X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
באילו תחומים משתכרים את הסכומים הגבוהים ביותר בענף? מי מקבל יותר - סמנכ"ל שיווק או סמנכ"ל הנדסה? ומה המצב בארץ?
▪  ▪  ▪
הלוואי עלינו [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]
יש לאן לשאוף
סכומי השכר בהי-טק הישראלי עדיין לא קרובים לאלה שבארצות הברית, אבל אין במה להתבייש. מה שכן, יש בהחלט לאן לשאוף. ראוי לשמור את הנתונים האלה לקראת דיון השכר הבא שלכם עם הבוס.

אין זה סוד שמגזר ההיי-טק, על גווניו השונים, נחשב לענף שמתגמל טוב יותר מאשר ענפים אחרים. כך זה ברחבי העולם וכך גם בארץ.
התגמול הטוב של עובדי ההיי-טק הוא חלק מהתחרות שיש כיום בין החברות על ההון האנושי, הטאלנטים שימציאו את הדבר הבא, שיצעידו את החברה צעד אחד קדימה מול מתחרותיה. כדי להשיג את היעד הזה, החברות נמצאות במרוץ מטורף של עלייה בשכר, באופציות ובפינוקים שהן נותנות לעובדים, כאשר השמיים הם הגבול.
סקר שכר שערכה הרשת החברתית-מקצועית לינקדאין (LinkedIn), ופורסם באתר של המגזין CIO, העלה שתפקידי ניהול בכירים הקשורים למכירות ולשיווק מהווים חצי מ-10 המשרות המתוגמלות ביותר בענף. את החלק השני של הרשימה תופסים מהנדסים ומנהלי פרויקטים - גם הם ברמות שכר נאות ביותר, הרבה מעל לממוצע בשוק.
עורכי הסקר מסבירים שאין משהו לא טבעי בכך שמקצועות המכירות הם המובילים. "כדי להיות סמנכ"ל מכירות אתה חייב להיות בעל ידע מסוים בטכנולוגיה, בתכנות וביתר הדברים מסביב", הם כותבים. "לעומת זאת, מהנדס תוכנה, מוכשר ככל שיהיה, לא חייב להיות בעל הכישורים הנדרשים לשיווק ומכירות".
מי מרוויח - וכמה?
הסקר, שנערך בחודש מרס האחרון, התבסס על תשובות של גולשים. הנתונים משקפים שכר ממוצע שנתי ב-2016.
במקום הראשון נמצא סגן נשיא למכירות, עם רמות שכר של 300 אלף דולר בשנה. סמנכ"ל בכיר בהנדסה מקבל כ-250 אלף דולר בשנה וסמנכ"ל בכיר לניהול מוצרים משתכר קצת פחות: 240 אלף. התפקיד הרביעי ברשימה הוא מנהל מכירות אזורי של חברת היי-טק ממוצעת, שהולך הביתה עם 235 אלף דולר בשנה, כאשר מקבילו בשוק הארגוני זוכה לשכר שנתי של 215 אלף.
ביתר המקצועות, ההבדלים אינם דרמטיים: כך, מנהל מכירות בכיר, שנמצא במקום השמיני, משתכר 210 אלף דולר בממוצע שנתי, סגן נשיא למכירות מקבל 2,000 דולר פחות ממנו וסגן נשיא לפיתוח עסקי - התפקיד שסוגר את העשירייה הראשונה - השתכר ב-2016 סכום של 205 אלף דולר.
הסקר כלל עוד חמישה תפקידים בכירים. את המקומות ה-11 וה-12 תופסים, בהתאמה, מהנדס בכיר ומנהל שיווק בכיר - כל אחד מהם עם 202 אלף דולר בשנה, ואת המקומות ה-13-15 תופסים מנהל לקוחות בכיר לשוק הארגוני, מנהל צוות מהנדסים בכיר וסגן נשיא בכיר ברמת מטה, שהשתכרו, על-פי הסקר של לינקדאין, בין 200 ל-196 אלף דולר.
מה אצלנו?
הישראלים אומנם לא משתכרים בממוצע באותן רמות שכר גבוהות, אבל גם אצלנו, בעלי התפקידים הבכירים בהיי-טק משתכרים מעל הממוצע במשק.
האתר אולג'ובס (AllJobs), לדוגמה, פרסם שהתפקידים הכי מתוגמלים בהיי-טק הישראלי הם סמנכ"ל פיתוח, סמנכ"ל פיתוח בביו-טכנולוגיה, ארכיטקט תוכנה וארכיטקט מערכות תוכנה. כולם מסיימים את החודש עם שכר של פלוס מינוס 34 אלף שקלים, עם הפרשים קלים ביניהם. לשם השוואה, טייס משתכר בממוצע את אותו הסכום. זה עדיין לא קרוב לבעלי התפקידים בארצות הברית, אבל אין במה להתבייש. מה שכן, יש בהחלט לאן לשאוף. ראוי לשמור את הנתונים האלה לקראת דיון השכר הבא שלכם עם הבוס.

תאריך:  22/05/2017   |   עודכן:  22/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיהם בעלי התפקידים המתוגמלים ביותר בהיי-טק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אדוני הכתב אני תקווה ש תתפנה
ישע  |  24/05/17 17:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שפק ליסק
מתברר שהיקף החורבן והנטישה בתקופה העות'מאנית היו משמעותיים ביותר. באזור מרכז הארץ והדרום הייתה נטישה של 131 כפרים ובאזור הצפון חרבו או נינטשו כ-79 כפרי
ראובן לייב
לינדה סרסור, תומכת-טרור ממוצא פלשתיני, מנהלת ממקום-מושבה בניו-יורק אג'נדה אנטי-ישראלית קיצונית להשבת, מה שהיא מכנה, "זכויותיהם הנגזלות של הפלשתינים"
אלי אלון
לא הרחק מהתחנה המרכזית החדשה בתל אביב, ברחוב ישראל מסלנט 37 בשכונת שפירא, שוכן מבנה היסטורי המכונה "הבית האדום בשפירא" - הידוע גם כבית שייח' מוראד - בית פרדס בעל מאפיינים אדריכליים מפוארים, טיפוסיים לבניה הערבית ביפו    לפניכם סיפורו של הבית
איתמר לוין
טראמפ נוטש את דרך התמימות והבורות של אובמה ומציב סדר יום נכון למאבק בטרור המוסלמי. הבעיה תהיה ביישום, בין היתר משום שחלק מהמדינות שטראמפ מצפה לעזרתן, תומכות בעצמן בארגוני טרור
חנינא פורת
מרגע שיצא הספר, ברור היה לי כי אקרא בו ברצון מתוך סקרנות להבין מה מניע את האדם המחפש משמעות במעגלים סוציאליסטיים-יהודים-התיישבותיים וכל זאת בנגב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il