X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ידוע כי ישנה צריכת יתר של ממתקים ושתייה ממותקת, כולל משקאות טבעיים, אך העובדה שילדים בישראל צורכים בממוצע כ-170 גרם סוכר במהלך יום אחד, זו עובדה מדאיגה ביותר
▪  ▪  ▪
צורכים 24 כפיות סוכר ביום [צילום: סופי גורדון/פלאש 90]

בסקר נמצא כי 99.6% מבני הנוער צורכים ממתקים בקביעות, 94.3% שותים בקביעות משקאות ממותקים. בסך-הכל כ-11% מסך צריכת הקלוריות ביום בקרב בני-הנוער מגיע ממקורות אלו.
בסקר השתתפו כ-5,000 בני-נוער בגילאי 18-12, מבתי-ספר בישראל. הם מילאו שאלונים בנוגע לאורח החיים והרגלי הבריאות והתזונה שלהם. חלק מהנתונים מוכרים לאנשי המקצוע, אך חלקם הפתיעו.
ידוע כי ישנה צריכת יתר של ממתקים ושתייה ממותקת, כולל משקאות טבעיים. אך העובדה שילדים בישראל צורכים בממוצע כ-170 גרם סוכר במהלך יום אחד, זו עובדה מדאיגה ביותר. בהנחה שהנתונים קרובים למציאות, ננסה להבין מה המשמעות של נתון זה. 170 גרם סוכר לפי חשבון פשוט: אם כפית סוכר אחת מכילה כ-5 גרם סוכר וכ-20 קלוריות, כדי להגיע לכמות הצריכה המדוברת, יש לצרוך כ-34 כפיות סוכר, שהן כ-680 קלוריות ביום.
מצד שני, פחית אחת בלבד של משקה ממותק או מיץ טבעי, מכילה כשמונה כפיות סוכר. כלומר, אם נצרוך "רק" שלוש פחיות שתייה קלה, נגיע כהרף עין לכדי 24 כפיות סוכר. ובנוסף לאלה, ישנם חטיפים, סוכריות, גלידות, עוגיות, וופלים, עוגות, מוצרי שוקולד מגוונים, כולל ממרחי שוקולד ואגוזים שונים (ממרח אגוזים מכיל בעיקר סוכר, מופיע ראשון ברשימה ומעט אגוזים כ-13% אגוזים בלבד).
לפי התחשיב שערכנו עכשיו, 34 כפיות סוכר ביום, כבר לא נתפס כמספר אסטרונומי עד בלתי אפשרי. נתוני הסקר מצביעים, כי אנחנו מצליחים אף לעבור את צריכת הסוכר בארה"ב.
אלה מספרים מדאיגים מאוד ואין פלא שילדי ישראל סובלים מעודף משקל, בדרגות שונות כבר בשלבי הילדות המוקדמת והם גדלים להיות מבוגרים הסובלים מעודף משקל והשמנת יתר. מבוגרים שיסבלו ממחלות נלוות כמו סוכרת סוג 2, יתר לחץ דם, רמות מוגברות של שומנים בדם. מתברר, כי תופעות אלו מתחילות להופיע כבר בילדים בגילאי 14-12 ואף פחות. אנשי מקצוע נתקלים בעבודתם בילדים וילדות צעירים שמגיעים לטיפול במצב של השמנת יתר.
"אסון הסוכר" זו האחריות שלנו כהורים. בכל בית ישראל כמעט, הארונות והמקרר עמוסים בדברי מתיקה. וכאשר משוחחים עם מטופלים שמעוניינים לרדת במשקל, שניתן לצפות מהם להבנה בנושא זה, נתקלים בהתנגדויות מהסוג של "הילדים חייבים מתוק", או "אם אני בדיאטה למה הילדים שלי צריכים לסבול?". הסבל האמיתי הוא שילד או ילדה בגילאים כל-כך צעירים, לוקים בסוכרת וביתר לחץ דם וזה מעבר לתחושת הדחייה שהם חווים בקרב קבוצת בני גילם.
אין הכוונה לאסור אכילת ממתקים, הרי ניתן לרכוש ממתק בכל רגע נתון בקיוסק קרוב אך וודאי אין צורך ליצור מאגרי ממתקים לחודש מראש. מחסן אגירה עם כמויות ממתקים זו, תופעה לא אחראית מצד הורים. הדאגה המוגזמת שילדים יחוו חסר, פוגעת בהם ויוצרת תלות, שהרי צריכת סוכר גורמת לסוג של התמכרות. ככל שנצרוך סוכר נרצה עוד. מאמצי משרד הבריאות והחינוך, לא יועילו כלל אם בבתים יאגרו כמויות ממתקים, בסופו של דבר, וזו לא קלישאה, החינוך מתחיל בבית.
הפתרון אינו להוציא את הממתקים מבתי-הספר, שהרי הם זמינים ברוב הבתים. הפתרון האמיתי טמון בדרך ארוכה של חינוך לתזונה ובריאות. יש להטמיע שיעורי תזונה כמקצוע חובה בבתי-ספר. ובעניין הסוכר, אין המדובר רק בסוכר לבן/חום (שהם הינו הך רק פער המחיר עצום), אלא גם דבש, ריבה, אגבה, סילאן, גלוקוזה, פרוקטוזה, לתת, סירופ תירס ועוד. קראו את תוויות המוצרים שאתם רוכשים ומכניסים לביתכם וחשוב מכך לגוף שלכם ושל ילדכם, בעיקר כאשר למוצר יש טעם מתוק.

תאריך:  27/06/2017   |   עודכן:  27/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוב הצעירים אוכלים מתוק בקביעות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונית מורגנשטרן
בעשורים האחרונים בהמשך לחוק שב"ס, מנצלים הקבלנים את ההקלה, ובונים יותר דירות על אותו שטח. התוצאה - אם דירת 4 חדרים של פעם השתרעה על כ-110 מ"ר ויותר, היום היא משתרעת משמעותית על פחות מ-100 מ"ר. מה שגדל בחלוקה הפנימית זה שטח יחידת ההורים, שבממוצע מגיע היום ל-15 מ"ר, ושטחי החדרים האחרים קטנו
עליס בליטנטל
בספרו המרתק מכולם, על-אודות מול אלו איומים ניצבה ארץ ישראל טרם הקמת המדינה, חושף ד"ר אורי מילשטיין בצורה פרטנית כמוה לא ידענו, את כל הרקע ההיסטורי, האנשים הקשורים להתפתחות האירועים שקדמו להקמת המדינה, ואורג את כל העובדות לכדי ספר מתח בלתי רגיל שאינך יכול להרפות ממנו
חלי ממן
שלבו את הגלידה כחלק מהתפריט, תכננו את אכילתה, שבו ותהנו ממנה כפינוק יומי שתכננתם לעצמכם מראש, כי כשלא מתכננים ואוכלים מהגלידה בספונטניות - הרבה פחות שולטים בכמות שנאכלת
איתמר לוין
שופט המעצרים אייל כהן אינו מוכן לעבור לסדר היום על התנהגות לקויה או כשלים של איש - גם אם זה אומר שהוא יקדיש לכך לא מעט זמן ביום הדיונים העמוס שלו
עמי דור-און
כבר במהלך מלחמת העולם השנייה עסקו מדעני גרעין גרמנים בבנייתו ובתפעולו של כור גרעיני שתוכנן להיות הקן שממנו תבקע "פצצת האטום של הרייך הנאצי", פצצה שאכן בקעה ואף נוסתה. בניסוי הזה, שהתרחש ב-3 במאי 1945, מצאו את מותם מאות אסירי כפייה שהובאו ממחנות ריכוז כדי לשמש "שפני ניסיון" ליכולות ההרג וההרס של הפצצה; צוות מודיעין אמריקני גילה את הכור התת-קרקעי ובסמוך לו מחסן ובו 1,100 טונות של עפרת אורנים; בכור נלכדו אחדים מצוות מדעני הגרעין הגרמני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il