X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
סוף השבוע המתקרב מזמן לחובבי האופרה והתזמורת הסימפונית חוויה נדירה בהופעה מרשימה של 200 אמנים על בימה משותפת, עם ביצוע "כרמינה בורנה" ו"מיסה טנגו"
▪  ▪  ▪
חן צימבליסטה [צילום: יח"צ]

"כרמינה בורנה ומיסה טנגו" הן שתי יצירות מוסיקליות גרנדיוזיות, המבוצעות בקונצרט משותף מרגש, על-ידי התזמורת הסימפונית ירושלים, יחד עם האופרה הישראלית, בהפקה גרנדיוזית רבת-משתתפים, של 200 אמנים, שיופיעו על בימה אחת בירושלים, תל אביב ואשדוד.
הדברים אמורים בשתי יצירות מרתקות, בעלות אוסף מרשים של ניגודים. מצד אחד הן נכתבו על-ידי פרחי-נזירים, במילים של ימי הביניים, כשמצד שני הן גדושות בשירים של פריצות והוללות של ימינו, ונחשבות בין היצירות המוסיקליות האהובות והמושמעות ביותר עד עצם היום בעולם הרחב.
קרל אורף, המלחין הגרמני של "כרמינה בורנה", נחשב אומנם, בשל כך, לדמות שנויה במחלוקת, אבל עם זאת הוא מוכשר ושנון בלא שמישהו מטיל בכך דופי. ובתוך כך מסתבר ש"כרמינה בוראנה" היא רק אחת ממספר יצירות שאולף הלחין לטקסטים גרמניים עתיקים.
היצירה עצמה נולדה לאחר שסטודנט גרמני סיפר למלחין על טקסט מרתק מהמאה ה-13 שאותו הצליח לאתר, ושאינו אלא אוסף-שירים שהשתמר במנזר. מן הטקסט הזה הלחין אורף 24 שירים, כקנטטה חילונית, בסגנון עתיק ומלא הוד.
מגשים החלום
חן צימבליסטה, המנצח על ההפקה הגרנדיוזית, נחשף בה כמוסיקאי מושלם, שמתגלם בו כל מה שנגן מבצע עשוי רק לחלום עליו: מקצועיות טכנית ממעלה ראשונה, בצד מוסיקליות לשמה. צימבליסטה משמש כמנצח וכמנהל מוסיקלי בסדרות-מוזיקה שונות עם התזמורת הסימפונית ירושלים, הסינפונייטה באר-שבע ותזמורות מובילות נוספות, ועומד בראש המחלקה לכלי ההקשה והתזמורת של אוניברסיטת דלאוור בארה"ב, בתמיכת קרן התרבות אמריקה-ישראל.
חן צימבליסטה ינצח בשלושה קונצרטים על היצירות "כרמינה בורנה" של אורף ו"מיסת הטנגו" של בקאלוב, עם נגן הבנדוניון אדוארדו אברמסון. מחר, ה-24 במאי, יתקיים הקונצרט הראשון במשכן לאמנויות הבמה באשדוד; ואילו ב-25 במאי בתיאטרון ירושלים, וב-28 במאי במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב.
ולבסוף, מן הראוי לציין שמאה מבין הנגנים המשתתפים בהפקה הגיעו לארץ מעבר לים. יחד עימם יופיעו גם מקהלת האקדמיה ואנסמבל כלי ההקשה של אוניברסיטת דלאוור בארה"ב, ושתי מקהלות-ילדים. בטוח שיהיה פה שמח..

[צילום: יח"צ]
תאריך:  23/05/2017   |   עודכן:  23/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חגיגה מוסיקלית גרנדיוזית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אל תתלהב יותר מדי
עמעד  |  24/05/17 10:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חובב לויטס
מדינת ישראל מחויבת למעמד הביניים הנושא בעיקר הנטל    במשך שנים אנחנו שומעים מממשלת נתניהו את המנטרה הזו, אבל בסוף מגלים שאין מאחוריה מאום מלבד הבל הבלים המוסתר בעשן של הפרד ומשול בין חלקי העם    כך מצהיר אבי גבאי המאמין שיש למנות לתפקידי המפתח בממשלה אנשי מקצוע במקום פוליטיקאים העסוקים מבוקר עד ערב בהישרדות פוליטית    ולא, הוא לא מתכוון להתנצל אפילו במעט על שנותיו הרבות בצמרת הסקטור העסקי
יהודה קונפורטס
באילו תחומים משתכרים את הסכומים הגבוהים ביותר בענף? מי מקבל יותר - סמנכ"ל שיווק או סמנכ"ל הנדסה? ומה המצב בארץ?
רבקה שפק ליסק
מתברר שהיקף החורבן והנטישה בתקופה העות'מאנית היו משמעותיים ביותר. באזור מרכז הארץ והדרום הייתה נטישה של 131 כפרים ובאזור הצפון חרבו או נינטשו כ-79 כפרי
ראובן לייב
לינדה סרסור, תומכת-טרור ממוצא פלשתיני, מנהלת ממקום-מושבה בניו-יורק אג'נדה אנטי-ישראלית קיצונית להשבת, מה שהיא מכנה, "זכויותיהם הנגזלות של הפלשתינים"
אלי אלון
לא הרחק מהתחנה המרכזית החדשה בתל אביב, ברחוב ישראל מסלנט 37 בשכונת שפירא, שוכן מבנה היסטורי המכונה "הבית האדום בשפירא" - הידוע גם כבית שייח' מוראד - בית פרדס בעל מאפיינים אדריכליים מפוארים, טיפוסיים לבניה הערבית ביפו    לפניכם סיפורו של הבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il