אכן ישנן מספר רשתות מזון בארץ ונראה כלפי חוץ, כאילו יש תחרות מחירים בניהן - אז ככה, שממש אין!
נכון שחלקן מפרסמות, אך בעיקר פרסומות תדמית ומיעוט מבצעי מחיר, אולם אלא רחוקים מלהיות מבצעי עומק מרשימים וגם אם אלא קיימים, אז מספרן הולך וקטן, בקיצור - התחרות על המחיר, כבר לא בראש סדר העדיפות שלהן.
מה כן? אז ככה בראש ובראשונה הגדלת הרווח של הרשת, לצד הרחבת מגוון בעיקר במותג הבית וכן במותגים אחרים לא ידועים אשר מיובאים על-ידי הרשת. ומה נשאר לנו הצרכנים לעשות עם הכנסה אשר נשארת קבועה יחסית, לצד הוצאות גדלות על מזון ושירותים נוספים? להדיר את רגלינו פעם לרשת כזו בחיפוש אחר מבצע ופעם לרשת אחרת, בתקווה שנוכל לחסוך עוד כמה שקלים.
לקוחות אשר התרגלו לקנות במקום אחד בלבד, יופתעו לגלות שלעיתים הם משלמים סכום כסף לא מבוטל בשל הרגל מגונה זה, או בשמו המהודר "נוחות קניה".
השבוע יצא לי חסוך מאות שקלים בקניה של מכשיר סודה סטרים ורק משום שלא נפלה עלי רוח של עצלות והטרחתי את עצמי למספר רשתות.
הידעת? מחיר מארז של 4 גביעי יוגורט דל שומן (מקביל לדנונה/יופלה מולר) בטעם תות שדה באריזה של 180 מ"ל ליחידה בודדת (אריזה גדולה יותר מאשר בארץ) עולה עכשיו (ולא במבצע) ברשת וולמארט בארה"ב רק דולר 0.67 שהם כ-6 שקל (לרביעייה) - במילים אחרות בשקלול גודל האריזה הבודדת, המשמעות היא –
שבישראל המחיר גבוה פי 5 מהמחיר בארה"ב וכשזה המצב, ההישרדות של הצרכנים בישראל היא הריאליטי האמיתי ולא תוכנית נוצצת המשודרת ממקומות אקזוטיים, ברשת פעמיים בשבוע.