X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: כפיר בולוטין]
חזיונותיה של השופטת
דרמה משפחתית על-רקע אירועי המחאה החברתית - מרגשת ונוקבת על-פי אשכול נבו - תיאטרון בית ליסין

"הקומה השלישית" משרטטת קורותיה של משפחה קרועה על-רקע אירועי המחאה החברתית והיא מרגשת, נוקבת, מרתקת וקולחת. ההצגה העולה בתיאטרון בית ליסין מבוססת על ספרו של אשכול נבו "שלוש קומות" והיא הסיפור המסיים את הרומן. דפנה אנגל-מחרז כתבה את המחזה שלעיתים מאפיל על הסיפור ובזכות להקת שחקנים כישרונית אנו צופים בדרמה מעניינת המעניקה לצופים חוויה תיאטרלית.
שתי בימאיות צעירות, מאיה ניצן ואלה ניקוליבסקי להטטו עם להקת השחקנים ובליווי אמנותי של הבמאי גלעד קמחי, הפיקו הצגה המושתתת על תמונות מרשימות וסוף מרטיט ומוצלח.
העלילה עוסקת בקיץ של המחאה החברתית בשנת 2011, כאשר מאהלים של צעירים הוקמו ברחובות תל אביב. הם מחו על יוקר הדיור וקשיי הקיום שלהם. אחד המאהלים מוקם למרגלות ביתה של דבורה, שופטת מחוזית בדימוס, שרק זמן קצר לפני כן שיכלה את בעלה, מיכאל, אף הוא שופט בדימוס. ההפגנות הקולניות טורדות את מנוחתה והיא יוצאת אל המפגינים ובסופו של דבר מסייעת להם ואף מוצאת עצמה במעצר לאחר שהסתירה בביתה מפגין שתקף שוטר.
המיוחד בהצגה הן התמונות מהזיותיה של השופטת, המנהלת דו שיח עם בעלה המנוח, המופיע בבית כל העת וממשיך לנהל את חייה. אנו מתוודעים גם לבנם, אדר, ילד פורק עול שהמשיך לנהל חיים פוחזים וסופו שדרס אישה למוות תוף כדי נהיגה בשיכרות. הבן מרצה עונשו ובסופו של דבר נוטש את הבית ומופיע רק בחזיונות של אימו.
אחד המפגינים, פרסומאי המסייע להם, מתאהב בדבורה והעלילה נוסקת למחוזות בלתי צפויים עד לסיום המפתיע. כוכבת ההצגה היא יונה אליאן-קשת המעצבת דמות מרגשת היורדת ממרום כס השיפוט הקפדן שלה אל הדור הצעיר והמאוכזב מהמצב החברתי והכלכלי. יונה מגלמת את התפקיד בכישרון נפלא ולמעשה רוב ההצגה נופלת על כתפיה ויכולותיה הדרמטיות המעולות.
אילן דר מגלם את בעלה המנוח מיכאל ומשחקו נפלא ונהדר, שנון ומקצועי. בית ספר לשחקנים. יורם טולדנו מגלם את אבנר אשדות הפרסומאי ומשחקו הוא משובח ומוצלח, מעורר אמפטיה ואין ספק שמדובר באחד משחקני התיאטרון המעולים שלנו.
אור בן מלך מגלם את אדר, בנם של השופטים ומשחקו מוצלח ומוקפד, מקצועי ושופע יכולות משובחות. מעין רחמים מגלם את מעין מצעירי המחאה וגם את עורך דין לייבוביץ ובתפקיד זה הוא מגיש משחק אפיזודי נהדר ומצוין.
אנה סנגר טובה מאוד כמור אחת המפגינות ושוטרת והיא מוצלחת מאוד בתפקיד זה. יפעת מאור הנהדרת מגלמת את זוהר מצעירי המחאה ושוטרת והיא מרשימה מאוד, מגישה משחק מקצועי, נעים ומשובח.
אביב פנקס מגלמת יפה מאוד את תות ומוצלחת מאוד כאסיה בתו של הפרסומאי.
יש לשבח גם את שלומי טפיארו, דניאל מייזלר וישראל קוג'ינסקי על משחק קולח ויפה. עמית זמיר עצב את התנועה המוצלחת. שי אהרון עיצב את התפאורה הייחודית, ואת רעיון המעלית בפתח הדירה וזו לו עבודת התיאטרון הראשונה.
עפרה קונפינו עצבה תלבושות יפות וזיו וולושין עצב תאורה נאותה. רועי ירקוני ערך את המוזיקה ושזר בה שירים מקוריים וגם שירים מהעבר, קצביים ותוססים.

[צילום: כפיר בולוטין]
הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  06/06/2017   |   עודכן:  06/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
תביעות קטנות יכולות בקלות לגלוש לנושאים שוליים וגם לוויכוחים מיותרים. השופטת תמי לוי-יטח מונעת זאת על-ידי הכנה טובה והתמקדות בשאלות החשובות להכרעה
איתמר לוין
ערעורה של מח"ש על קולת עונשו של ניסים מור כולל את כל הנימוקים שבעטיים היא לא הייתה צריכה מלכתחילה להסתפק בעבודות שירות    גם את התוצאות החמורות עליהן מצביעה מח"ש, צריך להניח לפתחה
מתי דוד
ערב פרוץ מלחמת העולם השנייה חיו בעיר 130 אלף יהודים שהיו שליש מכלל האוכלוסייה של 340 אלף    הייתה זו קהילה יהודית מפוארת
צילה שיר-אל
יופיטר הוא הכוכב המקושר עם שפע, מזל והצלחה. הוא נותן חלון הזדמנות לכל מי שחווה את ההשפעה שלו, ונותן מרחב זמן של שנה על-מנת לפעול, להתרחב, להתעצם וליישם את ההזדמנויות שהוא מעניק. המזלות שייהנו בעיקר מאנרגיה זו הם המזלות הבאים: מאזניים, אריה, קשת, תאומים ודלי
ראובן לייב
במוזאון לתרבות האיסלאם שבנגב ניתן לחזות במסע וירטואלי מרתק בעקבות המהפכה הביורוקרטית של הערים החופשיות שבמרכז אירופה ומערבה בשלהי ימי הביניים, וגם בסדנת-יצירה ייחודית על תהליך היצירה בכתיבה מסוגננת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il