X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
קול ששון וקול שמחה: עם פתיחת עונת החתונות גם נפתחת היום (16 במאי), בבית אריה קלנג באשדוד, תערוכה אמנותית נדירה של חופות, המורכבות כולן על טהרת הטלאים
▪  ▪  ▪
רבקה חמדני [צילום: אבי רוקח]

"קול ששון וקול שמחה" איננו רק המוטו המלווה את טקסי הנישואין, הנערכים על-פי המסורת היהודית, אלא הוא גם נושאה המיוחד של תערוכה ססגונית, הנפתחת היום )16 במאי) בבית אריה קלנג באשדוד, כספתח סמלי לפתיחתה של עונת החתונות הרשמית.
הדברים אמורים בשלושים ושבע חופות, המורכבות כולן על טהרת הטלאים - מעשי-ידיהם של אמנים מקומיים, שנענו בכך לפנייתן הנרגשת של חברות "האגודה הישראלית למעשה טלאים" לשתף עימן פעולה במימוש התערוכה.
וכך, בעקבות מפגש משותף בין שני הצדדים, שהניב אחריו קליק מהיר, נותר רק לאוצרת התערוכה, יעל ויזל, להרים את ה"חופה" ולהפקידה בידיהם הנאמנות של האמנים, כשכל אחד מהם הופקד על חופה, שנתפרה קודם לכן על-ידי כל אחת מנשות האגודה.
מלאכת חיבור
בהשראת החופה נתבקש כל אמן להכין אביזר, או יצירה כלשהי, כדי שיוכל בעזרתה "להתכתב" עם החופה שאליה "שודך". כתוצאה מכך מוצגים בתערוכה צמדי-עבודות, המורכבים כל אחד מחופה ומיצירת-אמנות, שנעשתה בהשראתה של כל אחת מנשות האגודה.
ובתוך כך, מן הראוי לציין, שאמנות מעשה הטלאים איננה אלא מלאכת-חיבור של בדים, הנעשית בטכניקות מסורתיות מחד-גיסא, או חדשניות מאידך-גיסא, בעבודת-יד, או במכונת-תפירה, המשמשת ליצירת שטיחי-קיר, או שמיכות, ובמקרה דנן, שבו עסקינן - לחופות.
יצירות אלה עשויות, לרוב, שלוש שכבות, שמחוברות ביניהן בתיפורים מסורתיים ואמנותיים, ולהכנתן נדרשת, כמובן, מיומנות וסבלנות מרובה, כשהן זוכות כיום להיות מוצגות במוזאונים רבים ברחבי העולם.

מירי גרינבאום [צילום: אבי רוקח]
תאריך:  16/05/2017   |   עודכן:  16/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כרמית ולנסי, אופק איש מעש
"מזכר ההבנות ליצירת אזורי הרגעה (de-escalation zones) בסוריה", עליו חתמו כערבות למימושו רוסיה, אירן וטורקיה, הנו ניסיון רביעי לכונן בסוריה הפסקת אש בת קיימא, בתוך מעט למעלה משנה    מטרת-העל שלו היא להניח את היסודות לפתרון כולל למשבר, תוך שמירה על שלמותה של סוריה (ובראיית רוסיה, להכשיר את הקרקע למבנה מדינתי פדרטיבי)
חיים נוי
קומדיה מוצלחת השזורה גם בפעלולים ותעלולים היא עבודה קשה, המצריכה עבודת צוות מדויקת וכמובן כישרון רב מצד השחקנים - תיאטרון בית ליסין
ראובן לייב
העיתונאי וההיסטוריון גד נחשון, מניו-יורק, נתייחס לאזהרתו של איגוד הפסיכיאטרים האמריקני, הקובעת נחרצות כי דונלד טראמפ אינו כשיר לתפקד כנשיא בשל מצבו הנפשי הרעוע, ובכך גם סבורים רבים מחברי המפלגה הרפובליקנית, שתמכו בו בזמנו בבחירות
יהודה קונפורטס
המתקפה שחווה העולם בסוף השבוע היא עוד נורה אדומה, שצריכה להביא את הארגונים לתרגל אירועי סייבר ואת המדינה לאפשר יותר הכשרות של כוח אדם בתחום    האם הפעם נתעורר?
איתמר לוין
בג"ץ הציע לממשלה פשרה בפארסת מס ריבוי הדירות: להחזיר את החוק לדיון בוועדת הכספים. כחלון והפרקליטות מסרבים, ובכך למעשה מאלצים את השופטים לפסול את החוק כולו - ואחר כך כמובן יבואו אליהם בטענות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il