלים במערכות ישראל ואת הנספים בשואה, ומאפשרת להם עסקים כרגיל תוך יריקה בפרצופן של המשפחות השכולות. את מדיניותה מתרצת בן חי שגב בנימוק פורמלי ולאקוני לפיו "הערוץ מחויב לשדר בימי זיכרון ואבל במתכונת ההולמת את אופי היום כמפורט ברשיונו, אך אינו מחויב לשדר את הצפירה". במשרד התקשורת סירבו להתייחס.
החברה הערבית מהווה 19% מאוכלוסיית ישראל וכוללת בתוכה גם בני משפחות שכולות דרוזיות, נוצריות צ'רקסיות ולעיתים גם מוסלמיות, הרואות עצמן ערבות ושותפות גורל עם כלל החברה בישראל. במקום לחברן לחברה על-ידי מציאת הערכים המשותפים ובגובה העיניים, בוחרת מועצת הכבלים והלווין לחטוא לייעודה ולהגדיל את השסע והפילוג בחברה.
מאחר שאין מדובר בימי מועד יהודיים, דוגמת פסח או סוכות, אלא במועדים אזרחיים הרי שעל כל ערוץ שקיבל את רשיונו מהמדינה להתייחס לכך. על כל כלי התקשורת בישראל לתת ביטוי בשידוריהם לאופי היום לא רק באי-שידור תוכניות בידור (סור מרע) אלא בהפקת תוכניות הקשורות לאופיו של היום הקדוש (עשה טוב).
מועצת כבלים חסרת חוט שידרה ישראלי שאינה מסוגלת לעמוד על המשמר ומנסה לטשטש את ערכי המדינה צריכה להניח את המפתחות ולתת לטובים ממנה לנהל.

לראשונה כתובית בזמן הצפירה: "בשעה זו נשמעות צפירות לרגל יום הזיכרון השנתי לחללי הצבא הישראלי"
תאריך:  01/05/2017   |   עודכן:  01/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קומדיות ליום הזיכרון
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
לפטר את יו"ר מועצת הכבלים
ים תיכונית  |  1/05/17 13:32
2
אזרחי ישראל הערבים רשאים שלא
מאסדר ציוני.  |  1/05/17 14:14
 
- זכות הפרט
חיים ו.  |  1/05/17 14:25
 
- כשיש בעיה ,צבא הגנה
ותעשו שרות לאומי  |  1/05/17 14:49
3
השר הנגבי נרדמת בשמירה?
צורי  |  1/05/17 14:50
4
רק הליכוד יכול
אלמוגי  |  1/05/17 16:05
5
מנהיגנו
בורק  |  1/05/17 17:18
6
לכן
שמ  |  4/05/17 08:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
ציפורה חלפון‎
בבוא היום וישראל ישכון לבטח, נדע כי אתם הייתם חומת המגן לעמנו, אלוקים, תן לנו, רק עוד הרבה 2 דקות שמחה, של ביחד, 2 דקות אופטימיות של חיבור זה מה שחסר לעם הזה, לעם ישראל, עוד הרבה 2 דקות של ביחד    מי ייתן שנדע להתגבר על היגון העמוק ולהוביל את מדינת ישראל לחוף מבטחים של ביטחון ושלום    מי ייתן ועם ישראל ימשיך ללכת זקוף קומה מול רוצה רעתו
ראובן לייב
העיר ראשון-לציון חוגגת את חגנו הלאומי בשחזור המעמד המרגש שבו עוצב והונף בה לראשונה דגל המדינה הכחול-לבן ושבה גם נולד ההמנון הלאומי "התקווה"
עידן יוסף
ברחבי הארץ מתקיימים טקסי יום זיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה    ראש הממשלה: "ניצבים כחומה בצורה מול אויבינו ואיננו מגלים רפיון"
יפעת גדות
לקראת אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ואירועי יום העצמאות, נערכים כוחות מד"א בכוננות גבוהה במיוחד    מנכ"ל מד"א, אלי בין: "כוחות מד"א יפעלו בתגבור משמעותי ובתיאום מלא עם כלל כוחות הביטחון במדינת ישראל על-מנת להעניק מענה רפואי מידי ומהיר לכל צורך שעלול להתעורר"
מירב ארד
כך לדברי פרופ' דורון בר החוקר את המקומות הקדושיים העמיים בירושלים ובמדינת ישראל    מבהיר: המסייר לבדו במקום לא יכול לחוות שום דבר אם אין לו תיווך. האדריכלות של המקום לא חזקה במיוחד, הגינה לא מעניינת וההסברים שמופיעים על הלוחות במקום אינם מספקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il