X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מי באמת אשם בהפסקות החשמל ברצועה עוד על ההדלפה של טראמפ לבכירים רוסים והקשר הישראלי לפרשה המכנה המשותף לרעידת אדמה ומלחמה היעד הבאה של רוסיה: גרמניה
▪  ▪  ▪
מצוקה גוברת [צילום: עבד אל-רחים חטיב, פלאש 90]

החמאס מתעקש

עשור חלף מאז שארגון חמאס השתלט על רצועת עזה. נאמר על הרצועה שהיא תהיה "סינגפור של המזרח התיכון", וכעת היא נמצאת במשבר כלכלי מתמשך בכלל ומשבר חשמל בפרט. הירידה בזרם החשמל הביאה לשמועות ברצועה שישראל החליטה להפסיק את הזרם, לאחר שהרשות הפלשתינית הפסיקה לשלם תמרותו.
בעשור שחלף נערכו פעולות צבאיות רבות ברצועה, ובראשן מבצע עופרת יצוקה ומבצע צוק איתן. למרות זאת, ולמרות המשבר ברצועה, חמאס לא נטש את דרך הטרור. פעמים רבות הוכח, כי הארגון מנצל כספים המגיעים אליו כדי לשפר את יכולותיו הצבאיות, ולא כדי לסייע לתושבים. הארגון מנצל את מצוקת התושבים כדי להשיג רווחים פוליטיים. מצוקת התושבים מביאה להפעלת לחץ עולמי על ישראל, ולמתיחות ביחסים בין ישראל לרשות הפלשתינית.
הפתרון הריאלי היחיד הוא בידי חמאס. בתור הריבון ברצועה, רק הוא יכול לשפר את מצב התושבים. הבעיה היא שהדבר לא יקרה. החמאס מעדיף עוד מנהרה או רקטות, מאשר לעזור לתושביו. האבסורד הוא שבחמאס יודעים שלא ניתן לנצח את ישראל, אך לא מוכנים להיכנע. מנהיגות אמיצה בחמאס, או כזו ברשות הפלשתינית שתשפיע על החמאס, תוכל לחולל פלאים אצל הפלשתינים, לשפר את רמת חייהם ותקדם את שאיפותיהם המדיניות.

מודיעין חשוף

במאמר שפורסם השבוע בניו-יורק טיימס על מלחמת הסייבר נגד דאעש, הסתתרה פסקה שעשתה רעש רב בישראל. נאמר בה, כי המידע המודיעיני שטראמפ העביר לרוסים הגיע מישראל, לאחר שלוחמי סייבר ישראלים פרצו למחשבים של דאעש. למרבה ההפתעה, מידע זה לא ריגש רבים במערכת הביטחון הישראלית.
הבסיס לחוסר ההתרגשות הזאת, הוא שיתוף הפעולה המודיעיני העמוק בין ישראל לארה"ב. שיתוף פעולה זה, שקיים כבר עשרות שנים, התעצם לאחר 11 בספטמבר. היסודות החזקים התרחבו בזכות המודיעין הקריטי שישראל העבירה לארה"ב. מאחר ששתי המדינות השקיעו הרבה מאוד כוח ומשאבים בנושא, איש לא רוצה לפגוע ביחסים אלו. לכן, במערכת הביטחון הישראלית לא יצאו מגדרם בנושא.
שיתוף פעולה זה, שנקרא דיפלומטיה של מודיעין, הוא רגיש ביותר ומבוסס גם על יחסים קרובים בין בכירים בשתי המדינות. ככל הנראה, הגורמים הישראלים הביעו את מורת רוחם מההדלפה והמשיכו הלאה. אם נצא מתוך הנחה שישראל תמשיך להעביר לארה"ב מודיעין באיכות גבוהה, נשאלת השאלה האם יגידו מה היה מקור המידע והאם מידע מסווג ייחשף בעתיד שוב על-ידי דונלד טראמפ.

טראמפ צריך הבהרה

בכירים לשעבר במערכת הביטחון התייחסו לאחרונה לפרשת ההדלפה של טראמפ. בעוד שנטען שבכירים בהווה המשיכו הלאה לאחר ההדלפה, בכירים בעבר מתייחסים לנושא בחומרה רבה.
אלוף (מיל.) יצחק בן-ישראל, מי שהיה ראש מחלקת מחקר ופיתוח וראש מפא"ת, הגדיר את ההדלפה כמעשה חסר אחריות, שהיה עלול לגלות גם דברים אחרים. אלוף (מיל.) גיורא איילנד, מי שהיה ראש אגף המבצעים וראש המטה לביטחון לאומי, אמר שהתכנון של דאעש תואם לאופי שדה הקרב המודרני. על ההדלפה אמר שהיא יכולה להביא לחשיפת שיטות פעולה ולפגיעה אפשרית עתידית בפעולות דומות.
מה שטראמפ עשה אכן היה חסר אחריות, וזה שהוא נשיא ארה"ב לא נותן לו לגיטימציה לנהוג במידע מסווג כראות עיניו. מעבר לכך, צריך לזכור שההדלפה כבר נעשתה ואי-אפשר לתקן אותה. מה שכן אפשר לעשות, הוא להבהיר לארה"ב בעתיד כיצד ישראל רוצה שיתנהגו במידע שהיא מעבירה. לאור היחסים הקרובים בין ראשי שתי המדינות ובין גורמי הביטחון, אמירה זו תקבל את מירב תשומת הלב.

בהכנה לרעידה

פיקוד העורף קיים השבוע תרגיל לאומי לתרחיש של רעידת אדמה. לפי התרחיש, רעידת אדמה בעוצמה של 7.1 בסולם ריכטר הביאה לאלפי הרוגים, 150,000 אזרחים עקורים מבתיהם, בעיות בתשתיות הלאומיות ולכודים ברחבי הארץ. לפי הערכת מומחים, בכל כמאה שנים מתרחשת באזור רעידת אדמה משמעותית, כאשר הרעידה המשמעותית האחרונה התרחשה ב-1927.
קצין בכיר אמר, שהמסקנות מהתרגיל יקדמו את צה"ל גם בתרחישים של מוכנות מלחמה. לדבריו, זה לא משנה האם בניין קרס מרעידת אדמה או טיל. זוהי אמירה מאוד משמעותית לגבי התרגיל: היכולת לקחת את המסקנות ולהתאים אותן למצבים משתנים. במקרה של ישראל, רעידת אדמה ומלחמה אינן לא שאלה של האם אלא של מתי. תרגילים שכאלה הם כלי מאוד חשוב בשמירה על חיי האזרחים, ובמקרה של מלחמה הוא אף מסייע לניצחון.

חומת ברלין החדשה

בחודשים מרס-אפריל ניסו האקרים לפרוץ למחשבים הקשורים לשתי המפלגות הגדולות במדינה. שנה לאחר מכן, מיילים מזויפים נשלחו לחברי פרלמנט גרמנים. ב-2015 הצליחו האקרים לגנוב מידע רב של נתונים מהפרלמנט הגרמני. למרות שאין הוכחות לכך, ההנחה היא שהאקרים אלו קשורים לרוסיה.
הנס גאורג מאסן, ראש המשרד הפדרלי להגנת החוקה (המקבילה הגרמנית לשב"כ), אמר שישנן ראיות רבות על ניסיון להשפיע על הבחירות בגרמניה, שייערכו ב-24 בספטמבר. החשש הוא, שרוסיה רוצה להעביר 2.5 מיליון קולות של דוברי רוסית למפלגה הימנית-קיצונית במדינה, כדי להוות משקל נגד לקנצלר אנגלה מרקל.
כדי להתגונן ממהלך שכזה, גרמניה מגבירה את הגנות הסייבר שלה, תוך כוונה להקים מעין חומת אש סביב הרשתות במדינה. אחת הדרכים היא גיוס מומחים רבים שיתקפו את התוקפים, וגם יסייעו לשמור על שלמות מערכות המחשבים שנפרצו. החשש מהתערבות רוסית כה רב, שהמפלגות הסכימו על עצירת תעמולת הבחירות כדי למנוע השמצות הדדיות.

תאריך:  15/06/2017   |   עודכן:  15/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסונות/פגעי טבע
יצחק דנון
העירייה תובעת מחברת הביטוח 5.2 מיליון שקל, בטענה לנזקים כבדים בעקבות גשמים עזים שירדו בה בחודש מאי 2014
איציק וולף
עץ גדול קרס ברחוב רוטשילד בכפר סבא ופגע בראשה של הולכת רגל    פונתה במצב אנוש לבית החולים מאיר תוך ביצוע פעולות החייאה אך בבית החולים נקבע מותה
איתמר לוין
אדם שביתו הוצף יקבל החזר על שמאי שהזמין    לקוח סלקום "גילה" חיובי יתר    בני זוג ניפחו בצורה ניכרת טענות על חופשתם    אגודה נושאת באחריות להגנה משפטית על נושאי משרה בה
יצחק דנון
אשרת אנגלרד טוענת שהעיתון השתמש ללא רשותה בתמונה של ביתה בזכרון יעקב העולה בלהבות בגל הדליקות של נובמבר שעבר
יצחק דנון
חברת הביטוח תובעת 36 מיליון שקל מעיריית חדרה ומשרדי הפנים והחקלאות, בעקבות ההצפות הנרחבות בינואר 2013
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il