עוף החול הוא ציפור האש הקדושה, הממחזרת את חייה, כשכל סוף אצלה הוא, למעשה, גם התחלה חדשה..היא קמה מן העפר חכמה, חזקה ויצירתית יותר, עם אפשרות לצמיחה, פריחה וריפוי אינסופיים. בדומה לעוף החול, גם שריתה פלד, אמנית יוצרת מתוך האש, עובדת על חזרתיות וחיבורים, ואלה משתקפים היטב בתערוכת "עוף החול" שלה, המתקיימת בימים אלה במתחם רביעיית פלורנטין בתל אביב.
הכל, בעצם, התחיל אצל פלד מקיפולי האוריגאמי שיצרה עם בנה הבכור. פלד, בדרכה המיוחדת, הפכה את האוריגמי, קיפולי הנייר הקלאסיים וקיפולי הנייר העדינים - לקיפולי פלדה, המבטאים את העוצמה האישית שלה. היצירתיות והחזרתיות, המורכבות והדיוק בשילוב הכיוונים השונים, שמאפשרים נקודות-מבט שונות וזרית-ראייה אחרת - גרמו לאמנית לצאת לדרך של ניסוי ותהייה. שינוי הפרופורציות, הכפלת צורות ומבנים, היפוכים, ריקנות ומלאות, מעסיקים ומרתקים את שריתה מאז ומתמיד, ובתערוכה הנוכחית נתנה לכך ביטוי במיוחד.
פריצת מסגרות שריתה, שכל חייה נשמה וחיה אמנות - ממוזיקה, דרך ריקוד, ועד אדריכלות ועיצוב-פנים - מתגוררת בנגב מתוך ציונות, ויחד עם בעלה הקימה את משרד "אקודיזיין" לאדריכלות ולעיצוב-פנים. בשנים האחרונות היא החלה ליצור ולהביע את עצמה בצורה אינדיבידואלית, המיוחדת רק לה. בדיקת גבולות ופריצת מסגרות תמיד ליוו אותה. העבודה בידיים והטכניקה של האש עם הפלדה מחברות אותה ליסוד החיים, למקום הראשוני והבסיסי שלה, ולזווית הראייה השונה והייחודית שבה ניחנה.
"עוף החול" היא תערוכת הביכורים של שריתה פלד, שהאוצרת שלה היא הילה תדמור, ומוצגים בה שמונה פסלי-פלדה מרשימים. התערוכה מבשרת מקום חדש של צמיחה, שבו באה לידי ביטוי האמנית עצמה. ניכר בתערוכה שהיא מבטאת סקרנות, פריצת-גבולות, תעוזה, עוצמה, ונוכחות אדירה של אמנית ברוכה ומוכשרת.