פיצול קנייה משמעו קנייה של מוצרים מאותו תחום/סקטור ביותר ממקום אחד. על פניו נשמע ונראה כמו בזבוז זמן, שכן אפשר "לרכז" את הקניות במקום אחד, אותו אנו מכירים, יודעים היכן נמצא כל מוצר על המדף, דבר שחוסך לנו ממון וזמן לא מבוטל.
אז מדוע לפצל? הסיבה מאוד פשוטה... ממון רב.
קחו למשל את שופרסל ו
רמי לוי, גשו למקרר הירקות הקפואים ותראו את הבעיה. המותג הפרטי של שתי החברות מיוצר מאותה מכונה (פרי הגליל, רק בשינוי השקית והמותג), אולם בפער מחירים אדיר לטובת המותג של רמי לוי - פער של כחמישה שקלים לשקית. זו דוגמה קטנה לצורך שלנו לבצע השוואה מתמדת.
רוצים דוגמה נוספת: גשו למעדניית הגבינות בשתי הרשתות ותגלו פערים אדירים במחיר לק"ג של אותו מותג. גם כאן לטובת רמי לוי. מנגד, קפסולות הקפה של שופרסל, נראות עדיפות בטעמן על זה שמציע לוי. בקיצור, לא לשקוט על השמרים, ולבדוק כל הזמן את האיכויות ואת התמורה המיטבית לכסף, אשר הולך ונהיה יותר ויותר במחסור.