X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
במוזאון אשדוד לאמנות נפתחת תערוכת "זמר בודד הוא הלב", כספתח לפסטיבל מדיטרנה לתרבות ים-תיכונית, כשהיא מגוללת את סיפורו של ציבור-מאזינים נרחב למדי, שקולו הודר, משום מה, מן השיח הציבורי
▪  ▪  ▪
ג'ו עמר [צילום: אלעד שריג]
[צילום: אלעד שריג]

האמת חייבת להיאמר שבעשורים הראשונים למדינת ישראל לא ניתן למוזיקה הישראלית המקום הראוי לה בנופה של התרבות הרשמית, וכי במידה מרובה משקף גורלה את סיפורו של ציבור-מאזינים נרחב למדי, שקולו הודר, משום מה, מן השיח הציבורי.
היום (8 ביוני) נפתחת במוזאון אשדוד לאמנות תערוכת "זמר בודד הוא הלב", כספתח לפסטיבל מדיטרנה לתרבות ים-תיכונית, והיא מגוללת את סיפורה של המוזיקה המזרחית בארץ, מאז קום המדינה ועד פריצתה לזרם המרכזי של המוזיקה הישראלית בשלהי שנות ה-90 של המאה החולפת.
למען הגילוי הנאות, ראוי להודות שהתערוכה אינה מבקשת להגדיר "מוזיקה מזרחית", אלא נועדה בסך-הכל להצביע על כמה מההיסטוריות והמיתולוגיות הבונות אותה. לצורך כך היא יוצאת למסע בין תופעות מוסיקליות ייחודיות לבין דמויות-מפתח בפנתיאון המוזיקה.המזרחית.
מהשוליים למרכז
בסופו של דבר מסתבר כי מבצעים ונגנים, מלחינים ומעבדים, מפיקים ומועדונים - כל אחד מן האנשים ומן המקומות האלה מוסיף אבן לפסיפס מפואר, שהצליח להניע את הקהל המוסיקלי המזרחי מן השוליים אל המרכז.
התערוכה עצמה בנויה כסיפור המתפתח בסדר כרונולוגי, החל בהגירתם לישראל של מוסיקאים, בעלי שיעור-קומה, מארצות מוסלמיות בשנות ה-80 של המאה החולפת, ועד לרגע שבירת "תקרת הזכוכית" בתעשייתה של מוזיקה זו, עם הצלחתו המטאורית של אייל גולן.
כך או אחרת, ברור למדי שהתערוכה מצביעה על חשיבות תרומתהה של המוזיקה המזרחית לסיפור הכללי של התרבות הישראלית., כשדה שמלכתחילה שילב "גבוה" ו"נמוך", מסורתי וחדשני, פיוט ופופ. בימים שבהם ישראל מדברת רב-תרבותית,, אך נעה בעקביות לעבר הפרדה ובידול - מוזיקה מזרחית, על שלל-גווניה, מסמנת אפשרות ליצירה של "גם וגם", ובמובן זה היא משקפת ביטוי של ים-תיכוניות עשירה, המושתתת על חליפין בין תרבויות. ברוח זו מוצגים בתערוכה, ללא שום הירארכיה, קטעי-ארכיון ופריטי-פופ וממוביליה, לצד יצירות של אמנים ישראלים עכשוויים.

תאריך:  08/06/2017   |   עודכן:  08/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיפורה של התרבות המזרחית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
למה שמו את הזמרים הפרעאנקים
בשוליים?  |  8/06/17 15:13
2
יש לנו מוזיקה ערבית בכל
פיכס!  |  9/06/17 12:08
 
- זו התרבות של בני ארצות האיסלאם
לטמבל   |  9/06/17 22:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל י' לוין
דאעש נטל אחריות על הפיגוע בתחילת השבוע בלונדון וייתכן שהוא קשור גם לפיגועים אתמול באירן - אך התמונה הכוללת היא של ארגון העומד על סף תבוסה. זה לא אומר שהפיגועים ייפסקו
איציק וולף
צה"ל הפריט את עבודות הניקיון בבסיסים וכיום עובדי קבלן מנקים את השירותים ואת המקלחות במקום החיילים    "איזה חיסכון יש בכך שעובדי קבלן מנקים בכסף את מה שחיילים ניקו בחינם מאז ומעולם?"    מנהל כוח האדם בחברה: העובדים לא אמורים לנקות אסלות
אלי אלון
בחול המועד סוכות שנת 1956, נערך בירושלים הכינוס הארצי ה-12 לידיעת הארץ. מה שאמור היה להיות אירוע חגיגי ומהנה הפך לאסון כבד בו קיפחו חייהם 4 ממשתתפי הכינוס ונפצעו כ-20 מהם. בין ההרוגים האדריכל והמהנדס יעקב פינקרפלד, אחיה של המשוררת אנדה עמיר פינקרפלד. עם השנים, נשכח סיפור האסון ורבים אינם מכירים אותו
הראלה ישי
לעומת הגוף שמתבלה עם השנים, הנפש מרוויחה מתהליך ההתבגרות והזקנה, כמו יין משובח שהזמן שעובר רק מיטיב עמו
עליס בליטנטל
המחזה "הקומה השלישית" שכתבה דפנה אנגל-מחרז על-פי סיפורו של אשכול נבו העולה בת' בית לסין מתחיל כדרמה חברתית שהופכת חיש לדרמה אנושית בבימוי משובח ויצירתי ביותר, עם קאסט המשלב ותיקים וצעירים המתבלנים את ההצגה וכולם גורמים לצופים הנאה מושלמת.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il