X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
זה מתחיל בהכרת הים ברמה בסיסית, לדעת לשחות ולהתמודד עם הגלים הקטנים ועד מצבי קיצון של סופר סטים באוקיינוס בחירת גלשן היא תמיד משימה לא פשוטה לכל גולש שלא יודע בדיוק מה הוא צריך מבחינת רמת גלישה והתאמה לממדיו של הגולש
▪  ▪  ▪
חתרו בשיא המרץ [צילום: פליפה דנה/AP]

בתקופה האחרונה נראה, כי רבים גילו את ספורט הגלישה על סוגיו השונים. החיבור לים, הכושר וכמובן תחושת החופש, הפכה אותו לפופולרי. עבור כל מי שמתכנן השנה להצטרף לחוויה, להלן 10 טיפים שיהפכו את ההיכרות עם הגלשן לקלה הרבה יותר.
טיפ ראשון - בטיחות
זה מתחיל בהכרת הים ברמה בסיסית, לדעת לשחות ולהתמודד עם הגלים הקטנים ועד מצבי קיצון של סופר סטים באוקיינוס. זכרו, גלישה היא דרך שלא נגמרת, תמיד ישנם דברים חדשים אשר איתם תתמודדו במהלך הסשנים שתעברו. יש לשים לב לגולשים אחרים ולהימנע ככל הניתן מהתנגשויות, במיוחד בשלב ההתחלתי.
טיפ שני - התבוננות
לעיתים פעולת החיקוי מקדמת אותנו מהר יותר מניסיון אישי, גולשים מתחילים (וגם מתקדמים) - הסתכלו על הגולשים הטובים בחוף, זה תמיד נראה כאילו הם תופסים את הגל הכי טוב, עושים "פופ אפ" הכי טוב, מבצעים ומתמרנים הכי טוב, הביטו בתנועות הגוף, במבט המלווה, ב"יד הסוגרת" ותבינו את ה-Flow שיש על הגל.
טיפ שלישי - סרף בודי
מצאו לכם חבר/חברים ללכת ולגלוש עימם במיוחד בשלבים הראשונים - זה מעלה את הביטחון בתוך המים (בכל מקרה כנראה שתכירו חברים חדשים).
טיפ רביעי - בחירת הגלשן
בחירת גלשן היא תמיד משימה לא פשוטה לכל גולש שלא יודע בדיוק מה הוא צריך מבחינת רמת גלישה והתאמה לממדיו של הגולש. גלשני גלים למתחילים מאופיינים בעיצוב גבוה, רחב ועבה - לבניית יציבות ועמידה קלה, נפח גדול - על-מנת לשפר את הציפה ולהקל בפעולת החתירה. גלשן גלים למתחילים העונה על התיאורים הקודמים נקרא "סופט בורד". ישנו מגוון רחב של משווקי סופטים בישראל, לכן לא תהיה בעיה למצוא.
  • מומלץ בחום לשמור על הציוד, הוא עדין ושביר.
טיפ חמישי - כבדהו וחשדהו
גולשים מתקדמים כועסים ש"לוקחים" להם את הגלים. למה? הים הרי הוא לא שלהם, נכון! אבל, ישנם כללי תפיסת גלים במים ממש כמו חוקי תנועה. לדוגמה, במידה ומישהו נמצא יותר בעומק ממך, יש לו זכות ראשונים לחתור על הגל. זאת אומרת, שאפילו לא ננסה לחתור על אותו גל, נחכה לגל הבא. חוקים נוספים:
  • אין לתפוס גל למי שה"פינה" שלו ארוכה יותר (חלק פתוח גדול יותר של הגל);
  • אין לחתור לגלים של מי שנמצא בעומק;
  • תמיד יש לחתור בשיא המרץ לכיוון השבירה במידה ומישהו גולש מולנו על הגל (כדי לא להפריע)שףש
  • ישנם עוד חוקים של גולשים אשר לא פורטו כאן (לעיון נוסף בנושא ניתן לחפש בגוגל "קוד הגולשים - סרף דיל".
טיפ שישי - כוחו של הים
דעו את מגבלותיכם. לא כל ים מתאים לכל גולש. במיוחד כשמדובר בפעמים הראשונות, תמיד תעדיפו ללכת בימים היותר נמוכים. יעזור לכם ליצור חוויית הצלחה, וזה גם פחות מסוכן (קל יותר להתמודד עם הים). אלו הם כללי האצבע אשר יעזרו לכם להחליט מתי אתם יורדים להתאמן בים:
  • ים נמוך - גובה קרסול עד ברך
  • ים בינוני - גובה ברך עד כתף
  • ים גבוה - גובה כתף עד מעל ראש
טיפ שביעי - זמן ים
אולי הטיפ הכי חשוב שתקבלו לגביי גלישה בכלל. לכו בכל הזדמנות לים עם גלשן, כן, בכל הזדמנות שמתאפשרת לכם - גם אם הים "פלטה", אימוני חתירה, אימוני תפיסת גלים (גם קטנים), אימוני סבולת במהלך חתירה ומתחת למים. כל אלו הן יכולות שיש לפתח על-מנת למקסם את יכולות הגלישה שלנו. זה משפר גם את הביטחון העצמי ואת ההיכרות שלנו עם הים על-ידי כך יעזור לנו להתמודד עם מצבים קצת יותר מסובכים שעימם ניתקל במהלך הסשנים.
טיפ שמיני - אימוני כושר
גלישה היא ספורט המפעיל המון שרירים אשר אנחנו לא מפעילים אותם במהלך חיי היומיום שלנו ולכן, חשוב מאוד להתאמן על-מנת להקל על הכניסה הבאה למים. אימונים שיכולים לעזור: שחייה, קרוספיט, פונקציונליים, פילאטיס, יוגה, וכל סוג אימון המשפר את הסבולת לב ריאה, גמישות וכוח מתפרץ.
טיפ תשיעי - מנוחה ותזונה
לא שמים לב, כי כיף, כי יש אנדרלין, אך במהלך פעילות הגלישה, מתאמצים המון וזה עלול להיות מסוכן אם נוהגים בחוסר אחריות כלפיי הגוף שלנו. מניסיון, זה מתנקם וזה מבאס.
ממליצים לשמור על סשנים של בין שעתיים-שלוש, כולל מנוחות שתיה באמצע (חובה). לאחר הסשן, מומלץ לאכול ארוחה עשירה בחלבונים לטובת בניית השרירים ולישון מספיק בלילה.
טיפ עשירי - שמרו על הים שלנו צלול
הים נותן לנו תחושות שלא נוכל לקבל באף מקום אחר, ולעיתים אנחנו לא מחזירים באותו המטבע שאנחנו מקבלים. הרימו לכלוך, תעירו למלכלכים, זרקו לכלוך החוצה מהמים, והיו עירניים לנזקים סביבתיים גדולים אשר קורים כל הזמן.

תאריך:  24/05/2017   |   עודכן:  29/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר דקל
ג'יימס ג'ויס כתב מאסה אדירה, שהסעירה וריתקה קוראים מאז הופיע בשנת 1922. עיתון צרפתי ערך משאל בסוף שנות 2000 בין סופרים ואנשי רוח והוא נבחר כספר הטוב ביותר במאה העשרים כשרבים רואים בו את השיא של הרומן המודרני
אריאל י' לוין
יום שחרור ירושלים הוא גם יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם ארצה. חזרנו לתחילתו של המבצע, ליצירתיות של המוסד ולרגע בו הוא כמעט נגמר בצורה טראגית
עידן יוסף
מחסניות נשק, קליעי רובה ומקלע כבד, מטבעות ירדניים וסיכות דש צבאיות – התגלו בעפר שסונן מהר-הבית    הממצאים מספרים את סיפור שחרורה של ירושלים במלחמת ששת הימים
איתמר לוין
יום שגרתי אצל שופט התעבורה גיל קרזבום מגלה שופט המאזן היטב בין יעילות לבקיאות ובין סדר לאווירה נינוחה. בדרך הוא נאלץ להתמודד עם נאשמים שלא מגיעים ועם סניגורית שלא מכירה מושגי יסוד
ראובן לייב
סוף השבוע המתקרב מזמן לחובבי האופרה והתזמורת הסימפונית חוויה נדירה בהופעה מרשימה של 200 אמנים על בימה משותפת, עם ביצוע "כרמינה בורנה" ו"מיסה טנגו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il