X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חיסכון באנרגיה ועמידות בפני סדיקה ופגיעות הדף - אלה הם שני המאפיינים החשובים שצריכים לעמוד בפני מי שמתכנן לבנות לעצמו בית
▪  ▪  ▪
מוגן ובטוח [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]

זה לא סוד שבמהלך החיים, ההוצאה הכספית הגבוהה ביותר של מרבית בני האדם, היא על קנייה או בנייה של בית (אגב, על-פי מחקרים ההוצאה השנייה הגבוהה של מרביתנו היא על רכישת רכב).
במרבית המקומות, כשאנו מתכוונים לרכוש דירה או לבנות בית, אנו בודקים עלויות (ובד"כ טועים), מבררים על הקבלן (ולא אחת נופלים בפח) ומנסים לתכנן בית שיהיה מתאים לצרכים שלנו (וגם כאן אח"כ מתחרטים או טועים).
באזור עוטף עזה, אזור שהוא "חם" תרתי משמע (גם אקלימית וגם ביטחונית) לתכנון הבית יש משמעות כפולה ומכופלת, כי הבית הרי הוא לא רק קורת גג, אלא גם אמור להיות "מבצרנו ומבטחנו". לתושבי ישראל בכלל ולתושבי עוטף עזה בפרט, ברור שסבב הלחימה עם החמאס בעזה הוא רק שאלה של זמן ובמוקדם או מאוחר, קסאמים וטילים למיניהם ישוגרו שוב על-מנת לפגוע ולזרוע הרג ואימה בקרב האוכלוסייה.
איך כל זה קשור לתכנון הבית אותו רוצים לבנות או לקנות באחד מיישובי עוטף עזה? הקשר הוא פשוט. באמצעות בנייה חכמה (שלא מייקרת למעשה את עלות בניית הבית), אנו יכולים לחיות בבית שיהיה עמיד להדף וישמור על חיי בני הבית ועם זאת גם יחסוך, בגדול, את עלויות החשמל שמטרתן לקרר את הבית בקיץ ולחמם אותו בחורף.
אילן ליאור, מומחה בנייה ובעל ניסיון רב בבנייה והקמת בתים ובניינים, שיכלל שיטת בנייה מודרנית שנהוגה בחו"ל והתאים אותה לתנאים המיוחדים ולצרכים בארץ. כללית, מדובר ביציקת קיר חיצוני מבטון מבודד לבית, כאשר הקיר הפנימי בנוי מבלוקים דקים. שיטת בנייה זו יוצרת עמידות גבוהה של הבית כולו בפני סדיקה, הדף ורעידות אדמה, כאשר החום או הקור נאגרים בקיר הפנימי של הבית ומצריכים שימוש מועט ביותר באמצעי קירור או חימום (מזגנים, תנורים וכו').
ברחבי הארץ נבנו כבר למעלה מ-1,000 בתים בשיטה זו והתוצאות והתגובות מצויינות. בקיבוץ סאסא שבצפון נבנתה שכונה שלמה על-פי השיטה של ליאור והנהלת הקיבוץ מדווחת על צריכת חשמל פחותה בכ-40% של השכונה החדשה לעומת שכונה קיימת, שנבנתה בשיטה רגילה.
ביישובי עוטף עזה, ובקיבוצים רבים כבר בונים בתים על-פי השיטה ובימים אלה בקיבוץ ארז, נבנית במרץ רב שכונה חדשה 'בטוחה וחסכונית'. מהנדסי בניין, אדריכלים וקבלנים מכירים את שיטת הבנייה, אך אנשים פרטיים רבים, שעומדים לבנות לעצמם בית חדש, לא מודעים אליה ומפסידים.
אם הכל טוב ונכון, כי הרי מדובר בשיטת בנייה שבפירוש מצילת חיים וחסכונית מאוד באחזקת הבית. נשאלת השאלה, מדוע בעלי המקצוע לא מיידעים את בוני הבתים? גם כאן התשובה היא פשוטה, כי לקבלן שבונה השיטה מייקרת את הבנייה בכ-15 עד 20 אש"ח בלבד (שהיא עלות זניחה לעומת העלות הכוללת של הבית). אבל גם הקבלנים טועים, כי הם לא מביאים בחשבון שהם חוסכים ימי עבודה רבים, היות שהבנייה על-פי השיטה הרבה יותר מהירה מבנייה רגילה.
במהלך השנה הקרובה, בשדרות וביישובים נוספים בעוטף עזה, מתכוונות מאות משפחות לבנות את ביתם החדש. ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, שמכיר ומודע לשיטת הבנייה החסכונית ומצילת החיים, מעודד קיום כינוסים והסברה, שיביאו לתודעת הציבור את האפשרות לבנות בית חדש בצורה חכמה.

תאריך:  30/08/2017   |   עודכן:  30/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלון דוידי
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שפק ליסק
אם לא הגיע הזמן לנקוט בעמדה הוגנת. המוסלמים יכירו בקדושת המקום ליהודים והקיצונים היהודים יכירו בקדושת המקום למוסלמים. יש מקום לנאמני שתי הדתות על ההר. ניתן להקצות פינה למתפללים יהודים ולהסיר את הנושא הדתי מהסכסוך הישראלי- פלשתיני
עמי דור-און
נוכח האבדות הכבדות של חילות האוויר והשריון הגיע שר הביטחון דיין ממש באובדן עשתונות לפגישה בלשכת ראש הממשלה בתחושה שהגיע סופה של ישראל ואמר לה שלמדינה נשקפת "שואה" וכי אנו קרובים ל"חורבן בית שלישי"
אלי אלון
בקטע חוף הים שבין מוזאון האצ"ל (בית "גידי") לבין נמל יפו אין שירותי הצלה והכניסה למים אסורה על-פי חוק .למרות זאת מאות מתרחצים נוהגים מזה שנים להיכנס ולשהות במים בקטע חוף זה בכל שעות היום באין מפריע .עיריית ת"א-יפו לא דואגת לאכוף כראוי את איסור כניסת מתרחצים למים ומסכנת בכך חיי אדם. דובר העירייה: "סיירי חופים מסיירים כאשר הים מסוכן ומונעים רחצה ככל הניתן"
צילה שיר-אל
הוא משדר שהכול יהיה בסדר ומציג רזומה של אדם שאכן פעל בחייו לתועלת הסביבה. מאחר שמספר המזל הנומרולוגי שלו הינו 2 הרי שיש לו באמת רצון להקשיב לזולת ולנסות לעזור ככל יכולתו . בשנה הקרובה יעשה ככל האפשר על-מנת ללמוד את הסביבה והנתונים החדשים, עד אשר יחליט כיצד ואיך לפעול ואכן ייעשה זאת בזמן שיחליט שהכי נכון לו
עו"ד אהרון גרבר
ההתנגדות לחוק הלאום נובעת מהחשש שהוא יביא לכך שבג"ץ - לראשונה מאז "המהפכה החוקתית" - יחויב לתת משקל גם לאופיה היהודי של המדינה, ולא רק לאופיה הדמוקרטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il