X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שי ניצן לא מסוגל לפתוח את הפה בלי לשקר אהוד אולמרט נותר מושחת ומשחית גם בכלא דונלד טראמפ ימשיך להיות אימפולסיבי ומסוכן בנימין נתניהו לא ינקוט ביוזמה מדינית חסן רוחאני ממש איננו מתון למה לא הופתענו מהתנהגותו של אורן חזן
▪  ▪  ▪
כרוני או פתולוגי [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

שי ניצן
בכוונה או ליקוי? [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

עורך דין בכיר שהאזין השבוע לניצן אמר, שהאיש סבור שהגנה על המערכת מצדיקה אמירת שקרים. כלומר: שיש לו סדר עדיפות מעוות מן היסוד, ולפיו מותר לשקר ולרמות כדי לחפות על כשלים וטעויות וכדי להתמודד עם ביקורת לגיטימית. לדעת אותו עורך דין, זהו הלך הרוח המסוכן – ועל גבול הפושע – של מי שיכול להגיש כתב אישום נגד כל אחד מאיתנו

כאשר שי ניצן מדבר בפומבי, יש רק שתי שאלות: מתי הוא ישקר ועל מה הוא ישקר. זה שהוא ישקר – זו עובדת יסוד. השבוע זה היה בכנס לשכת עורכי הדין. פרקליט המדינה התייחס לפרשת יצחק כהן ולהסדר הטיעון עימו, שהותקף קשות בתקשורת ושמרכיבו העיקרי – הימנעות מהרשעה – לא אושר בידי בית המשפט, שמתח עליו ביקורת קשה. בשחצנות הרגילה שלו, תקף ניצן את מי שהעזו למתוח ביקורת על ההסדר (שהוא עצמו אישר), אבל לא זה היה העיקר. ניצן העלים ממאות המאזינים את הפרטים בנוגע להימנעות מהרשעה; הוא לא אמר על זה מילה וחצי מילה, וכך יצר רושם מכוון כאילו כל הסיפור היה חומרת העונש.
אחר כך דיבר ניצן על עוד הסדר טיעון שנוי במחלוקת – עם הרב יונה מצגר. הוא התגאה בכך שבית המשפט העליון אישר אותו, ושוב העלים עובדה מכרעת: שהפרקליטות המהוללת שלו שינתה בעליון את טיעוניה ביחס לאלו שכשלו במחוזי, באופן שבית המשפט לא היה מאפשר לשום סניגור פרטי. וכידוע, לעיתים מחצית האמת גרועה יותר מאשר שקר שלם.
לא נמנה כאן את כל השקרים החוזרים ונשנים של ניצן. נזכיר כאן טלגרפית רק כמה מהם: מאיה פורמן-רזניק, חן קוגל, משה שרמן, אפרים ברכה. עורך דין בכיר שהאזין השבוע לניצן אמר שהאיש סבור שהגנה על המערכת מצדיקה אמירת שקרים. כלומר: שיש לו סדר עדיפות מעוות מן היסוד, ולפיו מותר לשקר ולרמות כדי לחפות על כשלים וטעויות וכדי להתמודד עם ביקורת לגיטימית. לדעת אותו עורך דין, זהו הלך הרוח המסוכן – ועל גבול הפושע – של מי שיכול להגיש כתב אישום נגד כל אחד מאיתנו. אם זה ההסבר, כדאי להזכיר לניצן הדתל"ש, ש"מִדְבַר שקר תרחק" הוא המקום היחיד בו מצווה התורה להתרחק מן העבירה.
יש עוד אפשרות: ניצן הוא שקרן פתולוגי, וכבר אינו מבחין בין אמת לשקר. זהו הסבר גרוע עוד יותר, משום שלפיו – ניצן אינו שולט במה שיוצא מפיו ומתחת ידו, ודומה שאיש מן הסובבים אותו אינו מסוגל לשכנע אותו שעליו לטפל בליקוי הזה. כך או כך, מדובר באדם מסוכן ביותר, שלא ניתן לפטר אותו וימשיך לשקר לנו ללא הרף עוד שנתיים וחצי.

אהוד אולמרט

בתחילת השבוע כתבתי כאן, שהתנהגותו של אהוד אולמרט בכלא – ובמיוחד פרשת המסמכים המסווגים שהחזיק בתאו ושניסה להבריח באמצעות עו"ד חנינא ברנדס – אינה מצדיקה את מניעת שחרורו המוקדם אלא דחייה שלו. מאז חשבתי על כך שוב, ואני כבר הרבה פחות בטוח בעמדתי.
על-פי הודעת השב"ס, אולמרט הכניס עימו לכלא מסמכים מסווגים ובניגוד להוראות שהובהרו לו במפורש – החזיק כאלו בתאו וניסה להבריחם החוצה. השאלה הבסיסית היא, מה בכלל עושים מסמכים מסווגים אצל אולמרט. בהנחה שלא מדובר במה שהוא כתב בעצמו מתוך זכרונו, המסמכים הללו אמורים להיות ברשותה של המדינה. ואפילו אם מדובר רק בזכרונותיו, תראו מה אולמרט עשה כאן: הוא גרם לאנשים שאינם מורשים לשאת את המסמכים הללו עבורו, מי יודע היכן הם מוחזקים מחוץ לכלא ולאחר שההברחה התגלתה – הם נחשפו לשורה של גורמים נוספים (הסוהרים, מפקדי הכלא, בכירי שב"ס).
התקרית הזאת מלמדת, שאולמרט לא השתנה. הוא נותר אותו שחצן שבטוח שהכל מגיע לו והכל מותר לו, והכי גרוע – הוא נשאר מושחת ומשחית. לאולמרט היה הרגל להשחית את סביבותיו: תראו את שולה זקן, את חבריו עורכי הדין שבאו לבקרו תוך מסירת הצהרות כוזבות, את אחיו יוסי אולמרט שקיבל בזכותו מאות אלפי שקלים. כעת הוא גרם לשורה של אנשים לעבור על כללים בסיסיים של ביטחון המדינה, והכל – אך ורק למענו. אדם כזה צריך לרצות את עונשו עד היום האחרון.

דונלד טראמפ

אני לא מתרשם מהמתינות של דונלד טראמפ בנאומיו השבוע בריאד ובירושלים. עצם העובדה שיש לציין לטובה שנשיא ארה"ב קרא נאומים חשובים בלא לסטות מהנוסח המוכן מראש, מלמדת עד כמה האיש בעייתי. טראמפ האמיתי איננו זה של הטלפרומטר אלא זה של ציוצי הטוויטר האימפולסיביים, של האשמות השווא, של השקרים.
אל תבנו על כך שטראמפ ישתנה. זו גם הייתה המחשבה אחרי נאום הניצחון המתון והשקט שלו, והיא התבדתה בתוך ימים אחדים. כך היה גם אחרי נאום ההשבעה ואחרי נאומו על מצב האומה – ובדיעבד אלו היו רק יוצאים מן הכלל שממש לא העידו על הכלל. וחשוב יותר: מעשיו של טראמפ מלמדים שהוא נותר אדם מסוכן. החל מהצווים שנפסלו בידי בתי המשפט, דרך מינויו של מייקל פלין ליועץ לביטחון לאומי למרות האזהרות, וכלה בפיטוריו של ג'ים קומי – ואלו רק דוגמאות אחדות. העסק מאוד פשוט: בני אדם לא משתנים בגיל 71, ודאי לא כאשר התנהגותם הביאה להם הצלחות.

בנימין נתניהו

אני לא יודע אם נשאר מישהו שמצפה שבנימין נתניהו ינקוט יוזמה בתחום המדיני, אבל אם כן – שלא יבנה על זה. נתניהו הוא אדם חכם מאוד, ובה במידה – גם זהיר מאוד. מטרת-העל שלו היא הישרדותו האישית. "למה לי את זה", אמר לאחרונה כאשר נשאל על הקדמת הבחירות. לא "למה לנו" ובוודאי שלא "למה למדינה"; למה לביבי. כך הוא מתנהל עשרות שנים וכך הוא ימשיך להתנהל. זה גם שמוביל לנהנתנות הבוטה שלו, העלולה להביאו לספסל הנאשמים.
פעם אמרתי למישהו, שיש לומר לזכותו של נתניהו שהוא הפוליטיקאי הבכיר היחיד בעשורים האחרונים שלא דילג לפחות פעם אחת ממפלגה למפלגה. זה נכון, השיב בן שיחי, אבל זה נובע מכך שהוא חושש מדי לקבל החלטה כזאת. כנ"ל מול הפלשתינים: האופי של נתניהו מכתיב לו לשמר ככל הניתן את הקיים, כי עובדה – זה איכשהו עובד ואיכשהו מאפשר לו לשרוד. לכן, נתניהו לא ילך על שום פתרון מרחיק לכת: לא למדינה פלשתינית מצד אחד, לא לסיפוח מצד שני, לא לאוטונומיה ולהסדרים כלכליים בין שני הקצוות הללו.

חסן רוחאני

באירן אין מתונים וקיצוניים; יש קיצוניים ואולטרה-קיצוניים – אמר בשנות ה-80 המומחה מספר אחת בישראל למדינה זו, פרופ' דוד מנשרי. האמירה הזאת תקפה גם כיום. הנשיא חסן רוחאני, המוצג כ"מתון", הוא כזה רק באופן יחסי. בתקופת נשיאותו הראשונה הוצאו להורג 3,000 איש, מנהיגי אופוזיציה נכלאו וחופש הביטוי מוגבל קשות. וכמובן: רוחאני לא ויתר לרגע על שאיפתה של אירן להשיג נשק גרעיני; הוא ניצל את חולשת ממשל אובמה כדי להשיג עסקה שבסופו של יום – תעניק לאירן גם נשק גרעיני וגם עוצמה כלכלית.
רוחאני בן 69 ונמצא בצמרת האירנית כבר 30 שנה. הוא לא היה מגיע לנשיאות ולא היה נבחר שוב, אם לא היה בשר מבשרו של המשטר הרצחני ותומך הטרור השולט בטהרן מאז 1979, אותו משטר שמצהיר בגלוי על שאיפתו להשמיד את ישראל. אל תחשבו לרגע שהאיש הזה ישתנה, שהוא מסוגל להשתנות או שהוא רוצה להשתנות.

אורן חזן

נראה לי שאיש ההימורים אורן חזן לא היה פותח הימור בשאלה "מיהו חבר הכנסת שיתנהג בצורה פרחחית בקבלת הפנים לנשיא טראמפ". הסיבה: הבית היה מפסיד, כי כולם היו מהמרים על אורן חזן. קשה למצוא מילים שיתארו את ההידחפות של חזן לסלפי עם טראמפ, ועוד יותר – את הגאוותנות הילדותית בה תיאר את מעשיו והצדיק אותם בדיעבד.
כבר הצעתי, ממש ברצינות, לערוך בדיקות כשירות נפשית לעורכי דין. אני מתחיל לחשוב, שמן הראוי לערוך כאלו גם למועמדים לכנסת, בנוסף לבדיקות רקע על עברם, התנהגותם ומצבם הכלכלי. הרי לא ייתכן שמה שנדרש מכל שוטר, לא יידרש ממי שקובעים את החוקים על-פיהם פועלת המשטרה; ומה שצריך לעבור כל מועמד למשרה זוטרה בשירותי הביטחון, לא יחול על מי שיושבים בגופים המפקחים על אותם שירותים. רק כך נוכל להימנע מראש מתופעות כמו אורן חזן.

תאריך:  26/05/2017   |   עודכן:  26/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מסר  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי קורב  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  אייזיק גינדי  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky  אילה גלברד-יעקב  אילה גלברד-יעקב  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אברבנאל  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלכסנדר משקביץ  אלעד רט  אלעד רט  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרים ברכה  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  אשר גרוניס / Asher Grunis  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בג"צ קול העם  בני אלג'ם  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבריאל כהן  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דוד ליבאי /  Libay David"  דונלד ג'ון טראמפ / Donald John Trump  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  דניאל ויטמן  דניאל  ויטמן  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חופש הביטוי  חיים אייזנשטט  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חן קוגל / Chen Kugel  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  חנינא ברנדס / Hanina Brandes  טל גבאי  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  טלמן איסמאילוב  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה  אזרד  יהודה גליק / Yehuda Glick  יהודה פריד  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב יצחק / Yoav Yitzhak  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יונה מצגר  יוסי אולמרט  יוסי  פריאל  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  יורם דנציגר / Yoram Danziger  יחיאל הירש  ינון מגל / Yinon  Magal  יניב נפתלייב  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יעקב צבן  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק כהן / Yizhak Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לאוניד נבזלין  ליאת ארזי  מאיה פורמן-רזניק / Maya Furman  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוסיה ארד  מורן פורת  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל מירלשווילי  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מני מזוז / Meni Mazuz  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה טלנסקי  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה לדור  משה סובל / Moshe Sobel  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה יועד הכהן / Moshe Yoad Hacohen  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"  נוית נגב  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניל הנדל / Neal Hendel  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניסן  ציוני  נעמי גרנות  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סלבה ברשט  סלים ג'ובראן / Salim Joubran  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  קרן גורן  רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רונאלד איזייב  רועי בלכר  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  ריימונד גינדי  שגיא  הר-שפר  שולה זקן / Shula Zaken  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי ניצן / Shai Nitzan  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמואל ברודמן  שמחה קרקובסקי  שני טביב  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא משתנים
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
בונים חזרתו של האהוד לפוליטיקה
מיכל מירושלים  |  26/05/17 09:23
 
- שטויות,מוטל עליו קלון ושבע
בני בנקר  |  26/05/17 11:00
2
מדוע צריך להמתין שנתיים וחצי
ירמיהו ט.  |  26/05/17 09:23
 
- ועוזר על ידו מכסה פשעים נוסף:
נתין מדמנת ישראל  |  27/05/17 18:20
3
זוכרים איך אביו של חזן חיפש
בני בנקר  |  26/05/17 09:26
4
כואב לי הלב לראות חניך ובוגר
נהרדעא  |  26/05/17 09:29
5
איתמר לווין , המסוגל אתה ..?
שמאל אמיתי  |  26/05/17 15:38
 
- טמבל,איתמר כותב ששי ניצן שקרן
בני בנקר  |  26/05/17 20:49
6
איתמר לווין , המסוגל אתה ..?
שמאל אמיתי  |  26/05/17 15:38
7
אם היו קוראים לו חזנוביץ היינו
בבר העארס  |  26/05/17 16:23
8
האם שי ניצן שקרן או פחדן.
משפטן  |  27/05/17 11:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עידן יוסף
ועדת הכנסת ויו"ר הכנסת יוזמים הרחקה לאלתר מהמליאה של ח"כים שיפריעו לנאומי אורחים    יו"ר הכנסת הכריז כבר לפני חודשיים כי נמנע מלהזמין אורחים לנאום בכנסת מחשש לביזיון    קיש: "מיעוט מחברי הכנסת מוכנים לפגוע במעמד הכנסת לטובת פופוליזם זול"
עידן יוסף
יו"ר ועדת החינוך: "לא היה לי ספק שאוניברסיטת בן-גוריון לא תומכת ב-BDS"    פרופ' רבקה כרמי: "האוניברסיטה מגויסת למאבק ב-"BDS
אלעזר לוין
ימשיכו לקבל פנסיה מקרן וותיקה, גם לאחר פטירת הנכה או נפגע פעולת איבה
איציק וולף
יו"ר הכנסת חשף שלאחר שהובהר לאנשי הבית הלבן שלא ניתן יהיה למנוע הפרעות לנאום טראמפ בכנסת - נבחר מוזאון ישראל כמקום שבו ינאם    "בגלל חמישה, ששה או שבעה חברי כנסת שעשרים שניות של תהילה מדומה חשובה להם יותר מכבודה של הכנסת, מליאת הכנסת הייתה היום ריקה"
מירב ארד
לאחר שהצעת החוק תאושר, שם המוצר שמעתה יחול עליו פיקוח מלא של רשות ניירות ערך כאמור, ישונה מ'תעודת סל' ל-'קרנות סל' וייכנס תחת משטר פיקוח של רשות ניירות ערך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il