X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
קומדיה אליגורית מרגשת שזכתה בפוליצר על מיהותו של הלוקה בנפשו - בית צבי
▪  ▪  ▪
משחק משובח [צילום: יוסי צבקר]
חברי הארווי [צילום: יוסי צבקר]

הצגה קולחת [צילום: יוסי צבקר]

מעורר מחשבות [צילום: יוסי צבקר]

מי החולה
אין לדעת מי הוא בעצם החולה. האדם השפוי או שבעצם כולנו בעצם קצת לוקים בנפשנו.

אם תמצאו מגבעת ובה שני פתחים לאוזניים ארוכות, אין ספק שהיא שייכת לארנב גבה קומה העונה לשם הארווי, ידידו הטוב של בחור בשם אלווד שקשה להגדיר אותו מבחינה נפשית: האם הוא לוקה בנפשו והוזה הזיות או שמא מדובר באדם שפוי המתבונן בנו, הלוקים בשיגיונות משונים. "חברי הארווי" העולה בבית צבי ברמת גן היא קומדיה מרגשת שזכתה בפרס הפוליצר ומהווה מעין אלגוריה על החברה שלנו ומטפלת במיהותם של חולי הנפש, המטופלים במוסדות הפסיכיאטרים או שמא האנשים השפויים הם הטעונים טיפול והשגחה.
העיתונאית והמחזאית האמריקנית מרי צ'ייס כתבה את המחזה בשנת 1944 ובאותה שנה הוא עלה בברודווי וזכה להצלחה רבה. משם הוא כבש את האולמות בלונדון וברחבי תבל, הופק לסרט מצליח עם ג'יימס סטיוארט ושוב עלה על בימות העולם.
ההפקה העולה בבית צבי תורגמה בידי שני אורן ואלינור דוד, שחקניות בית צבי, המסיימות השנה לימודיהן והנוטלות בעצמן חלק בהצגה. הבמאי מיטקו בוזקוב שערך גם את המוזיקה במחזה, הצליח להפיק קומדיה שנונה ומרגשת, מצחיקה וגם מלאת קסם, המשקיפה על בני האדם מנקודת מבט שונה ומקשה, מיהו בעצם האדם השפוי?
העלילה עוסקת בבחור בשם אלווד המתגורר עם אחותו ובתה. העניין הוא שאותו אלווד החביב מתרועע עם חבר נפש דמיוני השוהה כל העת במחיצתו: ארנב ענק ושמו הארווי. האחות ובתה מחליטות שהמקום הראוי לאלווד הוא בית החולים הפרטי לחולי נפש, הזדמנות להפטר ממנו ולקבל לחזקתן הבלעדית את האחוזה שירשו.
בבית החולים האירועים מתפתחים לכיוונים אחרים והאחות מוצאת עצמה באשפוז כפוי ובאמבט מים קרים, כחלק מן הטיפול ולאחר מכן כולם מסתבכים עם כולם, ואין לדעת מי הוא בעצם החולה. האדם השפוי או שבעצם כולנו בעצם קצת לוקים בנפשנו.
קצת משוגע
זוהי הצגה על חברת בני האדם המתמודדת עם השונים מאיתנו, אודות הקודים החברתיים ועל היתרונות בלהיות קצת משוגע.
דניאל חסין מגלם באורח נפלא את אלווד ומצליח לרגש את הצופים בתמימותו ובמשחקו המשובח. שני אורן מגלמת את ווטה אחותו של אלווד והיא מתמודדת בהצלחה עם התנהלות כבעלת אחוזה צנועה ומטופלת בעל כורחה והמוטבלת באמבט צונן. שני מדגימה היטב יכולת משחק מעולה. אלינור דוד היא מרטל, בתה הבוגרת והיללנית של ווטה ומשחקה הוא מוצלח וקולח היטב.
גיא גבל מרשים מאוד כמנהל המרפאה ד"ר צ'אמלי והוא מוקפד בחזות ובהתנהלות ומגלם את התפקיד היטב. ענבר קופרמן נפלאה בתפקיד האחות הראשית קאלי ויש לה כישרון משחק ומימיקה מצוינים. תום שיניצקי מגלם טוב מאוד את ד"ר סנדרסון הרופא שמנסה לגלות מי השפוי מכל האנשים ומוצא עצמו מפוטר (אל דאגה, הוא יחזור להמשך העלילה).
ג'וני רוזנבלום כסניטר הגברתן מגלם תפקידו באורח יוצא מן הכלל ולא כדאי להיתקל בו בנסיבות מסוימות. אלינה לנצמן מגלמת יפה ובנעימות את רעייתו של מנהל המרפאה. שירה מור מוצלחת מאוד כעורכת הדין של המשפחה, גב' גאפני. עידן שמעוני כנהג מונית ויעל מואב שחברה של המשפחה מוסיפים חן רב במשחקם.
דפנה פרץ עצבה בחן רב את התפאורה המושתתת על בית האחוזה ועל משרדי המרפאה וגם הצבעים של הכתלים הם נועזים ומצוינים. נטשה מנטל עצבה תלבושות יפיפיות, מהודרות, ספורטיביות ואופנתיות לתקופה לבנות. גיא גלילי עיצב תאורה נאותה וראויה.
ההצגה היא קולחת, מצחיקה ומעוררת מחשבות ותהיות רבות ובהחלט היא מעדן תיאטרלי ענוג לימות הקיץ הלחים שבחוץ.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  29/06/2017   |   עודכן:  29/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מאחר שאהוד אולמרט הוא עבריין צווארון לבן, גם עבירות המשמעת שביצע בכלא לא היו אלימות - אבל חמורות מאוד. תרגיל עורכי הדין והברחת המסמך המסווג מצדיקים שלא לנכות שליש מעונשו
עו"ד ורו"ח דניאל פסרמן, עו"ד עדי חיה רבן
שלושה פסקי דין שניתנו בעת האחרונה עוסקים בשאלה הקריטית של קביעת ערך הטובין לצורך גביית המכס. ייתכן שבית המשפט העליון יקבע משנה סדורה ועקבית
אריאל י' לוין
חמאס וחיזבאללה מדגדגים את ישראל בתחום הסייבר, אז מה יקרה כאשר תתרחש מתקפה מצד מדינה - למשל אירן?    עוד מבט על המתרחש בסוריה - הן בחזית דאעש והן בגולן
אורנה ליברמן
כתבה אתי שחר    סיפורה של משפחה יוונית מיוחסת ואצילה בירושלים, ריתק אותי מתחילתו עד סופו
יעקב מאור
אין מענה טלפוני, האתר ירד מהאינטרנט (קוד 404), ומשרדי החברה סגורים    לפי שעה אין עדיין הסכמה עד כמה ואיך יחולקו העלויות הנוספות של החזרת הנוסעים ארצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il